רב בריח לא תרגמה את העלייה בהכנסות לרווח והמניה צנחה ב־8%
רב בריח לא תרגמה את העלייה בהכנסות לרווח והמניה צנחה ב־8%
הכנסות רב בריח אמנם זינקו ב־52%, בעיקר הודות לרכישת נוריאלי והרחבת הפעילות, אבל החברה עברה להפסד, בין היתר בגלל העלייה במחירי חומרי הגלם. ההפסד של המשקיעים בהנפקה עומד כרגע על 2%
דו"ח ראשון מאז ההנפקה: שלושה ימים אחרי שמניותיה החלו להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, רב בריח פרסמה אתמול דו"חות מפתיעים לרבעון השני, שמצביעים על מעבר של החברה להפסד. בתגובה לדו"חות, המניה של רב בריח ירדה אתמול ב־8%. יום המסחר הראשון של רב בריח בבורסה, שהתקיים ביום ראשון השבוע, הסתיים בעלייה חדה בשער המניה, שגילמה רווח של 17% למשקיעים שהשתתפו בהנפקה. אולם בשלושת ימים המסחר שלאחר מכן אותם רווחים נמחקו ונכון להיום מחיר המניה מגלם הפסד של 2% על המחיר בהנפקה.
הדו"חות של רב בריח מצביעים מצד אחד על צמיחה חדה בהכנסות, שזינקו ב־52% והסתכמו ב־130.5 מיליון שקל, בהשוואה ל־86 מיליון שקל אשתקד. ברב בריח מייחסים את הצמיחה להמשך הרחבת הפעילות של החברה ולרכישת פעילות חדשה ‑ נוריאלי. מצד שני, ברב בריח לא השכילו לתרגם את הצמיחה המואצת לעלייה ברווח, ובשורה התחתונה החברה מציגה מעבר להפסד של 0.6 מיליון שקל, בהשוואה לרווח צנוע של 0.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בין הגורמים שהביאו לכך ניתן לציין את העלייה במחירי השילוח וחומרי הגלם, שפגעו ברווחיות הגולמית, עלייה בעלויות שכר, שיווק ומכירה, והשקעה בקמפיין פרסומי חדש ־ כל אלו הקפיצו את ההוצאות התפעוליות. בנוסף, עלייה באשראי הבנקאי הביאה לעלייה בהוצאות המימון של החברה.
ניתוח התוצאות העסקיות של רב בריח במחצית הראשונה של השנה, על סמך נתוני הפרופורמה (שמשקפים הנחה שעסקת הרכישה של פעילות נוריאלי נעשתה בתקופת הדיווח), מעלה תמונה לפיה הכנסותיה של רב בריח עלו ב־19% ל־257.8 מיליון שקל, והרווח הנקי של החברה הסתכם ב־1.9 מיליון שקל. זאת, לעומת רווח נקי של 2.2 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.
בעל השליטה ויו"ר הדירקטוריון של רב בריח, שמואל דונרשטיין, התייחס בשיחה עם "כלכליסט" לתוצאות של החברה, הביע סיפוק ממצבה של רב בריח ואופטימיות ביחס לעתידה. לדבריו, "ברב בריח אין רבעונים שאפשר לחלק סימטרית. לעיתוי שבו נופל חג הפסח או הרמאדן יש משמעות, כך גם למבצע 'שומר החומות'. זה לא שאני מייצר במבה ומוכר בסוף היום. אנחנו מייצרים לפרויקטים. לכן לקום ולומר כאילו הרבעון השני רע, זה לא נכון. אין לזה שום משמעות". דונרשטיין טוען שיש לבחון את החברה ברמה חצי שנתית, ובניתוח כזה, ה־EBITDA של החברה עלה בכ־40% והסתכם במחצית הראשונה של 2021 ב־27.5 מיליון שקל.
דונרשטיין הוסיף כי "ב־10 השנים האחרונות צבר ההזמנות שלנו גדל פנומנלית. נכון להיום, צבר ההזמנות שלנו גדול ב־30% יותר מבשנה שעברה. באוגוסט שברנו את כל השיאים בהוצאת סחורה. אנחנו לא רואים שום בעיה עם הרבעון השני, ואם לא תהיה כאן לחימה ארוכה נגמור את השנה טוב יותר מאשר את השנה שעברה".