מפעילת חנויות גלי וטימברלנד עברה לרווח - המניה נוסקת
מפעילת חנויות גלי וטימברלנד עברה לרווח - המניה נוסקת
חברת בריל סיכמה את 2021 עם רווח של 49 מיליון שקל, לעומת הפסד של 4 מיליון שקל ב-2020 והפסד של 6 מיליון שקל ב-2019; החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד ראשונה לאחר שנתיים
קבוצת האופנה בריל סיכמה היום (ד') שנה חיובית עם מעבר לרווח, והודיעה על חלוקת דיבידנד לראשונה זה שנתיים. מניית בריל מזנקת ביותר מ-20% בבורסת תל אביב.
מכירות הקבוצה הושפעו לטובה בשנת 2021 בין היתר מכך שהשנה שקדמה לה אופיינה בסגרים ממושכים וכן מעלייה במכירות החנויות הזהות ביחס לשנת 2019. ההכנסות השנתיות עלו ב-28.4% ל-548 מיליון שקל. ביחס לשנת 2019, טרום משבר הקורונה, מדובר בעלייה של כ-2% בלבד, אך הודות לתוכנית התייעלות זינקו הרווחים של הקבוצה.
בשורה התחתונה עברה החברה לרווח נקי של 49 מיליון שקל בשנת 2021 לעומת הפסד של 4 מיליון שקל ב-2020. ב-2019 הפסידה הקבוצה 6 מיליון שקל.
לאחר שנתיים שבהן לא חילקה דיבידנד, הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בסך 25 מיליון שקל – 50% מהרווח לשנת 2021.
בריל עוסקת בייבוא ושיווק של נעליים, תיקים ובגדים, ומפעילה בין היתר את חנויות גלי, ניין ווסט, נאוטיקה וטימברלנד. החברה מחזיקה בשמונה רשתות המפעילות 218 חנויות וחמישה אתרי סחר. מאז שנת 2019 סגרה הקבוצה עשרה סניפים.
בתחום ההנעלה עלה הפדיון בחנויות הזהות בשנת 2021 ב-11% ביחס לשנת 2019 והסתכם ב-162.6 מיליון שקל. במגזר סופר ברנדס צמח הפדיון בחנויות הזהות ב-13% ל-38.6 מיליון שקל, בלי קופר ב-15% ל-95 מיליון שקל ובאס.בי.אן עלה הפדיון בחנויות הזהות ב-9.8% והסתכם ב-97 מיליון שקל.
בשנת 2021 התנהל המסחר כמעט ברציפות מוחלטת, בניגוד לשנה הקודמת. כתוצאה מהפעילות הרציפה צמצמה בריל את ההנחות בחנויות והגדילה את הרווחיות הגולמית ל-56.8% לעומת 49.1% ב-2020.
העלייה בשיעור הרווח הגולמי הובילה לשיפור הרווח התפעולי שהסתכם ב-68.3 מיליון שקל, לעומת 13 מיליון שקל בשנה קודמת.
הפעילות הרציפה הגדילה את הוצאות המכירה והשיווק ב-27% ל-230 מיליון שקל. עם זאת, ביחס לשנת 2019 מדובר בירידה של 20 מיליון שקל שחסכה החברה באמצעות צמצום בהוצאות פרסום ודמי שכירות, וכן מהמשך העברת חנויות הקבוצה מבעלות לזכיינות – מהלך שתרם להתייעלות בכל סעיפי ההוצאות.
"זה הרווח הכי גבוה בתולדות החברה", מסר שחר תורג'מן יו"ר קבוצת בריל. "המחזור לא גדל משמעותית ביחס לשנת 2019 אבל התייעלנו והרווח הגולמי והתפעולי גדלו משמעותית. התייעלנו באמצעות העברה של 98% מהסניפים לזכיינות, מהלך שהחל בשנת 2018".
לדבריו, "לא העלינו מחירים. התרומה של ענף האופנה בשנים האחרונות למדד יוקר המחיה הייתה שלילית, כי המחירים ירדו לפחות ב-25% מ-2016 עד היום. רק בחודש האחרון המדד ירד ב-3% נוספים. הגופים בענף האופנה התייעלו וידעו להתמודד עם המצב. היו פחות הנחות כי החנויות היו פתוחות ברציפות".