סגור
סופרמרקט טיב טעם ברחוב מאז"ה בתל אביב
סופרמרקט טיב טעם ברחוב מאז"ה בתל אביב (צילום: Teo K / Shutterstock)

טיב טעם: עלייה בהכנסות וברווח הנקי, שחיקה ברווחיות הגולמית

רשמה ברבעון השני זינוק של 37.4% ברווח הנקי ל-21.3 מיליון שקל; עלייה של 13.2% בהכנסות ל-422.3 מיליון שקל, בין היתר ברקע העלאות המחירים בשוק המזון, ובעיתוי חג הפסח; שחיקה ברווחיות הגולמית בשל תכנית מועדון הלקוחות המעניקה הנחה ומימוש נקודות; עלות השכר לבכירים צפויה לעלות

חברת המזון הלא כשר טיב טעם רשמה ברבעון השני עלייה במכירות, אך התמודדה עם שחיקה ברווחיות הגולמית, שהוסברה במימוש נקודות שצברו חברי המועדון של הרשת. את הרבעון חתמה טיב טעם עם עלייה של 37.4% ברווח הנקי, שהסתכם ב-21.3 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 6.4 מיליון שקל.
החברה פועלת בתחום הקמעונאות עם רשת המזון טיב טעם, שהיוותה 80% מהכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה, ובתחום הייצור, יבוא ושיווק מזון ואלכוהול, באמצעות החברה הבת ישרקו.
העלייה בשיעור 13.2% בהכנסות הרשת המונה 47 סניפים, ל-422.3 מיליון שקל, הוסברה על ידי החברה בהעלאות המחירים בשוק המזון, בעיתוי ערב חג הפסח אשר חל השנה באמצע חודש אפריל (בעוד אשתקד חל בתחילתו וחלק מהקניות לקראתו נרשמו ברבעון הראשון), וכן בעלייה בפדיון החנויות הזהות, שפעלו גם בתקופה המקבילה אשתקד ולחנויות חדשות שנפתחו במהלך 2022-2023, לאחר שלבי הבשלה.
עוד נימקה החברה את הצמיחה במהלכים בהם נקטה להתאמת מחיריה למחירון שופרסל דיל וכן לפתיחת מועדון הלקוחות, כך שהחברות בו תתאפשר ללא תשלום.
הצמיחה בהכנסות הרשת, לא באה לידי ביטוי באופן מלא בשורת הרווח הגולמי, שצמח ב-9.7% ל- 135.6 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית של הרשת נשחקה ל-32.1% מההכנסות, לעומת 33.1% בתקופה המקבילה אשתקד. השחיקה ברווחיות הגולמית נומקה בתכנית מועדון הלקוחות המעניקה הנחה ומאפשרת צבירת ומימוש נקודות.
למרות ששיעור הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ירד ברבעון ל-25.2% לעומת 26.4% ברבעון המקביל אשתקד, השחיקה נרשמה גם ברווחיות התפעולית של החברה שעמדה ברבעון על6.2% מההכנסות, לעומת 6.4% ברבעון המקביל אשתקד, שכן הרווח התפעולי עלה ב-10.4% ביחס לרבעון המקביל של השנה שעברה והסתכם ב-26.2 מיליון שקל.
מכירות ישרקו צמחו ברבעון ב-6.7% ל-99.6 מיליון שקל, בשל עיתוי חג הפסח השנה לעומת השנה שעברה וכן כתוצאה מהשקות מוצרים חדשים בקטגוריות היין והאלכוהול ודגים ופירות ים, אשר התקזזו בירידה בהכנסות בצפון הארץ בשל ההסלמה הביטחונית.
הפעילות רשמה שיפור ברווח הגולמי שצמח ב-17.8% ל-22.7 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית עלתה ל-22.8% מהמכירות ברבעון, לעומת 20.7% ברבעון המקביל אשתקד. צעדי חיסכון בהוצאות תפעול במגזר, בשל הסינרגיה בין פעילויות מזרע ומעדני זילבר שקנתה והעתיק את המפעל לאתר מזרע, הובילו לשיפור הרווח התפעולי, שצמח ב-158.1% ל-8.5 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית עלתה ל-8.6% מהמכירות, לעומת 3.5% אשתקד.
כחלק מתוכניותיה להרחיב את סל המוצרים והשירותים שהיא מציעה ללקוחותיה, החברה ממשיכה לבחון כלכלית ייצור ושיווק של מוצרי פרמיום כשרים בקטגורית הבשר הטרמי, עבור השוק הכשר בישראל תוך יצירת שיתופי פעולה עם קמעונאיות מזון כשרות בישראל לייצור תחת מותג פרטי.
השיפור בתוצאות ישרקו תמך בכלל פעילות החברה, שמכירותיה עלו ב- 12.1% ל-498.5 מיליון שקל, הרווחיות הגולמית שלה נשחקה בגלל רשת המזון ל-32.4% מהמכירות, לעומת 32.8% ברבעון השני אשתקד, והרווחיות התפעולית עלתה ל-7.3% מהמכירות, לעומת 6.4% אשתקד.
החברה זימנה אתמול אסיפת בעלי מניות, לאישור עדכון מדיניות התגמול, כך שהעלות המקסימלית של השכר החודשי למנכ"ל, לראשי אגפים ונושאי משרה אחרים תעלה בכ-11%, ל-183 אלף שקל, 155 אלף שקל ו-94 אלף שקל, בהתאמה. תקרת המענק השנתי למנכ"ל תעלה ל-1.65 מיליון שקל, לעומת 1.5 מיליון שקל עד כה.