סגור
דולר איסמעיל הנייה
בכיר חמאס איסמעיל הנייה שחוסל בטהרן; לפני שבוע עוד נסחר הדולר תמורת 3.60 שקלים (צילום: רויטרס Office of the Iranian Supreme Le)

מסחר תנודתי במט"ח: הדולר קופץ ל-3.763 שקלים, היורו ל-4.075 שקלים

המטבע האמריקאי מזנק ב-0.8%, מוקדם יותר זינק ל-3.787 שקלים, היציג אתמול עמד על 3.733 שקלים, היורו קופץ ב-0.8%; הלילה חוסל בכיר חמאס איסמעיל הנייה בטהרן ואמש חיסל צה"ל בביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר; הבנק המרכזי ביפן העלה את הריבית ל-0.25% מ-0%-0.1% וציין כי יפחית את רכישות האג"ח הממשלתיות, הין מזנק ב-1.7% ל-150 ין לדולר

הדולר הדולר קופץ ב-0.8% ל-3.763 שקלים, הגיע מוקדם יותר לשיא של שלושה חודשים (מאז ה-29 לאפריל כשנסחר מעל ל-3.82 שקלים), כשזינק ב-1.3% ל-3.787 שקלים ברקע האירועים האסטרטגיים ביממה האחרונה בלבנון ואיראן. היציג אתמול עמד על 3.733 שקלים. רק לפני שבוע עוד נסחר הדולר תמורת 3.60 שקלים. היורו קופץ ב-0.8% ל-4.075%.
הלילה חוסל בכיר חמאס איסמעיל הנייה בטהרן ואמש חיסל צה"ל בביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר. ראש הלשכה המדינית של חמאס חוסל כמה שעות אחרי חיסול "המפקד הצבאי הבכיר ביותר" בחיזבללה בביירות.
חמאס אישר כי הנייה חוסל בדירתו בבירת איראן, לטענתו ב"תקיפה ציונית". בטהרן דווח שהנייה נהרג בהתנקשות, שעות לאחר שהשתתף בטקס השבעת נשיא איראן. בארגון הטרור מאיימים: "זה לא יעבור בשקט".
הדולר נופל ב-1.7% מול מקבילו היפני ל-150.21 ין לדולר. הבנק המרכזי ביפן BOJ העלה את הריבית במשק ל-0.25% מ-0%-0.1% וציין כי יפחית את רכישות האג"ח הממשלתיות להיקף של 3 טריליון ין החל מינואר 2026.
היקף הרכישות ייחתך ב-400 מיליארד ין בכל רבעון, אמרו בבנק. תשואת אג"ח יפן ל-10 שנים מטפסת ב-4 נקודות בסיס ל-1.041%. בורסת טוקיו עולה ב-0.4%.
רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי, מזרחי טפחות: "סביבת אי הוודאות האופפת את השוק החריפה וככלל תגרום להססנות ותנודתיות של המסחר. בשוק ימתינו לראות אם וכיצד יגיבו חמאס וחיזבאללה לאירוע, תוך מודעות לזיקה המוצהרת בין שתי הזירות ולכך שחיסול בוצע על אדמת איראן".
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "החיסולים שבוצעו אמש בביירות וטהרן מזניקים את רף הרגישות בשוק המט"ח, מגבירים את התנודתיות והחשש מהסלמה ביטחונית רחבה.
"ביקושי מט"ח מצד חברות האנרגיה תרמו בימים האחרונים לעודפי הביקוש ותמכו בהתייצבות הדולר מעל לרמת 3.72 שקלים לדולר. העלייה ברף הסיכון לצד התנודות בשוק ההון תרמו להתרחבות פער הריביות שבין השקל למטבעות מרכזיים.
"פיחות השקל לאורך זמן גורר לעלייה במחירי היבוא במונחים שקליים וללחצים האינפלציוניים. להערכתנו הציפייה לתגובה ומנגד פעילותם של היצואנים הנדרשים לשקלים לתשלומי שכר ומיסים ומוכרים מט"ח בהיקפים משמעותיים צפויים לטלטל את שער החליפין כאשר פוטנציאל הייסוף נותר מוגבל".