סגור

יצחק תשובה מכניס גם את הדור השלישי לעסקים

דירקטוריון קבוצת דלק אישר את העסקתו של מעיין אלרואי, נכדו של בעל השליטה, כיועץ לתחום האנרגיה המתחדשת 

דירקטוריון קבוצת דלק אישר לאחרונה, בסוף יוני, את העסקתו של מעיין אלרואי, נכדו של בעל השליטה יצחק תשובה, כיועץ בתחום האנרגיה המתחדשת. אלרואי מועסק ב־80% משרה ובשכר חודשי של 10,000 שקל. הדירקטוריון נימק את ההחלטה בכך שלאלרואי יש ידע וניסיון בתחום שיכולים לסייע בקידום פעילות החברה בו.
קבוצת דלק פועלת בתחום האנרגיה, בעיקר בכל הקשור לנפט וגז באמצעות שליטתה באיתקה, שפועלת בים הצפוני, ובניו־מד אנרג'י, שמחזיקה ב־45% ממאגר הגז לווייתן. זאת, לצד החזקה של 25% ממניות חברת תחנות הדלק והקמעונאות דלק ישראל.
הקבוצה החלה באחרונה בעיסוק ראשוני בתחום האנרגיה המתחדשת, כשב־2023 התקשרה ניו־מד אנרג'י במזכרי הבנות עם אנלייט, לפיתוח פעילויות של אנרגיה מתחדשת במרחב המזרח התיכון. בחודש שעבר התקשרה החברה־הבת של קבוצת דלק, מהדרין, במזכר הבנות לא מחייב עם חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט להקמת פרויקטים סולאריים בשטחיה החקלאיים של מהדרין. לכלכליסט נודע כי אלרואי היה מעורב בגיבוש העסקה בין שתי החברות.
מעיין אלרואי הוא בנה של כרמית אלרואי, בתו של תשובה שמכהנת כיום כדירקטורית בדלק ישראל ועד למאי 2021 כיהנה גם כדירקטורית בקבוצת דלק. אביו הוא רוני אלרואי, בעלה לשעבר של כרמית, שכיהן עד לתחילת שנות ה־2000 כסגן יו"ר קבוצת דלק, ולתקופה קצרה בהמשך גם כיו"ר דלק נדל"ן שנכנסה ב־2012 להסדר חוב ונמחקה מהמסחר.
מעיין אינו הנכד הראשון שתשובה מכניס לעסקיו. אחיו, שיר אלרואי, כיהן בעשור הקודם במשך כמה שנים ככלכלן וכדירקטור בכמה מהחברות־הבנות בקבוצה.
בנוסף לכרמית, גם ילדיו האחרים של תשובה היו מעורבים בפעילותו העסקית בעבר. בנו, אלעד תשובה, כיהן ב־2006—2014 כסגן יו"ר קבוצת דלק. בתו, גל נאור, היתה מעורבת כאדריכלית בעיצוב כמה מפרויקטי הנדל"ן שהקים, ובעלה, רמי נאור, כיהן בתפקידים שונים בדלק נדל"ן ובדלק רכב שהיתה אז בשליטתו של תשובה.