סגור
נגיד בנק ישראל אמיר ירון אפריל 2024
הנגיד אמיר ירון (צילום: Kobi Wolf/Bloomberg)

תנועות קלות במט"ח לאחר הודעת הריבית: הדולר על 3.67 שקלים

הדולר נסחר ביציבות, היורו יורד ב0.3% לסביבת 4.07 שקלים; בנק ישראל הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי, על 4.5%. הנגיד אמיר ירון אמר לכלכליסט: "קיצוץ של 30 מיליארד שקל בתקציב המדינה הוא מינימלי לניהול סיכונים סביר" 

תנועות קלות בשוק המט"ח המקומי בשעות הבוקר, לאחר הודעת הריבית של בנק ישראל: הדולר נסחר ב-3.67 שקלים (בדומה לשערו היציג אתמול) ונסחר ב-3.66 שקלים, היורו עם ירידה של 0.3% לסביבת 4.07 שקלים.
בשווקים העולמיים: היורו יורד ב-0.3% ל-1.109 דולר; הפאונד יורד ב-0.1% ל-1.319 דולר; ביפן - הדולר ללא תנועה מהותית, על נסחר בסביבת 144.6 ין.
בנק ישראל הותיר אתמול כצפוי את הריבית ללא שינוי בשיעור של 4.5% - זוהי הפעם החמישית ברציפותה שבה רמת הריבית נותרה על כנה.
הבנק נימק את את ההחלטה באי הוודאות הנובעת מהמלחמה ומהמדיניות הכלכלית של הממשלה - ובכך שהאינפלציה מרימה ראש. מאז פברואר האחרון, האינפלציה עלתה מ-2.5% (שנתית) ל-3.2% ובחודש יולי היא עקפה את הגבול העליון של יעד יציבות המחירים (שנע בין רצפה של 1% לתקרה של 3%).
הבנק לא חסך ביקורת מהתנהלות הממשלה בעיקר בכל מה שנוגע לתקציב המדינה לשנה הבאה. ״אי הוודאות סביב תקציב המדינה לשנת 2025, וביצוע ההתאמות הנדרשות להקטנת הגירעון באופן מתמשך, תורמת לעלייה בפרמיית הסיכון ועלולה להקשות על חזרת האינפלציה ליעדה", נכתב בהודעת הבנק.
בשיחה עם כלכליסט אמר הנגיד כי חיוני להציג בהקדם את תקציב המדינה ל-2025: "גיבוש תקציב המדינה הוא בעל חשיבות גדולה כי הוא מייצר ודאות", אמר ירון.
"תקציב הוא תוכנית עבודה והוא חייב להתבצע בזמן - כי לזמן יש ערך. התקציב חייב להיות תהליך סדור שבו ישתתפו כל גורמי המקצוע הרלוונטיים". ירון הדגיש כי לנוכח הגירעון הגבוה, אין מנוס מלרסן את הוצאות הממשלה: "ביצוע קיצוץ של 30 מיליארד שקל בתקציב המדינה הוא מינימלי לניהול סיכונים סביר".