$
הבריף

המשרד של השכן ירוק יותר?

תמיד נדמה שבמשרדים אחרים יותר טוב: הלקוחות מאשרים קריאייטיב, יוצאים כל יום ב-16:00, מקבלים בריפים ישירות מקריספין פורטר בוגאוסקי. המציאות, מה לעשות, קצת אחרת

ניר פרח 10:2802.09.08

חיי המדף הקצרים של אנשי הקריאייטיב הם, אולי, יותר מכל דבר אחר מה שמאפיין את ענף הפרסום. זה לא משנה אם אתה קופי או ארט, האבולוציה הארגונית שלך מואצת בכמה שנות אור בהשוואה לכל תחום עיסוק אחר.

 

אתה מגיע טרי ולח למשרד פרסום חדש, מנסה להתרגל למחשב ענתיקה שתקעו לך, שואל
בחשש את הפלנר איפה השווארמה הכי טובה ומה מס' השלוחה של התקציבאית. כעבור חצי שנה אתה כבר בפאזה קיומית שונה לחלוטין - ונמנה על "המסייעת" של המשרד, מהוותיקים שומרי הדיסטאנס, אלה שסופרווייזרים מפחדים לעבור ליד דלת חדרם. אתה מטרחן לכל מי שרק רוצה לשמוע איך "פעם עשו פה קריאייטיב ואיך הכל התקלקל מאז", קורע בריפים מול העיניים של הטראפיק וטורק לסמנכ"ל האסטרטגיה טלפונים כי "שורת קונספט זה לא!". אגב, את הפלנר ששאלת פעם איפה השווארמה אתה ממש לא סופר. נו, טוב, זה בגלל שהאושיות שהיו בקריאייטיב בתקופה שהגעת למשרד הספיקו להתפזר, מותירים מאחור ואקום פז"מניקי ששמחת למלא.

 

כעבור שנתיים גם לך נשבר מהכל.

 

אתה מתחיל לשחרר רמזים עבים במחלקה ("אני לא פותח את הבוקר בלי ס.מ.ס מתחנן מסטירין"), דורש העלאה ("מה?! סטירין הציע לי כפול!") ובסוף אתה פולט את עצמך החוצה בקול רעש גדול ("תגיד, סטירין, צריכים אצלכם איזה קופי BTL זול?").

 

תמיד נדמה לנו שבמשרדים האחרים יותר טוב: "שם" הלקוחות מאשרים קריאייטיב. "שם" התקציבאיות מנויות על ארכייב. "שם" יוצאים בארבע. "שם" מקבלים בריפים ישירות מקריספין פורטר בוגאוסקי. "שם" משלמים הרבה יותר. בדולרים!

 

אז לטובת אלה שטרם ירד להם האסימון, תנו לי לעשות סדר - כל הדברים האלה באמת קורים, רק לא באותו המשרד. במשרדים שמשלמים טוב הלקוחות הם קציני אס-אס בדימוס (חלקם עדיין בתפקיד), במשרדים בהם יוצאים ב-16:00 עושים קריאייטיב ברמה של "איזה זיפ שותים היום" ובמקום שנמצאים הבריפים השווים נמצאות גם המשכורות הכי מביכות בשוק. ככה זה.

 

כל משרד הוא קוקטייל ייחודי של בעיות והזדמנויות, ולכן שבאים לבחור את היעד הבא, בסה"כ צריך להחליט מה בא לכם לשתות - משהו חריף? אולי משהו זול? או משהו שנגמר מהר?

 

מה שבטוח, שדווקא אצל אנשי הקריאייטיב הסעיף הכי חשוב הוא... הקריאייטיב. תתפלאו, אבל כמעט כל מי שנמנה על הזן הזה מוכן לעבוד במשרד קריאטיבי ולהתעלם משאר הסעיפים. וזה, לידיעת הקוראים חנוטי העניבות, נתון די מעניין - כי כל מה שאיש קריאייטיב רוצה - זה לעשות את מה את מה שהוא יודע הכי טוב. אלמנטרי, ד"ר ווטסון.

 

הכותב הוא קופירייטר בפוגל Ogilvy

 

לקריאת טורי "הבריף" הקודמים לחצו כאן

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x