סגור
וול סטריט בורסה ניו יורק
וול סטריט (צילום: גטי)

וול סטריט ננעלה בעליות קלות; הנפט ירד השבוע ביותר מ-5%

המדדים המובילים עלו ב-0.1%, אך בסיכום שבועי רשמו ירידות קלות; מניית פרוקטר אנד גמבל, יצרנית המותגים ג'ילט ופמפרס, זינקה בכמעט 4% לאחר שעקפה את התחזיות; מנכ"ל בלאקרוק מכר 7% מאחזקותיו בחברה בשווי 25 מיליון דולר, המניה איבדה 2.1%; בכירים בפד ממשיכים ללחוץ להעלאת ריבית נוספת - הדולר התחזק

דיווח שוטף מהשווקים המובילים בעולם: העדכונים החשובים, המניות הבולטות, איגרות החוב ועדכוני האנליסטים
23:00 - המדדים המובילים בוול סטריט עלו הלילה ב-0.1%. גם ברמה השבועית לא נרשמו תנועות מהותיות בניו יורק: מדד דאו ג'ונס ירד השבוע ב-0.2%, S&P 500 איבד מערכו השבוע 0.1%, ונאסד"ק הפחית מערכו השבוע 0.4%. בלטו במסחר היום: אמזון שזינקה ב-4%, טסלה שהתחזקה ב-1.7%, ופרוקטר אנד גמבלה שהוסיפה לערכה 3.9% לאחר שעקפה את התחזיות. מניית בלאקרוק נחלשה ב-2.1% לאחר שהמנכ"ל לארי פינק מכר 7% מאחזקותיו.
22:00 - מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI עלה היום ב-0.7% (50 סנט) ונקבע על 77.9 דולר לחבית. עם זאת, בסיכום שבועי מחיר הזהב השחור ירד ביותר מ-5%.
20:40 - חברת שיתוף הנסיעות ליפט בדרך לפיטורי ענק: צפויה להיפרד מ-30% מעובדיה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. המניה מטפסת ב-1.8% אחרי הדיווח.
החברה צפויה לפטר 1,200 מתוך 4,000 עובדיה על מנת לחסוך בהוצאות. החברה צפויה להכריז על המהלך, שיסייע לה לצמצם 50% מעלויותיה, לאחר ישיבת הדירקטוריון שתערוך בשבוע הבא. לפני 5 ימים בלבד מינתה ליפט מנכ"ל חדש.
20:35 - הזהב רושם ירידה יומית של 1.4% למחיר של 1,990.10 דולר לאונקיה. ברקע, עלייה יומית בדולר מול סל 6 המטבעות העיקריים ועלייה גם בתשואות אג"ח ארה"ב. גובר הצפי להעלאת ריבית נוספת (של רבע אחוז) במשק האמריקאי, בעקבות דבריהם של בכירים בבנק המרכזי בעד העלאת ריבית.
19:15 - בורסות אירופה ננעלו בפלוס: מדד דאקס הגרמני עלה ב-0.5% כמו גם קאק הצרפתי, פוטסי הבריטי הוסיף 0.2%.
17:10 - עלייה בפעילות הכלכלית בארה"ב באפריל: מדדי מנהלי הרכש במגזרי הייצור והשירותים טיפסו החודש לעומת מרץ, ומעל תחזיות הכלכלנים. זאת למרות האינפלציה, שאמנם רושמת האטה עקבית בחודשים האחרונים, אך לא בקצב שרוצה הבנק המרכזי.
הפד צפוי להעלות את הריבית במאי בפעם האחרונה, ברבע אחוז (לרמה של 5.25%), לפני שיעצור ויחל להוריד אותה, ייתכן ועוד השנה, בהתאם לאינפלציה וסקטור העבודה, שעדיין מצטייר כחזק בעיני הפד שמעוניין לקרר אותו על מנת להוריד את המחירים הגבוהים.
