סקאל, אפריל ומגה ספורט הצטרפו להטבות כאל
ניו־פארם, שנרכשה על ידי המשביר לצרכן, מנהלת עם כאל מגעים על המשך השתתפותה בתוכנית
שנה בדיוק חלפה מאז עלה שי אביבי למסכי הטלוויזיה, התנצל בשם ויזה כאל על שנים של שיטת הנקודות, והשיק את שיטת התגמול החדשה בסיסמה "כאל לקבל יותר". החברה יצרה אז קואליציה של 41 חברות קמעונאיות, בהן ניו־פארם, טיב טעם, ml, ארקפה, הבימה, דלתא, ארקיע ומרכזי בילוי שונים, שמעניקות
אחת הביקורות על המהלך, שבו השקיעה החברה 30 מיליון שקל, היתה שרשימת החברות הזו כמעט אינה כוללת מובילות תחום או חברות שהשימוש בשירותיהן יומיומי. בחברה הבטיחו אז כי זוהי רק רשימה ראשונית, וכי אמורות להצטרף לתוכנית ההטבות חברות נוספות. ואכן, ל"כלכליסט" נודע כי השבוע חתמה כאל על הסכם לצירוף קבוצת סקאל הכוללת 11 רשתות אופנה, בהן סקאל ספורט וטימברלנד. "שיתוף הפעולה הזה הוא חלק ממהלך נרחב של הקבוצה, ואנחנו מניחים שמרבית הלקוחות יממשו את ההטבות", מסביר חיים סקאל, סמנכ"ל השיווק.
עוד חברות שהצטרפו לכאל בשנה החולפת הן חברות הספורט שבבעלות משפחת מוליוב, בהן מגה ספורט (רשת הספורט הגדולה בישראל), יונייטד ספורט ו־MGS (המייבאת ומפעילה חנויות של כמה מותגים, כולל אדידס וריפליי), וכן רשת אפריל. במקביל, חברת ניו־פארם, שנרכשה על ידי המשביר לצרכן, מנהלת משא ומתן בנוגע להמשך ההתקשרות, שכן המשביר שותפה עם לאומי קארד בכרטיס קלאב 365 מולטי. מכאל נמסר בתגובה כי "שיתוף הפעולה בין הצדדים ממשיך".
את תמריץ ההצטרפות לחברות מספקת הגישה למאגר הנתונים של ויזה כאל - אף שזו מוגבלת, שכן לפי החוק ויזה אינה יכולה להעביר נתוני פילוח על לקוחותיה. עם זאת, ויזה יכולה לשלוח הטבות בדיוור ישיר ללקוחות שהצטרפו לתוכנית, מה שמאפשר לרשתות להקנות הטבות ממוקדות ללקוחות.
בחברות שהצטרפו למיזם אין התלהבות מיוחדת מהתוכנית, שעולה לדבריהם לא מעט כסף עקב סבסוד ההנחות, אך גם לא נראה כי בכוונתן לצאת ממנה. "לא ראיתי גידול משמעותי בגיהוצים, אבל לזכות ויזה ייאמר שהם מאוד משתפי פעולה", אמר אחד מבכירי הרשתות. במהלך השנה העלתה החברה קמפיינים בשיתוף חברות שונות, כגון ארקיע, איל מקיאג' ואירוקה.