סגור

רווח רבעוני ראשון לסנאפ - המניה זינקה ב-52% במסחר המאוחר

יום מטלטל בניו יורק: בזמן שמטא אכזבה את המשקיעים ורשמה את המחיקה הגדולה בהיסטוריה, מפעילת סנאפצ'ט הכתה את תחזיות האנליסטים להכנסות, רווח וצמיחת משתמשים

חברת סנאפ, מפעילת אפליקציית סנאפצ'ט, דיווחה על הרווח הנקי הרבעוני הראשון שלה אתמול, והביסה את תחזיות האנליסטים להכנסות, רווח וצמיחת משתמשים ברבעון הרביעי. בתגובה - מניית החברה זינקה ב-52% במסחר המאוחר בניו יורק.

הדיווח הגיע יום לאחר שהחברה-האם של פייסבוק, מטא, מסרה נתונים מאכזבים לרבעון הראשון, הציגה את המחיקה הגדולה בהיסטוריה, וגררה מניות של פלטפורמות מדיה חברתית נוספות לירידות. מניות סנאפ ירדו ב-23.6% אתמול, לפני שהחברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות. אולם בתגובה לדו"חות הטובים - המניה טסה בעד 62% במסחר המאוחר, לפני שהתייצבה על עלייה של 52%.
החברה דיווחה על רווח של 22 סנט למניה, לעומת תחזיות האנליסטים לרווח של 10 סנט בלבד. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר ברבעון, לעומת תחזית ל-1.2 מיליארד דולר. החברה דיווחה על מספר משתמשים יומי גלובלי של 319 מיליון, לעומת 316 מיליון בתחזית. כמו כן דיווחה החברה על הכנסה ממוצעת למשתמש של 4.06 דולר, לעומת תחזית של 3.79 דולר. החברה גם מסרה תחזית לרבעון הראשון בטווח של 1.08-1.03 מיליארד דולר, יותר מתחזית האנליסטים של 1.01 מיליארד. היא מצפה למספר משתמשים יומי שבין 328 ל-330 מיליון ברבעון הראשון, מעל תחזיות האנליסטים של 327.8 מיליון.

1 צפייה בגלריה
מייסדי סנאפצ'ט מימין בובי מרפי ו אוון שפיגל
מייסדי סנאפצ'ט מימין בובי מרפי ו אוון שפיגל
מייסדי סנאפצ'ט, בובי מרפי ואוון שפיגל
(צילום: איי פי)

סנאפ מתמודדת עם אותם אתגרים כמו מטא, שהזהירה שהיא מצפה לירידה של 10 מיליארד דולר בהכנסותיה ב-2022, בעקבות שינויי הגדרות הפרטיות של אפל ב-iOS, שיקשו להתאים תוכן פרסומי למשתמשים ספציפיים. סנאפ גם מוכרת את האפליקציה שלה בחנויות האפ סטור של אפל, ומשתמשת בפרסומות כדי לייצר רווח.
עם זאת, עסקי הפרסום בתגובה מהירה של החברה חוו התאוששות מהשינויים שהוכנסו למערכת ההפעלה של אפל, "מהר מהצפוי", כפי שאמר מנכ"ל החברה דרק אנדרסן. לדבריו, סנאפ היתה מודעת לצורך להפוך את פרטיות המשתמשים לחלק אורגני ממוצריה, ומכאן השינויים שבוצעו ב-iOS "צפויים להשפיע אחרת על עסקינו לעומת אחרים", לדבריו. עם זאת, לדבריו ייקח לפחות עוד שני רבעונים עד שהמפרסמים ילמדו לסמוך על פתרונות הפרטיות החדשים של החברה. הוא ציין גם כוחות מאקרו כמו הפרעות לשרשראות האספקה ומחסור בכוח אדם כגורמים המשפיעים על מפרסמים, ולכן צפויים להשפיע על הכנסות החברה.