16:30 - פתיחה שקטה בוול סטריט - המדדים דאו ג'ונס, S&P 500 ונאסד"ק ללא תנועה מהותית. מניית פרוקטר אנד גמבל מטפסת ב-3% אחרי הדוחות (ראו עדכון מוקדם). מניית בלאקרוק נסוגה ב-0.7% אחרי שהמנכ"ל מכר חלק מאחזקותיו בחברה (ראו עדכון קודם).
16:15 - לארי פינק מנכ"ל בלאקרוק, מנהלת הנכסים הגדולה בעולם, מכר 7% מאחזקותיו בחברה, כך פורסם באתר מרקטווטש. פינק מכר 35,799 מניות ביום שלישי האחרון, זאת לפי תצהיר שהגיש לרשות ני"ע האמריקאית. שווי האחזקות שמכר - 25 מיליון דולר. העסקה התבצעה בשלושה שלבים, לפי מחיר מניה בטווח שבין 694-695.35 דולר.
בלאקרוק מנהלת נכסים בשווי של 9 טריליון דולר. מנייתה ירדה ב-1.7% מתחילת השנה נכון לנעילה אמש, בעוד מדד S&P 500 מזנק ב-8%. בלאקרוק מטפסת עתה בטרום מסחר ב-0.3%. אמש ננעלה המניה במחיר של 696.38 דולר. שווי השוק של בלאקרוק - 103.7 מיליארד דולר.
14:00 - מדדי המניות בוול סטריט בשלב החוזים רושמים ירידות בעד 0.4%. נשיאת הפד של קליבלנד לורטה מסטר אמרה אמש כי הבנק הפדרלי צריך להעלות את הריבית מעל ל-5% בשל האינפלציה שלא מאטה בקצב שהבנק המרכזי רוצה.
לדבריה, בכמה תעלה הריבית מעל ל-5%, ולכמה זמן תישאר ברמה הגבוהה מ-5%, הדבר תלוי בהתפתחויות בכלכלה בהמשך הדרך. "הריבית חייבת לעלות מעל ל-5% בגלל האינפלציה העיקשת וסקטור התעסוקה החזק", אמרה מסטר ליאהו פייננס.
הריבית במשק האמריקאי עלתה בתוך שנה ב-5%, כהשצפי בשוק הוא להעלאה נוספת ואולי אחרונה לפני עצירה, בעוד רבע אחוז, לטווח שבין 5%-5.25%.
מסטר, שאינה משתתפת בהצבעת ועדת השוק הפתוח שקובעת את הריבית במשק, הוסיפה כי תיקח בחשבון את המשבר שצבע את הבנקים באדום ומצפה להידוק מוניטארי מצידם בנתינת הלוואות.
פרוקטר אנד גמבל, יצרנית המותגים פמפרס, ג'ילט, הד אנד שולדרס ועוד, רושמת עלייה של 1.5% בטרום אחרי הדוחות: החברה עקפה ברבעון החולף את תחזיות השוק להכנסות ולרווחים. כמו כן העלתה החברה את תחזית ההכנסות שלה לשנה כולה.
הרווח הנקי עמד על 1.37 דולר למניה לעומת צפי השוק ל-1.32 דולר למניה. ההכנסות עמדו על 20.07 מיליארד דולר מול צפי האנליסטים ל-19.32 מיליארד דולר. שווי השוק של פרוקטר אנד גמבל עומד על 355 מיליארד דולר נכון לנעילה אמש.
11:10 - המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ו') במגמה מעורבת, כשהמשקיעים מגיבים לדוחות הרבעוניים של החברות. מדד יורו סטוקס 600 יורד בכ-0.3%. מניות חברות המכרות מאבדות 2.7% ומניות חברות שירותי הבריאות נחלשות ב-0.8%.
