ירידה ברווחי ויקטורי - הסניפים החדשים תמכו במכירות
ירידה ברווחי ויקטורי - הסניפים החדשים תמכו במכירות
הרשת סיימה את המחצית עם ירידה של כ-20% ברווח התפעולי ל-39 מיליון שקל; המכירות בחנויות הזהות, הפתוחות למעלה משנה, ירדו ב-5.7%
ויקטורי חותמת רבעון ראשון עם עלייה מתונה של 2.7% במכירות ל-594.7 מיליון שקל, שיפור שמיוחס בין היתר לפתיחת חנויות חדשות. זאת בשעה שהמכירות בחנויות הזהות הפתוחות למעלה משנה נותרו ללא שינוי. עלייה בהוצאות המימון בעקבות הפסדים בשוק ההון נגסה ברווח הנקי שעמד על 13 מיליון שקל.
העלייה במכירות נרשמה כמעט במלואה גם בשורת הרווח הגולמי, כך שהרווחיות הגולמית נותרה 25.3% מהמכירות, בדומה (25.4%) לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עמד על 25.6 מיליון שקל וחשוב לא פחות - הירידה בשיעור הוצאות מכירה ושיווק, אפשרו לויקטורי לשפר את הרווחיות התפעולית שעלתה ברבעון ל-4.3% מהמכירות, לעומת 4.1% בתקופה המקבילה אשתקד.
המכירות בסיכום המחצית, המנטרל את השפעת עיתוי חג הפסח, הסתכמו ב-1.13 מיליארד שקל. המכירות בחנויות הזהות ירדו ב-5.7% (שיעור חד יותר מהנתון הרבעוני) . והרווח הנקי במחצית נחתך ב-42.8% ל-16.9 מיליון שקל - בעקבות אותו זינוק אמור בהוצאות המימון (כתוצאה מהפסדים בשוקי ההון).
למרות עלייה קלה בשיעור הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, ירד הרווח התפעולי במחצית ב-19.8% ל-39 מיליון שקל, והוביל לשחיקת הרווחיות התפעולית ל-3.5% מהמכירות לעומת 4.1% במחצית הראשונה אשתקד.
השחיקה נגרמה בעיקר בעקבות הירידה במכירות הרבעון הראשון השנה, ביחס לרבעון המקביל אשתקד - הסגר של שנה שעברה הגביר את צריכת המזון והמוצרים לבית.
ויקטורי ביצעה כמה וכמה צעדים, כחלק מההיערכות להגדלת התחרות לקראת סוף השנה - עם כניסת רשת חנויות הנוחות סבן אילבן ובהמשך מיתוג יינות ביתן תחת קרפור. בין היתר השיקה שירות משלוחים חדש דרך אפליקציית וולט. בויקטורי מעריכים כי השירות יניב השנה הכנסות של 60-50 מיליון שקל ואלה יגדלו ב-2023 ל-150 מיליון שקל.
הרשת ממשיכה במקביל את מהלך ההתרחבות שלה, והיא פתחה בשנתיים האחרונות 11 סניפים, לצד הסכמים חתומים להקמת 8 סניפים נוספים במתכונת הרגילה בשנים עד ל-2023 שמונה סניפים במתכונת הרגילה, ו-3 נוספים תחת מותג סיטי. היעד שהציבה ויקטורי הוא פתיחה של עד 50 סניפים עד סוף שנת 2024 תחת הרשת הבת ברחבי תל אביב.