שיפור חד ברווחיות ויליפוד: הוצאות היבוא ירדו, המחירים לצרכן לא
שיפור חד ברווחיות ויליפוד: הוצאות היבוא ירדו, המחירים לצרכן לא
החברה שהעלתה בינואר מחירים בשורה של מוצרים דיווחה על צמיחה של 13.5% במכירות הרבעון השני; הרווחיות התפעולית עמדה על 14.3%, לעומת 0.5% ברבעון המקביל בשנה שעברה
ויליפוד מסכמת רבעון עם שיפור חזק ברווחיות - בין היתר בזכות הירידה בעלות יבוא המוצרים (שלא הובילה להפחתת מחירים לצרכנים), והצמצום החד בהוצאות התפעוליות.
לנוכח התנאים הנוחים האמורים, החברה רשמה ברבעון השני רווח של 3.5 מיליון שקל, עלייה של 4.7% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.
מכירות החברה שבשליטת האחים צביקה ויוסי ויליגר צמחו ב-13.5% ל-146.6 מיליון שקל - עלייה שמיוחסת בעיקר לגידול ביתרת המלאי וזמינות המוצרים לצורך תמיכה בביקושים. הרווח הגולמי קפץ ב-76.2% ל-45.9 מיליון שקל, לדברי החברה בעיקר בזכות השיפור בעלויות הקנייה של המוצרים המיובאים. בהתאם, נרשמה עלייה חזקה ברווחיות הגולמית ל-31.3%, מול 22.2% ברבעון המקביל.
החברה רשמה רשמה בתקופת הדוח הוצאה חד פעמית של 11.6 מיליון שקל, קנס ששילמה בשל הפרת הוראות חוק המזון. בה בעת, ויליפוד צמצמה את הוצאות המכירה והשיווק ל-12.7% מהמכירות, לעומת 14.5% ברבעון המקביל, ואת הוצאות ההנהלה והכלליות ל-4.3% מהמכירות, לעומת 5.1% ברבעון המקביל.
הקיצוץ בהוצאות גרר זינוק ברווח התפעולי, ל-21 מיליון שקל, בהשוואה ל-667 אלף שקל ברבעון המקביל - הרווחיות התפעולית קפצה ל-14.3%, לעומת 0.5% לפני שנה.
החברה ציינה בדוחות כי-34% ממוצריה מיובאים מהמזרח הרחוק, ובעקבות ההחלטת חברות ספנות להפסיק את השייט בים האדום, ולשנות את נתיבי השייט למסלול עוקף אפריקה, הוארך זמן ההובלה של מוצרים המיובאים מאזור זה, ב-4-3 שבועות. החברה ציינה כי התייקרות מהותית בעלות ההובלה הימית עלולה להשפיע לרעה על תוצאותיה.
בחודש ינואר השנה העלתה החברה בעד 15% את מחיר המוצרים המיובאים מהמזרח הרחוק (אורז, אטריות, שימורים ועוד). ויליפוד רמזה על כוונתה להעלות מחירים בדוחותיה לסיכום הרבעון השלישי של השנה שעברה, אך לאחר מכן אמר צביקה ויליגר כי לא יעלה מחירים בתקופת המלחמה.
ההצהרות לא החזיקו מעמד, ותוך זמן קצר הודיעה החברה על ההתייקרות כאמור, אותה הסבירה בכח עליון. מהחברה נמסר אז כי "העליות התלולות במחירי ההובלה הימית, בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' והמשבר הבינלאומי שיצרו החות'ים בתימן, מחיר ההובלה עלה מ-1,500 דולר ל-7,200 דולר ומשך ההובלה הוכפל. כתוצאה מכך, ובלית ברירה, הוחלט על העלאות מחירים סולידיות אך ורק על מוצרים המיובאים מהמזרח - וזאת במטרה לספק לכל לקוחותינו את כל המוצרים".