מניות חברות הרכב איבדו אתמול 3.7% לאחר שהנפילה ברווח הנקי של טסלה וההודעה על הורדות מחיר נוספות הפחידו את השוק. חברת התוכנה הגרמנית SAP דיווחה היום על הכנסות ורווח תפעולי גבוהים מהתחזיות. היא גם תיקנה את תחזית הרווח השנתית כלפי מטה.
נתוני הקמעונאות בבריטניה הראו ירידה של 0.9% בהיקפי המכירות בחודש מרץ - מתחת לתחזיות שעמדו על ירידה של 0.5%, שהקמעונאים האשימו בין השאר במזג האוויר הגשום בצורה יוצאת דופן. אמון הצרכנים בבריטניה עלה, כך הראה סקר GfK, אם כי הכותבים ציינו "חששות מתמשכים בקרב צרכנים לגבי מצבם הפיננסי האישי".
עוד במוקד המסחר - צרפת, גרמניה וגוש היורו יפרסמו מאוחר יותר היום את מדד מנהלי הרכש. המשקיעים גם ממתינים לפגישות קובעי המדיניות המוניטרית במאי, כשהפדרל ריזרב בארה"ב והבנק המרכזי באנגליה צפויים להודיע על העלאת ריבית נוספת בטרם יעצרו. דבריהם של קובעי המדיניות של הבנק האירופי המרכזי מאותתים שהם עשויים להמשיך מעבר לכך, כשהנשיאה כריסטין לגארד אמרה ביום חמישי של-ECB "עדיין יש עוד קצת דרך לעבור", כדי להחזיר את האינפלציה ליעד של 2%.
מוקדם יותר ננעל המסחר באסיה בירידות - מדד שנגחאי המשולב בסין איבד 2%, ניקיי היפני נחלש ב-0.3% ומדד האנג סנג איבד 1.7%.
8:15 - הבורסות במזרח אסיה ובפסיפיק יורדות הבוקר (ו'), כאשר אינפלציית הליבה ביפן לא השתנתה ועמדה על 3.1% בחודש מרץ - כמו בפברואר - כך לפי מידע מלשכת הסטטיסטיקה במדינה. זהו החודש השני ברציפות שבו אינפלציית הליבה נמוכה משהיתה בינואר - אז עמדה על 4.2%, שיא מאז 1981.
מדד ניקיי היפני יורד ב-0.4% בבורסת טוקיו, וכך גם הבורסה באוסטרליה. מדד קוספי בדרום קוריאה נחלש ב-0.9% ומדד האנג סנג בהונג קונג משיל מערכו 0.6%. מדד האנג סנג הייטק נחלש בשיעור חד יותר - 1.8%. בסין - מדד שנגחאי המשולב יורד ב-1.1% ומדד שנזן מאבד 1.5%.


אמש, וול סטריט נעלה את יום המסחר הלפני אחרון של השבוע בירידות שערים בעקבות כמה דו"חות מאכזבים, ובראשם זה של טסלה: דאו ג'ונס איבד 0.3%, נאסד"ק 0.8% ו-S&P 500 ירד ב-0.6% ביום הגרוע ביותר שלו מזה חודש.
טסלה של אלון מאסק ירדה אתמול ב-9.8% בעקבות הורדות המחירים שביצעה לאחרונה ופגעו בשיעור הרווחיות שלה. ואם זה לא מספיק, חברת החלל שלו SpaceX שיגרה חללית ענקית חדשה שהתרסקה תוך ארבע דקות. באזפיד נחתכה ב-20% לאחר שהחברה הודיעה על פיטורי 15% מהעובדים.
החללית ששיגרה חברת החלל SpaceX של אלון מאסק התפוצצה באוויר ארבע דקות לאחר השיגור. SpaceX שיגרה אתמול בשעה 16:34 (שעון ישראל) את החללית הענקית החדשה שלה - Starship, שנועדה לשנות את כללי המשחק בתחום הטיסה לחלל. מהחברה של מאסק נמסר כי הם אוספים נתונים מהשיגור.