$
על הגריל

לראות קודם את האדם

המודעה עושה מניפולציה באמצעות האייקון המזוהה ביותר של עולם הנכות ומוסיף לו טויסט מפתיע: הנכה לא סתם יושב על כיסא הגלגלים, הוא בעצם משחק כדורסל

חגי לוי 11:1921.09.08

נגישות למקומות ציבוריים היא אחת הבעיות העיקריות איתה מתמודדים מיליוני נכים ברחבי העולם, ואחת הסוגיות שארגונים לקידום נכים מנסים להעלות על סדר היום הציבורי. הבעיה היא שהציבור לא באמת מזדהה עם אוכולוסית הנכים - אפילו אם הוא מודע לצרכיהם המיוחדים.

 

מודעת הפרסומת באוסטרליה מודעת הפרסומת באוסטרליה

הקמפיין הזה מאוסטרליה מציג שינוי תפיסתי: במקום להציג את הצורך להתחשב בנכים ובמוגבלות שלהן, הוא בא וממחיש בצורה חדה שהנכים הם קודם כל בני אדם, עם שאיפות, חלומות ותוכניות לעתיד - ולא קבוצה מוגבלת. המודעה עושה מניפולציה עם האייקון המזוהה ביותר בעולם הנכות, ומוסיף לו טויסט מפתיע: הנכה לא סתם יושב על כיסא הגלגלים, הוא בעצם משחק כדורסל.

 

הבעיה עם קמפיינים חברתיים רבים שהם נוטים לעורר רחמים. לפעמים זה מצליח, אבל לעיתים זה פועל כמו בומרנג: הקמפיין אולי מצליח לגייס כסף או להעביר חוק שמגן על הקבוצה, אבל במחיר של פגיעה בכבודם של הנזקקים.

 

הקמפיין הזה בא בגישה אחרת, הרבה פחות אפולוגטית. תוספת הכדורסל נראית במבט ראשון שולית וחסרת חשיבות, אבל בתודעת האדם הממוצע שמחפש חנייה בקניון היא יוצרת מהפך קטן: לא עוד מקום חנייה אבוד, אלא מקום השמור לאדם - ולא לנכה.

 

המודעה: קמפיין של עמותת הנגישות לנכים באוסטרליה. משרד הפרסום: ליאו בורנט, מלבורן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x