ההסתמכות של קורנית על אמזון גברה וסייעה להכנסות לטפס ב-51%
ההסתמכות של קורנית על אמזון גברה וסייעה להכנסות לטפס ב-51%
ההסכם עם אמזון הוסיף ליצרנית מדפסות הטקסטיל הכנסות ורווח שלא נכללים בדוחות, כך שקורנית אמרה שעקפה את תחזיות השוק; המניה נחלשת ונראה שהמשקיעים מוטרדים מההסתמכות על אמזון בכדי לעקוף את צפי האנליסטים
יצרנית מדפסות הטקסטיל מראש העין, קורנית דיגיטל, רשמה עלייה בהכנסות וברווח ברבעון השלישי של 2021, כאשר שיתוף הפעולה של קורנית עם ענקית האינטרנט אמזון סייע לה לעקוף את תחזיות האנליסטים.
החברה רשמה עלייה של 51% בהכנסות והרווח המתואם צמח בשיעור של 49%. מנכ"ל החברה, רונן סמואל, ציין כי החברה רשמה ביצועי שיא בכל אזורי הפעילות שלה, וכי תעשיית הטקסטיל עוברת שינויים לכיוון ייצור בר-קיימא שמהם נהנית החברה.
קורנית מייצרת מדפסות המאפשרות דפוס דיגיטלי גמיש יותר, בהיקפים קטנים יותר מהשיטות המסורתיות. החברה נהנית מביקושים גוברים בשל הקורונה, שהגבירה את הסחר המקוון.
קורנית פספסה את תחזיות השוק עם הכנסות בגובה 86.7 מיליון דולר, בזמן שאנליסטים צפו לה הכנסות של 89.6 מיליון דולר. עם זאת, החברה ציינה שהיא למעשה עקפה את התחזיות, כיוון שלנתון ההכנסות יש להוסיף הכנסות נוספות שנבעו לה מהסכם שלה עם אמזון.
לקורנית דיגיטל יש הסכם שתוף פעולה רב שנים עם אמזון, שכולל יישום אופציה. הכנסות אלה בסך של 7.9 מיליון דולר, שקורנית לא מציגה כהכנסות בשל רישומן כסוג של אופציה, מתווספות לתוצאות החברה, כך שבפועל היא רשמה הכנסות של 94.6 מיליון דולר ברבעון השלישי.
נראה כי ההסתמכות הגוברת של החברה על הפעילות עם אמזון מטרידה את המשקיעים, ומנייתה נסחרת בירידה של כ-2% בטרום המסחר.
קורנית רשמה רווח מתואם של 24 סנט למניה, מעט מתחת תחזיות השוק לרווח מתואם של 24.1 סנט למניה. כאשר מוסיפים את התוצאות מההסכם עם אמזון מתווספים לרווח עוד 16 סנט למניה, כך בסיכומו של דבר רשמה החברה רווח של 40 סנט למניה.
קורנית צופה שההכנסות ברבעון האחרון של השנה ינועו בטווח של 89 עד 93 מיליון דולר והרווח התפעולי יהיה בטווח של 13% עד 15% מההכנסות. תחזית זו מניחה שהשפעת השווי ההוגן של כתבי אופציה שהונפקו ברבעון היא אפס.
סמואל מסר כי בקורנית רשמו הכנסות שיא בכלל אזורי הפעילות. "אנחנו עדים לשינוי בתעשיית האופנה עם האצה לכיוון של ייצור בר-קיימא ולפי דרישה – רגע מהפכני בדרך שבה כולנו חושבים ופועלים בנוגע לאופנה, החל מהצורך בביטוי עצמי ועד לייצור אחראי." לדבריו, הנתונים הנוכחיים מציבים את קורנית בתוכנית שלה להפיכתה לחברה עם מחזור מכירות שנתי של מיליארד דולר בשנת 2026.