סגור
שגריר גרירת רכב גרר
גרר של שגריר (צילום: נלקח מאתר יצרן )

שגריר דואגת לאופציות של המנכ"ל, ומעוניינת להאריך את תקופת המימוש שלהן

ב-2020, אחרי שהמניה ירדה, בשגריר קיצצו את מחיר המימוש של האופציות במחצית. בינתיים המניה עלתה וניתן היה לממשן, אך היא שוב ירדה, ובשגריר רוצים להאריך את תקופת המימוש בעוד שלוש שנים

שגריר מתמידה במאמציה להביא את האופציות של המנכ"ל דוד מיכאל לידי מימוש. אחרי שב-2020 הורידה במחצית את מחיר המימוש בגלל ירידת המניה, כעת - כשהאופציות ממשיכות להיות רחוקות מהכסף - היא מבקשת להאריך את תקופת המימוש האפשרית.
במרץ 2018 החל מיכאל את כהונתו כמנכ"ל החברה שעוסקת במתן שירותי דרך לחברות ביטוח והשכרה, וכן התאמות ותיקונים לרכבים, ושולטת בשנפ (29%. החברה עוסקת בשיווק מצברים, צמיגים ואביזרי רכב).
סמוך לכניסתו לתפקיד אישרה אספת בעלי המניות של החברה, שבעלי השליטה בה הם ברק ונדב דותן ויוסי בן שלום (39%, באמצעות חברת די.בי.אס.איי), את תנאי התגמול של מיכאל. במסגרת זו אישרה את הקצאתן של 212 אלף אופציות במחיר מימוש של 21.33 שקל למניה, שהיה גבוה ב-30% ממחירה, ובשווי של 1.6 מיליון שקל. המניות תוכננו להבשיל בארבע מנות שנתיות, החל מתום שנה להקצאתן, ולפקוע לאחר שבע שנים - במאי 2025.
שנתיים מאוחר יותר, ובשל ירידה במחיר המניה (בין היתר בהשפעת הקורונה) ביקשה החברה: "לחזק את התמריץ של מיכאל בהצלחת החברה ובתוצאות פעילותה העסקית בטווח הארוך", ולכן אישרה האסיפה לחתוך את מחיר המימוש בכמחצית, ל-11.88 שקל למניה, וקירבה אותו מרחק של 3% בלבד ממחיר המניה (נכון ליום אישור האסיפה). תוספת העלות עבור החברה מכך הוערכה ב-390 אלף שקל. בעוד מנת האופציות הראשונה כבר הבשילה, מועד הבשלתן של שאר המנות שונה ונקבע ליוני 2022.
החל מיולי 2020 ועד לדצמבר 2022 היה מחיר המניה גבוה ממחיר המימוש החדש. כך שמנת האופציות הראשונה הייתה במשך קרוב לשנתיים וחצי בתוך הכסף, ומיכאל היה יכול לממשה ברווח. שאר המנות נמצאו בתוך הכסף במשך כחצי שנה, שבמהלכה מחיר המניה הממוצע היה 17.5 שקל, גבוה ב-48% ממחיר המימוש. אך המנכ"ל לא מימש אף אחת מהאופציות.
כעת, כשמחיר המניה עומד על 8.9 שקל למניה, נמוך ב-25% ממחיר המימוש, וכך רחוק מהכסף, מעוניינת שגריר להאריך את מועד הפירעון הסופי של האופציות בשלוש שנים נוספות, עד ליוני 2028. וזאת בטענה כי מלחמת רוסיה–אוקראינה, המלחמה כאן והמצב הגיאופוליטי בישראל ובסביבתה השפיעו לרעה על מניית החברה, ואינם קשורים למנכ"ל. עוד הסבירה כי זהו "כלי ליצירת תמריץ אפקטיבי וראוי, בהתחשב בתרומתו (של המנכ"ל) לביצועי החברה בשנות כהונתו", וכן כי עלות הקצאת אופציות חדשות עבורו הייתה יקרה יותר לחברה (עלות הארכת המימוש מוערכת ב-426 אלף שקל).
אסיפת בעלי המניות תידרש להכריע בכך באוקטובר ברוב מקרב בעלי מניות המיעוט. מור (15.5%), הפניקס (10.3%), וילין לפידות (6.8%) בולטים בהם.
בתקופת כהונתו של מיכאל ירדה מניית החברה ב-57%, בעוד מדד ת"א צמיחה שבו היא נכללת עלה ב-18%. אולם, בשנה החולפת עלתה המניה ב-45% לעומת 15% שעלה המדד.
במחצית הראשונה של 2024 עלו הכנסות שגריר ב-13% ל-175 מיליון שקל, כשהרווח התפעולי קפץ פי שלושה ל-12 מיליון שקל, והחברה עברה מהפסד נקי של כ-800 אלף שקל במחצית המקבילה אשתקד לרווח של 6.2 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות. כשהחוב הפיננסי נטו הצטמק במהלך המחצית ב-42% ל-71 מיליון שקל.