$
פרסום ושיווק

סלקום וחוגלה מפחיתות את הפרסום בערוץ 10

מחריפה המחלוקת בין המפרסמות באי.די.בי לערוץ: סמנכ"ל השיווק של סלקום, עדי כהן, מנהל את המגעים מטעם הקבוצה כדי לפתור את המחלוקת בנוגע לתנאים המסחריים בין הצדדים

מיטל זדה 08:3703.06.08

הסכסוך בין ערוץ 10 למפרסמות בקבוצת אי.די.בי עולה מדרגה: ל"כלכליסט" נודע כי מתחילת יוני הורידו סלקום וחוגלה קימברלי באופן דרמטי את מספר הקמפיינים המשודרים בערוץ. למפרסמות אחרות בקבוצה אין קמפיינים באוויר בימים האחרונים.

 

מדובר במחלוקת מסחרית שהחלה לפני כמה שבועות,

ושעליה דווח לראשונה ב"כלכליסט". בסוף חודש מאי הסתיים הסכם המדיה של המפרסמות הגדולות באי.די.בי עם ערוץ 10. בעקבות חוסר הסכמה על המחירים החדשים החליטו המפרסמות לצמצם בשלב הראשון את ה־share (הנתח המסחרי) שמפנות החברות לערוץ, כך שמ־1 ביוני פחת היקף הפרסום בערוץ.

 

עוד נודע כי אחד ממנהלי המו"מ העיקריים מול הערוץ הוא סמנכ"ל השיווק של חברת סלקום, עדי כהן, שנחשבת למפרסמת הגדולה בקבוצה. בסלקום סירבו להגיב לדברים.

 

קבוצת אי.די.בי כוללת כמה מהמפרסמות הגדולות במשק כמו סלקום ושופרסל, אך גם לחוגלה קימברלי, נטוויז'ן־ברק וקבוצת כלל תקציבי פרסום גדולים יחסית. החברות בקבוצה רוכשות את שטחי הפרסום וזמן האוויר באופן עצמאי, אך תחת "הסכם גג" - הסכם מדיה מקיף שיוצרת הקבוצה, וכך הן נהנות ממחירים מוזלים יותר.

 

מנגד, בערוץ 10 ממשיכים לדבוק באסטרטגיה המסחרית, שלפיה הערוץ צריך לגבות מחירי פרסום דומים לאלו של ערוץ 2המתחרה. העובדה כי הרייטינג של הערוץ בחודשים האחרונים עלה, בעיקר בשל התוכנית הפופולרית "הישרדות", תורמת בערוץ להרגשה כי אין להתפשר על התנאים המסחריים שלו.

 

סכסוכים מסחריים מעין אלו אינם נדירים בעולם הפרסום. הרצון לתרגם את גודל הקבוצה לתנאים משופרים עולה מדי פעם בקרב מפרסמים או חברות מדיה, אך בענף הפרסום גורסים כי הסכסוך לא יארך זמן רב, שכן בקבוצה לא ירצו לוותר לאורך זמן על פרסום בערוץ שמצליח לייצר תחרות לערוץ 2, ומנגד - בערוץ 10 לא יוכלו להמשיך לוותר לאורך זמן על מפרסמות גדולות במשק.

 

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "אנחנו לא מגיבים על ההסכמים שבינינו לבין לקוחותינו".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x