הירידה בהוצאות החוב של פרטנר הקפיצה את שורת הרווח הנקי
הירידה בהוצאות החוב של פרטנר הקפיצה את שורת הרווח הנקי
הוצאות המימון של חברת התקשורת ירדו ברבעון השני ב-43%, ועל כן הרווח הנקי עלה ב-15% ל-54 מיליון שקל; לפרטנר 334 אלף מנויי סיבים נכון לסוף הרבעון, גידול של 21 אלף מנויים לעומת הרבעון המקביל
הקיטון בחוב של פרטנר, שהוביל אותה לחוב הנמוך בתולדות החברה, ואיתו גם הירידה בתשלומי הריבית על איגרות החוב, הובילו לגידול של 15% ברווח הנקי. כמו כן החברה ממשיכה באסטרטגיה אותה מקדם המנכ"ל אבי גבאי להתמקד במוצרי הפרימיום, גם במחיר של איבוד לקוחות בשירותים המוזלים והלא רווחיים של החברה.
סך ההכנסות של פרטנר ברבעון השני של 2023 הסתכמו ב-850 מיליון שקל, ירידה של 9 מיליון (1%) לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הירידה בהכנסות היא עקב מגמה עולמית של היחלשות מכירות ציוד קצה ומכשירים סלולריים חדשים. ההכנסות של פרטנר ממכירת ציוד הסתכמו ברבעון השני של 2023 ב-128 מיליון שקל, 16% פחות מהרבעון השני של 2022. העלייה בהכנסות ממנויים (למשל מנויי סלולר ואינטרנט) איזנה את הירידה בהכנסות ממכירת הציוד, והן הסתכמו ב-706 מיליון שקל, 2% יותר מהרבעון המקביל בשנת 2022.
בכך הרווח התפעולי הסתכם ב-81 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. עם זאת הירידה בהוצאות המימון של החברה, שהסתכמו ב-12 מיליון שקל ברבעון השני של השנה (ירידה של 43% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה), הובילה את הרווח הנקי של פרטנר ברבעון השני לגדול ב-15% ל-54 מיליון שקל.
בהסתכלות חציונית נותרו ההכנסות של פרטנר יציבות עם 1.712 מיליארד שקל (ירידה של 1 מיליון שקל לעומת החציון הראשון של 2022), שנבעו מהירידה במכירות ציוד. מכירות הציוד בחציון הראשון הסתכמו ב-281 מיליון שקל, 11% פחות מהחציון הראשון של 2023. ההכנסות משירותים עלו ב-3% ל-1.431 מיליארד שקל. הרווח תפעולי ירד ב-12% במחצית הראשונה של 2023 ל-138 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם ב-82 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת החציון הראשון של 2023.
במגזר הסלולר ירדו ההכנסות של פרטנר ברבעון השלישי של השנה ל-592 מיליון שקל, ירידה של 25 מיליון שקל לעומת הרבעון השני של 2022. הירידה בהכנסות נבעה מירידת ההכנסות מרכישת מכשירי סלולר, אך גם מירידה במכירות פריפייד ומקיטון במצבת הלקוחות. ברבעון השני של 2023 הפעילה פרטנר 2.66 מיליון לקוחות, ירידה של 431 אלף לקוחות לעומת הרבעון המקביל ב-2022. עם זאת הסיבה המרכזית לירידה החדה היא שינוי באופן ספירת המנויים. בנטרול השפעה זו, כמות מנויי הסלולר של פרטנר ירדה ב-84 אלף לקוחות ברבעון השני של 2023, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
על אף הירידה בכמות הלקוחות, ההכנסה הממוצעת על לקוח פרטנר (ARPU) בניכוי קש"ג עלה ב-5 שקלים ל-43 שקלים למנוי. עיקר העלייה נבע משינוי אופן ספירת המנויים של החברה וגריעת מנויי פריפייד, כך שבנטרול השינוי בספירה עלה ה-ARPU ב-1 שקל ברבעון השני של של 2023, לעומת התקופה המקבילה ב-2022. כך גם ירד שיעור נטישת המנויים מ-6.7% ברבעון השני של 2022 ל-6.1% ברבעון השני של 2023.
רשת הסיבים האופטיים של פרטנר הגיעה נכון להיום ליותר ממיליון משקי בית בישראל. כמו כן במסגרת הסכם IRU שחתמה עם בזק לפרטנר יש גישה לתשתית סיבים ל-120 אלף משקי בית נוספים בתעריף מופחת מזה של משרד התקשורת (פעימה שנתית של 24 אלף קווים בשנה במשך חמש שנים). לפרטנר 334 אלף מנויי סיבים בסוף הרבעון השני של 2023, גידול של 21 אלף מנויים לעומת הרבעון המקביל בשנת 2022. מתוכם כ-45 אלף מנויים במסגרת הסכם ה-IRU של פרטנר ובזק. סך מנויי האינטרנט של בזק עמד על 427 אלף ומנויי הטלוויזיה על 213 אלף.
ההכנסות מהמגזר הנייח ברבעון השני של 2023 עמדו על 308 מיליון שקל, גידול של 4% לעומת הרבעון השני של 2022. ה-EBITDA המתואם ממגזר הפעילות הסתכם ב-89 מיליון שקל ברבעון השני של 2023, סכום זהה ל-EBITDA המתואם ברבעון השני של 2022.