סגור

חוזה עם ענקית ביטחונית עשוי להיות כרטיס הכניסה של מורי ארקין לנאסד"ק

אודיסייט, שפיתחה מערכת לשיפור תהליכי תחזוקה, חתמה על חוזה של 10 מיליון דולר עם חברה ביטחונית להתקנה במל"טים. בעל המניות הגדול ארקין: "נתח שוק משמעותי יוביל להכנסות של מאות מיליוני דולרים"  

חברת אודיסייט (Odysight) של מורי ארקין דיווחה אתמול על חוזה שהיקפו יותר מ־10 מיליון דולר עם חברה ביטחונית גלובלית. החוזה הוא לרכישת מערכות התחזוקה של החברה להתקנה במל"טים. מדובר בפעם הראשונה שמערכת כזו של החברה משולבת במטוסים ללא טייס.
מבחינת אודיסייט, שרשמה הכנסות של 1.4 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, מדובר בחוזה משמעותי עם פוטנציאל הכנסות אדיר. בשיחה עם "כלכליסט" אמר ארקין: "כשחברה רב־לאומית מטמיעה את הטכנולוגיה שלנו במל"טים שלה היא נותנת אישוש לכך שעשינו קפיצת דרך. לכן, זה יום משמעותי מאוד עבור החברה. אם הצלחנו להיות הספק הנבחר והטכנולוגיה הנבחרת של החברה הזאת, אנו מאמינים שנוכל לשחזר את זה בהרבה חברות אחרות. תפיסת נתח שוק משמעותי בשוק המל"טים תוביל אותנו להכנסות של מאות מיליוני דולרים בשנה בתוך כמה שנים".
אודיסייט פוצלה מחברת הציוד הרפואי מדיגוס ב־2019. החברה מפתחת מערכות תחזוקה המבוססות על מצלמות זעירות וחיישנים, לצד אלגוריתמים וכלי ניתוח אחרים, שמאפשרות לקצר ולשפר תהליכי תחזוקה שונים. במקרה של מל"טים, למשל, יש מספר גדול מאוד של בדיקות תחזוקה שכלי הטיס עובר לפני טיסה ואחריה. המערכת של אודיסייט אמורה לספק לאנשי התחזוקה "עיניים" במקומות שאליהם לא יכלו להגיע בעבר, ומידע על מצב השחיקה של חלקים שונים במערכת. לדוגמה, המערכת יכולה לבחון רצועה בתוך המנוע ולהעריך כמה טיסות נוספות היא תוכל לבצע לפני שיצטרכו להחליף אותה.
משקיעי אודיסייט לא רוו ממנה עד כה הרבה נחת. החברה החלה להיסחר בארה"ב ברשימת ה־OTC (מעבר לדלפק) ב־2021, ומאז המניה ירדה ב־16.7%. החברה גייסה מאז הקמתה 55 מיליון דולר, ורק לפני חודש השלימה גיוס של 10 מיליון דולר משורת משקיעים בהובלת ארקין, שמחזיק כעת ב־45% מהמניות.
כל עוד מניית אודיסייט נסחרת ב־OTC היא סובלת מהיעדר סחירות, ולכן ארקין התבטא בעבר על תוכניותיו לקחת את החברה לנאסד"ק. בחברה לא ציינו תאריך יעד להנפקה בנאסד"ק, אבל נראה כי החוזה החדש עשוי לסייע למהלך הזה.
אתמול אמר ארקין כי "לפני שנתיים עשינו השקעה גדולה ראשונה בחברה ואמרנו למשקיעים שזו חברה עם פוטנציאל אדיר, שעד היום איש לא מימש אותו, אבל היא עדיין בגדר חברת חלום. כיום אנחנו כבר לא חברת חלום, אלא חברת צמיחה טכנולוגית. גם עכשיו, הכניסה למל"טים היא רק סגמנט אחד בשוק כלי הטיס, וגם שוק כלי הטיס עצמו הוא סגמנט בשוק גדול יותר".
כשנשאל על השפעת המלחמה על עסקי החברה ועל היכולת לעשות עסקים בעולם כחברת הזנק ישראלית, אמר ארקין: "המצב בישראל לא מוסיף. זה מכביד על כולם וגם עלינו. אבל זה לא דרמטי כמו שמציירים את זה לפעמים. משקיעים שמאמינים בטכנולוגיה הישראלית לא יבטלו את השקעתם בגלל המצב. אולי ידחו אותה, וגם זה לא בטוח. יש כאלה שיגידו שדווקא היום כדאי להשקיע. כל זה, כמובן, בהנחה שנחזור לנורמליות. כרגע רואים את המצב כשלילי זמני".
אודיסייט פועלת מעומר שבנגב ומנוהלת בידי טייס חיל האוויר בעבר אל"מ (במיל') יהוא עופר. המערכת של החברה כבר משולבת במסוקי אפאצ'י של חיל האוויר, ובחברה תולים תקוות גם בהתרחבות במגזר המסוקים. שם אמרו כי המלחמה דווקא מסייעת להאצת פעילות החברה, שמאפשרת לייעל את תפעול המסוקים ולהקטין את זמן השהייה שלהם על הקרקע בין משימות.