סגור

נסיגה של 12% ברווח הרבעוני של דיסקונט - עמד על 1.05 מיליארד שקל

שורת הרווח נפגעה מירידה של 3% בהכנסות הריבית ביחס לרבעון המקביל, בשל הסטת כספים של לקוחות מהעו"ש לפקדונות; תיק האשראי גדל ב2.5%, ובבנק הסבירו כי מדובר בעלייה מתונה "על רקע ההאטה הכלכלית, המותאמת להיקף הביקושים במשק"

נסיגה ברווחי דיסקונט. הבנק מסכם את הרבעון השני עם רווח נקי של 1.05 מיליארד שקל, בדומה לרבעון הקודם, לעומת 1.19 מיליארד ברבעון המקביל בשנה שעברה - ירידה של 12%.
הרווח משקף תשואה על ההון של 14.1%, לעומת תשואה להון של 18% ברבעון המקביל. הבנק, בניהולו של אבי לוי, הודיע כי יחלק 30% מהרווח הנקי כדיבידנד, סכום של 313 מיליון שקל.
לירידה ברווחיות תרם קיצון של 3% בהכנסות מריבית נטו, שהסתכמו ב-2.85 מיליארד שקל - הירידה הושפעה בעיקר מהסטת הכספים מהעו"ש אל הפיקדונות ומשיפור הריבית על הפיקדונות. מנגד, העלייה במדד המחירים בין התקופות תרמה כ-280 מיליון שקל לשורת הרווח בסעיף זה.
בנוסף, ההוצאות תפעוליות של הבנק גדלו ב-6.5% והסתכמו ב-2.06 מיליארד שקל. הן הושפעו בעיקר מעלייה בסעיף "אחזקה ופחת בניינים וציוד".
ההפרשות להפסדי אשראי ירדו ל-258 מיליון שקל, זאת בהשוואה להפרשות של 312 מיליון שקל ברבעון המקביל. בה בעת, מדובר בעלייה חדה ביחס לרבעון הראשון, שבו עמדו ההפרשות על 82 מיליון שקל בלבד. הגדלת ההפרשות נובעת מעלייה בהפרשה הקבוצתית ומהעלייה בתיק האשראי. בדיסקונט מציינים כי "ההפרשה היא שמרנית יותר בעקבות התקופה המורכבת שבה ניתן האשראי".
היקף ההפרשה של דיסקונט בולט במיוחד לאחר שבדוחותיהם אתמול, בנק הפועלים ובנק לאומי רשמו הכנסה בסעיף זה. לו שיעורי ההפרשה היו נותרים דומים לרבעון הקודם, דיסקונט היה מציג שיפור ברווחיות גם ביחס לרבעון המקביל אשתקד.
תיק האשראי גדל בשיעור מתון של 2.5% והיקפו עמד על 268 מיליארד שקל. בדיסקונט מגדירים זאת "צמיחת אשראי מתונה, על רקע ההאטה הכלכלית, המותאמת להיקף הביקושים במשק". האשראי ברוטו למשקי בית גדל ב-4.2%, האשראי לעסקים גדולים גדל ב-6.1%, ואשראי לדיור גדל ב-2.8%. האשראי לעסקים קטנים ירד ב-0.7%.
כחלק מההטבות לציבור שניתנו במסגרת מתווה בנק ישראל, שווי ההטבות שסיפק הבנק מאז תחילת המלחמה עומד על 268 מיליון שקל, זאת מתוך פוטנציאל הטבות של 361 מיליון שקל.