המכירות ירדו, ההוצאות גדלו - קופיקס של רמי לוי עברה להפסד תפעולי
המכירות ירדו, ההוצאות גדלו - קופיקס של רמי לוי עברה להפסד תפעולי
מכירות רשת בתי הקפה ירדו ברבעון השלישי ב-26.2% ל- 4.1 מיליון שקל בלבד - מכירות רשת המרכולים של קופיקס ירדו ב-2.5% ל- 70.2 מיליון שקל. החברה סיימה את התקופה עם הפסד תפעולי של 20 אלף שקל, עומת רווח תפעולי של 690 אלף שקל ברבעון המקביל
רשת קופיקס מממשיכה להפסיד: הרשת שבשליטת רמי לוי (63.04%) חתמה את הרבעון השלישי עם הרעה בכל המדדים ומעבר להפסד תפעולי ונקי.
החברה מפעילה נכון לתום הרבעון השלישי 52 בתי קפה תחת מותג קופיקס, לצד רשת מרכולים המונה 35 סניפים תחת המותגים סופר קופיקס, רמי לוי בשכונה ושוויצריה הקטנה.
קופיקס רשמה ברבעון השלישי ירידה של 3.4% במכירות שהסתכמו ב-73.3 מיליון שקל. הירידה במכירות נרשמה גם ברשת בתי הקפה, שסגרה 9 סניפים מאז הרבעון המקביל אשתקד, וגם ברשת המרכולים, שסגרה מאז הרבעון המקביל אשתקד חנות אחת.
מכירות רשת בתי הקפה (42 מהם מופעלים על ידי זכיינים והיתר בהפעלה ישירה של החברה), ירדו ברבעון ב-26.2% ל- 4.1 מיליון שקל בלבד. מכירות רשת המרכולים ירדו ב-2.5% ל- 70.2 מיליון שקל.
הירידה במכירות קופיקס באה לידי ביטוי בשיעור נמוך יותר של 2.6% ברווח הגולמי שהסתכם ב-22.9 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית השתפרה במעט ל- 30% מהמכירות לעומת 29.3% ברבעון המקביל .
השיפור ברווחיות הושג בזכות תנאי סחר משופרים שמקבלת רשת המרכולים, הנשענת על כח הקניה של בעל השליטה.
הירידה במכירות וברווח הגולמי, לצד עלייה של 3% בהוצאות המכירה והשיווק ל-20.4 מיליון שקל, העבירו את קופיקס להפסד תפעולי של 20 אלף שקל ברבעון השלישי. זאת לעומת רווח תפעולי של 690 אלף שקל ברבעון המקביל.
לצד ההפסד התפעולי נרשם לקופיקס גם זינוק של 36.7% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-2.3 מיליון שקל. הנתונים הובילו להעמקת ההפסד הנקי של החברה, שעמד ברבעון השלישי על 1.8 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי של 760 אלף שקל ברבעון המקביל.
את 9 החודשים הראשונים של 2023 חתמה החברה עם קפאון במכירות (+0.7%) שהסתכמו ב- 231.6 מיליון שקל. עלייה בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות נוספות, הובילו להעמקת ההפסד התפעולי ל-4.5 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 642 אלף שקל בתקופה המקבילה. הההפסד הנקי בתקופה גדל ל-8.2 מיליון שקל לעומת הפסד בגובה 7.6 מיליון שקל ב- 9 החודשים הראשונים של 2022.