סגור

בלעדי
המועמדת לדח"צית באל על - בתו של יו"ר כלל ביטוח, המחזיקה במניות חברת התעופה

עו"ד יפעת שליט סאמט הוצגה כמועמדת לתפקיד בדירקטוריון - כלל ביטוח אותה מוביל כיו"ר חיים סאמט, מחזיקה ב-4% ממניות אל על באמצעות כספי עמיתים ואינה בעלת עניין בחברת התעופה: אל על: "הכל נעשה בהתאם להוראות הדין - לסאמט שליט ניסיון מוכח של שנים רבות בתחום ההשקעות, לרבות בחברות פיננסיות גדולות במשק" 

דירקטוריון חברת אל על מעמיד לבחירה בשבוע הבא באסיפת בעלי המניות את עו"ד יפעת שליט סאמט לתפקיד דח"צית בחברה.
אל על מרחיבה את הדירקטוריון שלה מ-11 ל-12 חברים - כיום הוא מונה כיום 3 דח"צים, 2 דירקטורים בלתי תלויים ו-6 דירקטורים רגילים.
שליט סאמט היא בתו של חיים סאמט, יו"ר כלל ביטוח, שמחזיקה בכ-4% ממניות אל על. אף שכלל היא גוף פיננסי שרכש את המניות בכספי עמיתים ואיננו בעל עניין באל על, מינוי קרוב משפחה של בעל תפקיד מרכזי בבעל מניות מהותי בחברה עשוי לעורר מצב בעייתי - ולהעמיד את הדירקטורית בניגוד עניינים לכאורה.
בכתב הזימון לאסיפה מסרה אל על כי "טרם מינויה, חתמה שליט סאמט על הצהרה, כי מתקיימים לגביה התנאים הנדרשים למינויה כדירקטורית חיצונית בחברה", וכי " סאמט שליט הוערכה על ידי דירקטוריון החברה כבעלת מומחיות חשבונאית ופיננסית בהתאם לתקנות החברות (תנאים ומבחנים לדירקטור בעל מומחיות חשבונאית ופיננסית ולדירקטור בעל כשירות מקצועית).
סאמט משמשת כדירקטורית גם חברת הנדל"ן דוניץ - שם היא אינה מוגדרת כבעלת מומחיות פיננסית.
עוד מסרה אל על כי סאמט מכהנת כנושאת משרה בדיסקונט קפיטל וכמזכירת החברה בחברת הבת שלה דיסקונט קפיטל חיתום - גוף ששימש באופן חד פעמי כמפיץ במסגרת הנפקת הון לציבור שהשלימה אל על באפריל 2024.
לדבריה, סאמט לא היתה מעורבת בקשר העסקי ש"התקיים חד פעמית לפני הצעת מועמדותה של סאמט, והוא זניח ולא מהווה זיקה אסורה".
אל על מסרה בתגובה: "החברה פועלת משיקולים עניינים ומקצועיים בלבד, ולאחר תהליך קפדני שערכה, החליטה להציע את מועמדותה של הגברת יפעת סאמט שליט לכהונה כדח"צית בחברה. מינוי זה כפוף, כמקובל, לאישור אסיפת בעלי המניות של החברה שתתקיים בשבוע הבא, והכל בהתאם להוראות הדין. יודגש כי לסאמט שליט ניסיון מוכח של שנים רבות בתחום ההשקעות, לרבות בחברות פיננסיות גדולות במשק והיא מכהנת כדירקטורית בחברה ציבורית נוספת. נדגיש כי חברת כלל אינה בעלת עניין בחברת אל על".