בלעדיבלי שלב ציבורי: החברה להנגשת אתרים סגרה הנפקה לפי שווי של 120 מיליון שקל
בלעדי
בלי שלב ציבורי: החברה להנגשת אתרים סגרה הנפקה לפי שווי של 120 מיליון שקל
יוזרוואי, שמנגישה אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות, גייסה 31 מיליון שקל ממוסדיים בלבד. ההנפקה בוצעה במחיר הגבוה פי 3 מזה ששילם לפני פחות משנה זאב ברונפלד, שמחזיק עתה ב־10.3% מהחברה
בסוף דצמבר הגישה חברת יוזרוואי (UserWay), הפועלת בתחום הנגשת אתרי אינטרנט לבעלי מוגבלויות, את טיוטת התשקיף הראשונה לקראת הנפקתה בבורסת ת"א. מחר היא צפויה להודיע שההנפקה, בהובלת לאומי פרטנרס, נסגרה מול הגופים המוסדיים, ולא תכלול שלב ציבורי. יוזרוואי גייסה 31 מיליון שקל לפי שווי של 120 מיליון שקל לפני הכסף, ומחר צפויים להתפרסם התשקיף הסופי וההודעה המשלימה על ההנפקה.
בעלי השליטה בחברה הם אלון מסון (59.9%) ומתן אמיר (15%), ועם המשקיעים בה נמנה זאב ברונפלד, שנמנה גם עם המשקיעים הגדולים באוגווינד, אלקטריאון ואקסיליון. ברונפלד השקיע באפריל האחרון 9.9 מיליון שקל ביוזרוואי לפי שווי חברה של כ־45 מיליון שקל, כך שההנפקה תבוצע לפי שווי של פי 3 כמעט. לחילופין ניתן לומר, שהמחיר האפקטיבי של המניה שלפיו השקיע ברונפלד שיקף הנחה של כמעט 50% לעומת המחיר שלפיו נמכרו המניות למוסדיים. ברונפלד יחזיק לאחר ההנפקה ב־10.3% ממניות יוזרוואי. גם ירון יעקבי, מבעלי המניות באוגווינד ואלקטריאון, הוא בעל מניות בחברה (כ־9% לאחר ההנפקה), ויחד עם ברונפלד סייע לקידום ההנפקה.
יוזרוואי פיתחה תוכנה שמספקת פתרונות נגישות לארגונים, והמודל העסקי שלה מבוסס על מכירת רישיונות שימוש בה. בנוסף, החברה מספקת שירותי בקרה וייעוץ לחברות החשופות לתביעות בשל הפרת תקני נגישות אינטרנטיים בתמורה קבועה מראש.
בישראל חלה חובה על בעלי אתרים להנגיש אותם לאנשים עם מוגבלויות. זאת על פי חוק הנגישות מאוקטובר 2017, הקובע כי כל בעל אתר אינטרנט עם מחזור מכירות של יותר מ־300 אלף שקל בשנה חייב להנגיש אותו עבור אנשים עם מוגבלויות שונות.
אתרים שהוגדרו כספקי שירות לציבור בנושאים כמו רווחה, בריאות, תרבות, בידור, דת, אנרגיה, תקשורת, בנקאות, אשראי, ביטוח, פנסיה או כל שירות פיננסי אחר — חויבו בהנגשה ללא קשר למספר הנעזרים באתר. בעל אתר תוכן שלא ינגיש אותו, עלול להיקנס בעד 75 אלף שקל.
הכנסותיה של יוזרוואי במחצית הראשונה של 2021 הסתכמו ב־1.24 מיליון דולר, זאת לעומת 240 אלף דולר בתקופה המקבילה ב־2020. מדובר בקצב צמיחה דומה לזה שהציגה ב־2020-2019, אז הכנסותיה גדלו מסכום של 127 אחף דולר לסכום של 774 אלף דולר. עם זאת, במחצית הראשונה של 2021 הסתכם ההפסד שלה ב־2.5 מיליון דולר לעומת הפסד של 94 אלף דולר בתקופה המקבילה. ב־2020 הסתכם ההפסד ב־120 אלף דולר — גבוה מההפסד ב־2019, שעמד על 103 אלף דולר. ההפסדים הם תוצאה של עלייה בהוצאות המו"פ והוצאות הנהלה וכלליות.
מתחילת 2020 החברה מציגה את תוצאותיה גם באמצעות ARR. כלומר, קצב הכנסות מנורמל לשנה לפי הלקוחות החוזרים. לפי מדד זה, בנובמבר 2021 ה־ARR שלה עמד על 4.8 מיליון דולר, בעוד בתחילת 2020 עמד נתון זה על 700 אלף דולר בלבד.
יוזרוואי התפצלה מחברת XPLACE, שמפעילה אתר לאיתור מומחים, פרלינסרים ועובדים לביצוע פרויקטים במיקור חוץ — פעילות דומה לזו של פייבר הישראלית, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 3 מיליארד דולר.