סגור
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר אפריל 2024
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר (צילום: בלומברג)

דיווח: אינטל בוחנת פיצול; המנכ"ל: "עובדים קשה להפיג חששות המשקיעים"

לפי בלומברג, ענקית השבבים פועלת עם בנקי השקעות כדי לחפש פתרונות למשבר אליו היא נקלעה; בין השאר נבחנת אפשרות לפצל את פעילות תכנון המוצרים מייצור השבבים, וכן ביטול פרויקטים הנוגעים למפעלים של החברה; המנכ"ל: "השבועות שעברו מאז פרסום הדוחות היו קשים"

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר אמש כי השבועות שעברו מאז פרסום הדוחות החלשים לרבעון השני, היו "קשים", וכי החברה "עובדת קשה" כדי להפיג את חששות המשקיעים. כך מדווחת CNBC. "אנו מכבדים חלק מהספקות שיש בשוק לגבי החברה", אמר גלסינגר בוועידת טכנולוגיה שעורך דויטשה בנק בקליפורניה. "אנו מוכנים לאתגר הזה".
במקביל פרסמה בלומברג כי בנקי ההשקעות מורגן סטנלי וגולדמן זאקס, המלווים את אינטל תקופה ארוכה, התבקשו לבחון צעדים שיסייעו לחברה לצאת מהמשבר בו היא מצויה. לפי הדיווח, בענקית השבבים בוחנים כמה אפשרויות, בהן פיצול של פעילות תכנון המוצרים מהייצור. כמו כן תיבחן האפשרות לבטל פרויקטים הנוגעים למפעלים של החברה.
צעדים נוספים עשויים לכלול מיזוגים ורכישות. לפי הדיווח, הצעדים השונים - שנמצאים עדיין בבחינה ראשונית - יוצגו בדירקטוריון בספטמבר.
הפרדה או מכירה של פעילות הפאונדרי של אינטל - ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים - עומדת בניגוד למדיניות של גלסינגר, הסבור כי תחום זה הוא המפתח לשיקום מעמד החברה. עם זאת, לפי בלומברג, סביר כי אינטל תנקוט צעדיים פחות דרמטיים לפני פיצול הפעילות, למשל ביטול תוכניות התרחבות.
מניית אינטל צנחה ב-26% ב-2 באוגוסט בעקבות פרסום הדוחות - שכללו גם הודעה על פיטורי 15% מהעובדים - היום הגרוע ביותר שלה בוול סטריט מזה יותר מ-50 שנה. מתחילת השנה איבדה המניה 59%, והיא נסחרת בשפל של כעשור.
ענקית השבבים איבדה בשנים האחרונות נתחי שוק בפעילות הליבה שלה - מחשבי ה-PC ומרכזי הנתונים; כמו כן היא מתקשה לקפוץ על רכבת הבינה המלאכותית, בעוד יריבתה אנבידיה, כוכבת התחום, נסקה לשווי של מעל 3 טריליון דולר.
גלסינגר הודה בנאומו אמש בוועידה בקליפורניה כי החברה ממשיכה להתמודד עם החולשה בתחום הבינה מלאכותית, אבל הביע אופטימיות לגבי העתיד. "אנחנו רואים את קו הסיום באופק", אמר. הוא ציין כי אינטל תשיק בקרוב את Lunar Lake, שאותו כינה "מוצר ה-AI המשכנע ביותר אי פעם למחשבי בינה מלאכותית".
בשבוע שעבר פורסם כי אינטל שכרה יועצים, בהם מורגן סטנלי, במטרה להתמודד עם משקיעים אקטיביסטים שינסו לאתגר את מדיניות החברה. הדיווח הגיע יום לאחר שנודע כי ליפ בו-טאן, מומחה לתחום השבבים, עזב את תפקידו כדירקטור בחברה - לפי פרסומים, בין בו-טאן לשאר הדירקטורים התגלעו חילוקי דעות בנוגע לצעדים שעל אינטל לנקוט כדי להתמודד עם המשבר.