סגור

הדולר מתחזק, נסחר ב-3.65 שקלים; הין בשיא של 3 חודשים

הדולר עולה ב-0.6% מול השקל, היורו עולה בשיעור דומה, נסחר בסביבת 3.96 שקלים; ביפן, הציפיות להעלאת ריבית קרובה של הבנק המרכזי דוחפות את המטבע המקומי - הדולר נחלש ב-0.9% ל-152.4 ין

נסיגה בשקל: הדולר מטפס ב-0.6% מול המטבע המקומי (ביחס לשערו היציג יציג אתמול) ונסחר ב-3.65 שקלים. היורו עולה ב-0.7% לסביבת 3.96 שקלים.
בשווקים העולמיים: היורו עולה ב-0.1% ל-1.085 דולר; ביפן הדולר מאבד גובה מול הין, נחלש ב-0.9% ל-152.4 ין (ראו הרחבה בהמשך).
בארה"ב יתפרסמו היום נתוני הצמיחה של הרבעון השני, ובשוק ממתינים בדריכות לא פחותה למדד ההוצאה לצריכה פרטית שיתפרסם מחר - מהנתונים האינפלציוניים היותר מהותיים לקביעת מדיניות הריבית של הפד.
ביום רביעי הבא תתפרסם החלטת הריבית של הפד - לא צפויה הודעת ריבית אך היו"ר ג'רום פאוול בהחלט יכול לבסס את ההערכות של השוק, לפיהן צפויה הורדת ריבית ראשונה בסייקל בפגישה הבאה של הבנק, ב-18 בסטפמבר.
מול הכיוון של הפד, להורדות ריבית בחודשים הקרובים - גוברת ההערכה שהבנק של יפן יודיע בשבוע הבא על העלאת ריבית ועל צמצום של 50% ברכישות האג"ח הממשלתיות בשנים הקרובות. ואם לא בישיבה הבאה אז בזו שאחריה.
מהלך ההעלאות המתקרב של הבנק היפני, מול ההורדות של הפד, מספקים דחיפה מחודשת לין - שנסחר ברמה הגבוהה מזה כמעט 3 חודשים.
"איום צמצום הרכישות של הבנק היפני, לצד העלאות הריבית הצפויות, בהחלט תומכים במגמה שראינו בדולר-ין בימים האחרונים, ובהתחזקות של הין באופן כללי", אמר הבוקר ל-CNBC טוני סיקאמור (Tony Sycamore), אנליסט ב-IG.