סגירת שני סניפים והמבצע בעזה פגעו בהכנסות ויקטורי
סגירת שני סניפים והמבצע בעזה פגעו בהכנסות ויקטורי
הכנסות רשת הקמעונאות ברבעון השני ירדו ב־2.2% והסתכמו ב־579 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-10% הרווח התפעולי ירד ב־1.1%
רשת הקמעונאות ויקטורי מסיימת את הרבעון השני של 2021 בירידה קלה בהכנסות ובעלייה של 10.3% ברווח הנקי. משנת 2020 פתחה החברה שישה סניפים חדשים בירושלים, רמת גן, רחובות, כפר יונה, צמח ואשדוד.
הכנסות החברה עמדו בסוף הרבעון על 579 מיליון שקל, ירידה של 2.2%. הקיטון במכירות נרשם בשל ירידה קלה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות ל־8,900 שקל לעומת 9,000 שקל ברבעון המקביל, שכלל את משבר הקורונה.
כמו כן מיוחסת הירידה לסגירת סניף צ'ק פוסט וסניף רמלה, שפעלו ברבעון המקביל אשתקד ולא פעלו ברבעון הנוכחי, וכן למבצע "שומר החומות" במאי השנה שגרם לירידה בפדיון, בעיקר בחנויות בטווח עד 40 ק"מ מרצועת עזה.
הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2021 ירד ב־2.8% ל־146 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עמד על 25.4% לעומת 25.5% ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווחיות הגולמית נבע בעיקר מכך שהרשת לא העלתה מחירים ללקוחות מעבר להעלאות מחירי הספקים ומהעמקת המבצעים ללקוחות במהלך הרבעון הנוכחי.
הרווח התפעולי עמד על 23.7 מיליון שקל, לעומת 24 מיליון שקל ברבעון מקביל — ירידה של 1.1%. שיעור הרווח התפעולי לא השתנה ועמד על 4.1%.
הוצאות המימון נטו ירדו ברבעון ל־5 מיליון שקל, לעומת 6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, והחברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 14 מיליון שקל.
רשת ויקטורי הגדילה את היקף ההשקעות שלה בקרנות גידור, שעמד נכון לסוף הרבעון השני על כ־56.4 מיליון שקל. זאת לעומת 28 מיליון שקל נכון לסוף דצמבר 2020.
צמד האחים אייל רביד ואברהם רביד מחזיקים בשיעור של 30% במניות החברה כל אחד. הפניקס וכלל ביטוח מחזיקים בה 8.4% ו־4.5% בהתאמה.
מניית ויקטורי סובלת ממומנטום שלילי. מתחילת השנה ירדה ביותר מ־6% וב־12 החודשים האחרונים השילה 11.5%. שווי החברה ירד לכדי קצת פחות ממיליארד שקל.
תשואת הדיבידנד של החברה עומדת על שיעור של 2.7%. חלק ממשקיעי החברה ביקרו היום את החברה על בחירתה להמשיך להשקיע את כספי החברה בקרנות גידור וסברו כי אמורה לחלק אותו כדיבידנד למשקיעים.
כפי שדווח ב"כלכליסט" הרשת נערכת להתרחבות עירונית בגוש דן. החברה פועלת להשקת תת רשת לסניפים שכונתיים תחת מותג "ויקטורי CITY".
החברה חתמה עד כה על הסכמים לשכירת עשרה מיקומים בתל אביב והיא מקיימת מו״מ לשכירה של מיקומים פוטנציאלים נוספים לסניפים בערים מרכזיות בגוש דן.
להערכת החברה, הקמת המותג יתרום מיידית להגדלת היקפי הפעילות של רשת ויקטורי בהיקף שנתי של 500 מיליון שקל, וכן לתנאי הסחר שלה, לפידיון למ"ר ולרווחיות החברה. רשת ויקטורי מונה כיום 58 סניפים, בהיקף של כ־65.5 אלפי מ"ר בפריסה ארצית.