$
על הגריל

קמפיין עולמי: זה לא את, זה אני

המודעה שלפנינו שמה במרכז לא את המוצר אלא את הסיפור שמאחוריו. ה"גיבור" הוא לא פריט של איקאה, אלא ספה ישנה - כזו שנאלצת לפנות את מקומה לרכש החדש מהרשת השבדית

חגי לוי 14:5722.10.08

המודעות של איקאה בארץ נצמדות לקו עיצובי נוקשה: עמוד בודד או כפולה, שמציגים מספר רב של מוצרים שלצדם תג מחיר - בדרך כלל מפתיע ברמתו הנמוכה.

"מצטער, אבל זה נגמר בינינו..." "מצטער, אבל זה נגמר בינינו..."

זה לא הארד סייל קלאסי, ואי אפשר להגיד שהדבר נעשה ללא תשומת לב למראה של המודעה, כך שהפרטים יתקשרו אחד עם השני ולא ייצרו עומס מוגזם על העמוד. ובכל זאת, אי אפשר להגיד שיש במודעות המקומיות של איקאה קריאייטיב אמיתי עם מעוף.

 

מסתבר שאפשר גם אחרת. המודעה שלפנינו שמה במרכז לא את המוצר עצמו אלא את הסיפור שמאחוריו. למעשה, ה"גיבור" של הסיפור הזה הוא לא פריט של איקאה, אלא ספה ישנה - כזו שנאלצת לפנות את מקומה לרכש החדש מהרשת השבדית.

 

במרכז המודעה מכתב פרידה שכתב בחופזה בעל הספה, תוך שימוש קומי בהאנשה של בת הזוג הדוממת לציון סופה של מערכת יחסים. "אני

. פעם נתת לי תמיכה, היום אני כבר לא יכול להיות איתך באותו חדר...".

 

איקאה מוזכרת רק בסיום המכתב ובלוגו החותם את המודעה. כנראה שבשווקים יותר מפותחים מישראל כבר לא צריך לפרט בדיוק אילו מוצרים מוצעים למכירה, אלא רק להזכיר שאף פעם לא מאוחר להחליף את הספה המזדקנת.

 

המותג: איקאה. המדינה: אוסטרליה. משרד הפרסום: Group 303

בטל שלח
    לכל התגובות
    x