סגור
מגזין נדלן מרץ 2023 מימין אסי טוכמאייר ברק רוזן בעלי השליטה בישראל קנדה
מימין: אסי טוכמאייר וברק רוזן, בעלי השליטה בישראל קנדה (צילום: אוראל כהן)

בלעדי
כלל ביטוח רוכשת 15% מחברת הנדל"ן ICR לפי שווי של מיליארד וחצי שקל

חברת הביטוח תרכוש 15% מחברת הנדל"ן שבבעלות משפחת נקש וישראל קנדה של ברק רוזן ואסי טוכמאייר; שווי החברה יטפס לאחר העסקה ל-1.72 מיליארד שקל; ICR נקראה בעבר מנרב פרויקטים, ונרכשה על ידי ישראל קנדה תמורת 574 מיליון שקל

עסקה גדולה בתחום הנדל"ן: לכלכליסט נודע כי כלל ביטוח רוכשת 15% מחברת הנדל"ן ICR לפי שווי של מיליארד וחצי שקל לפני הכסף. כלל תזרים 260 מיליון שקל כך ששווי החברה לאחר העסקה יגיע ל-1.72 מיליארד שקל.
חברת ICR שבבעלות חברת ראם וישראל קנדה נקראה בעבר מנרב פרויקטים, ונרכשה מאברהם קוזניצקי על ידי ישראל קנדה תמורת 574 מיליון שקל. בהמשך הכניסה ישראל קנדה כשותפה את חברת ראם.
לאחר העסקה יחזיקו ישראל קנדה שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר וראם של האחים נקש ורז עודד ב-42.5% ממניות ICR, ואילו כלל ביטוח תחזיק ב-15% מהחברה.
2 צפייה בגלריה
כנס כלכלית לאומית - ברק בנסקי כלל
כנס כלכלית לאומית - ברק בנסקי כלל
ברק בנסקי
(צילום: יריב כץ)
לאומי פרטנרס נכנסה ב-2021 להשקעה בחברה של האחים נקש שמחזיקה במניות ICR, לפי שווי של 860 מיליון שקל. פועלים אקוויטי נכנסה כשותפה בחברה האם של החברה שבשותפות עם לאומי, ראם, ב-2022 כשרכשה 20% תמורת 150 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
מורדי שבת מנכל ICR
מורדי שבת מנכל ICR
מורדי שבת, מנכ"ל ICR
(צילום: אמיר לוי)
מנכ"ל כנף, זרוע ההשקעות של כלל ביטוח, ברק בנסקי, הוביל את העסקה מטעמה. כלל מנוהלת בידי יורם נווה.
חברת ICR מנוהלת בידי מורדי שבת ומקדמת 55 פרויקטים. ההון העצמי של החברה עמד בסוף הרבעון הראשון על 460 מיליון שקל.
פעילות משפחת נקש בארץ מנוהלת בידי אבי חורמרו, שגם מחזיק במניות החברה. רז עודד מחזיק במניות החברה יחד עם האחים נקש ומשמש כיו"ר משותף עם ברק רוזן.
מורדי שבת, מנכ"ל ICR אמר כי "השותפות החדשה עם קבוצת כלל מביעה אמון בפוטנציאל הצמיחה של החברה. ICR תמשיך לקדם את הפרוייקטים הקיימים ולהרחיב את פעילות החברה בייזום ובניית שכונות מגורים באזורי הביקוש".