סגור
יובל לנדסברג מנכ"ל סנו חדש
יובל לנדסברג מנכ"ל סנו (מורג ביטן)

רווחי סנו קפצו ב-64% - מגזר הנייר עבר לרווח, גם הפעילות הבינ"ל צמחה

החברה סיימה את המחצית הראשונה עם רווח נקי של 112 מיליון שקל; מגזר הנייר רשם רווח של 5.7 מיליון שקל - מול הפסד של 8.6 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2022

חברת סנו מסכמת מחצית ראשונה מוצלחת, בין היתר בזכות המעבר לרווח במגזר הנייר. יצרנית מוצרי הניקוי לבית שסיימה את המחצית הראשונה של 2022 עם הפסד של 8.6 מיליון שקל במגזר מוצרי הנייר, עברה במחצית המדווחת היום לרווח של 5.7 מיליון שקל.
שורת הרווח משקפת שיעור של כ-3% בלבד ממחזור המכירות של מגזר הנייר . אף שמדובר ברווח לא גדול ביחס למחזור הכללי, נראה כי סנו הצליחה לעצור את הדימום בתחום הנייר, לפחות לעת עתה. מכירות מוצרי הנייר של החברה עלו ברבעון בכ-5% ל-89 מיליון שקל.
שני דברים סייעו לסנו להתאושש: העלאת מחירים בשיעור של 12-14% של מוצרי הנייר שהתבצעה בנובמבר 2022 , וירידה של מחירי התאית, חומר הגלם העיקרי של מוצרי הנייר (בבמוצרים אלה 80% מהמחיר נובע מעלויות חומר הגלם).
בניגוד ליבואניות כמו דיפלומט שכבר הצהירה כי תעלה מחירים אחרי החגים, סנו לא ציינה בדוחות הכספיים על כוונה לייקר את המוצרים. החברה מייצרת את מרבית המוצרים שלה בישראל ועל אף שהיא רוכשת את חומרי הגלם במטבעות זרים ומושפעות משינויים בשערי המטבעות, ההשפעה עליה פחות גבוהה מזו של היבואניות.
שיעור הרווח הגולמי של סנו השתפר ל-35.7% במחצית הראשונה לעומת 34.1% בתקופה מקבילה אשתקד בעיקר כתוצאה משיפור התוצאות במגזר הנייר. שיעור הרווח הגולמי השתפר גם הודות לפעילות הבינלאומית של סנו ברומניה ובבולגריה, שבה היא משקיעה בשבע השנים האחרונות בהקמת קווי ייצור, והחלה לשאת פירות.
הפעילות הבינלאומית מהווה 13% מכלל הפעילות של החברה ובמחצית השניה של השנה הניבה תוצאות חיוביות הן בזכות שחיקת השקל אל מול המטבעות הזרים והן בזכות עליה משמעותית במחזור המכירות - זאת בזכות הגדלת הייצור והיציאה למסעות פרסום בשנתיים האחרונות בחו"ל. סיבה נוספת לעלייה במחזורי הפעילות במדינות הזרות היתה השפעה של עליית מחירים שביצעו מותגים בינלאומיים, שהובילה את הצרכנים לחפש מותגים זולים יותר.
בזמן שהחברות בנות בחו"ל מציגות שיפור, הפעילות של סנו בישראל נשחקה, בהשפעת התחזקות הדולר והיורו אל מול השקל. למעט תחום מוצרי הנייר, סנו הציגה בתחום מוצרי הניקוי, הקוסמטיקה ובמגזר אחרים (מוצרי ניקוי מיובאים) שחיקה בשיעור הרווח הגולמי במחצית הראשונה.
מכירות החברה צמחו במחצית הראשונה בכ- 10.4% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד והסתכמו במיליארד שקל. המכירות עלו כמעט בכל מגזרי הפעילות - רק במכירות של מגזר מוצרים אחרים נרשמה נסיגה, כתוצאה מירידה בביקושים.
שיפור הרווחיות הגולמית בתחום הנייר, במגזר מוצרי הניקוי ובפעילות הבינלאומית, סיפקו דחיפה לשורת הרווח התפעולי, שצמח ב-40% במחצית ל-130 מיליון שקל.
החברה (שאינה ממונפת) הציגה בדוח הכנסות מימון של 12.6 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של כ-6 מיליון שקל במחצית המקבילה. בעיקר בזכות שיערוך תיק ההשקעות ועלייה בהכנסות ריבית מפקדונות. צירוף שורת המימון לשיפור המהותי ברווח התפעולי הובילו לעלייה חזקה של 63.8% ברווח הנקי של סנו במחצית, ל-112 מיליון שקל.