סגור
ארז בוגנים חדש 1 דן אנד ברדסטריט
ארז בוגנים (צילום: יח"צ)

"הרוח הסינאלית" מטראמפ לא עזרה, ומנכ"ל סינאל לא יקבל שדרוג שכר

מנכ"ל סינאל מלל פייויי ארז בוגנים התרשם מערכיו והתנהלותו של נשיא ארה"ב לשעבר וקישר בינם ובין רוח החברה. אך רוח זו לא שכנעה את המוסדיים לאשר את תנאיו והוא נאלץ להקטין את דמי הניהול והמענק שביקש בכ־30%


מדי תקופה מפרסם ארז בוגנים, מנכ"ל סינאל מלל פייויי (Synel MLL Payway), איגרת ללקוחות החברה, העוסקת במערכות נוכחות עובדים ומתן שירותי שכר ומשאבי אנוש. באיגרת שנכתבה ביולי, התייחס בוגנים לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ולניסיון ההתנקשות בו, וכתב בין היתר כי "ערכי טרמפ מזכירים את הרוח ה"סינאל"ית (כך במקור) בעבור העובדים והטכנולוגיה בתחום המשאב האנושי בארץ ובעולם.
הסיבה היא אחת – כי גם בשעת אתגר זה FIGHT FIGHT FIGHT !!!". בהמשך כתב כי "באמצע הלילה מנכ"ל סינאל, ארז בוגנים נדהם לראות כי תווי האופי המבססים את דמותו של אחד האנשים הגדולים בעולם – הן אבני היסוד של סינאל" (כך במקור). אך הרוח הסינאלית ואותן אבני יסוד לא סייעו לבוגנים לאשר מול הגופים המוסדיים את תנאי השכר שבהם היה מעוניין. אחרי ארבע דחיות של כינוס אספת בעלי המניות שנועדה להצביע על כך, הוא נאלץ להקטין את דמי הניהול ואת תקרת המענק שלו ביותר מ־30%.
האספה, שתוכננה להתכנס באמצע יולי נדרשה לאשר לבוגנים דמי ניהול חודשיים של 159 אלף שקל, תוך שיפור של 31% מהיקפם הנוכחי, ומענק של עד 1.5 מיליון שקל ‑ פי שלושה מתקרת המענק שלו כיום. סה"כ ביקשה החברה לאשר לבוגנים עלות שכר שנתית כוללת של 3.4 מיליון שקל, שגבוהה ב־86% מעלותה המירבית כיום. מספר ימים לפני כינוסה, נדחתה האספה ב־10 ימים לצורך דיונים עם משקיעים מוסדיים, ובהמשך נדחתה מאותה הסיבה עוד שלוש פעמים, והיא אמורה להתכנס השבוע. בזימון האחרון כבר תוקנו תנאי השכר של בוגנים. במקום 159 אלף שקל בחודש, דמי הניהול שלו יישארו בהיקפם הנוכחי, 110 אלף שקל; ותקרת המענק, שהקצאתו תלויה בביצועי החברה, קוצצה ב־32% ל־1.02 מיליון שקל. עלות התגמולים השנתית שלו תעמוד (בהינתן מענק מלא) על 2.3 מיליון שקל ‑ גבוהה ב־28% מעלותה המירבית כיום. זוהי אינה הפעם הראשונה שבה הרוח הסינאלית פחות מרשימה את המוסדיים. בנובמבר שעבר התנגדה אספת בעלי המניות לכוונת החברה להעניק למנכ"ל מענק של 250 אלף שקל. אך לבסוף אישרה זאת במרץ השנה.
במחצית הראשונה של 2024 הכנסות סינאל הסתכמו ב־43.5 מיליון שקל, ירידה של 7% מהיקפן במחצית המקבילה. הרווח הנקי צנח ב־42% ל־2.85 מיליון שקל.
בנובמבר 2022 הושלם בה שינוי מבני והחברה־הבת דורסל, שעוסקת בנדל"ן מניב, פוצלה ממנה והפכה לחברה ציבורית נפרדת. בעל השליטה בשתי החברות, גבי בוגנים, מנהל את חברת הנדל"ן ומכהן במקביל כמנהל העסקים הראשי של סינאל מלל פייויי, לצד בנו המנכ"ל, ארז בוגנים.
ערב הפיצול היה שוויה של סינאל 296 מיליון שקל. מיד אחריו שוויה היה 67 מיליון שקל ושוויה של דורסל 314 מיליון שקל. קרוב לשנתיים מאוחר יותר, מניית סינאל עלתה ב־27% (לפי השער המתואם, המגלם גם דיבידנדים שחולקו) ושווי החברה מגיע ל־81 מיליון שקל. לעומתה, מנית דורסל ירדה ב-3% ושוויה כיום 288 מיליון שקל.
מסינאל נמסר: "הביטוי רוח טראמפ נוגע לכך שגם כשהאתגרים מרובים אנו נלחמים ללא לאות להשגת המטרה עבור הלקוחות שלנו. סינאל אינה ארגון עם השתייכות פוליטית ולא נוקטת בעמדות פוליטיות. בנוגע לתגמולים - במסגרת הדיונים עם המוסדיים על שינוי תנאי שכר, הנהלת החברה ניהלה מו"מ עם המוסדיים והגיעה עמם להבנות. הדחיות נבעו מכך שהמגעים נוהלו באוגוסט וחלק מהמעורבים שהו בחופשות".