סגור
פרטנר
פרטנר (צילום: ערן גרנות)

למרות ירידה במכירות גלישה בחו"ל: הרווח הנקי של פרטנר עלה ל-57 מיליון שקל

חברת התקשורת סיכמה את הרבעון השני של השנה עם צמיחה של 6% ברווח הנקי ועלייה של 1% בהכנסות; פרטנר מעריכה את הירידה בהכנסות משירותי נדידה בעקבות המלחמה ב-5 מיליון שקל בכל חודש

חברת התקשורת פרטנר סיימה את הרבעון השני של 2024 עם צמיחה של 6% ברווח נקי ל-57 מיליון שקל, למרות הירידה בהכנסות ממכירת חבילות גלישה בחו"ל בשל המלחמה. פרטנר ממשיכה להתמקד בשירותי הפרימיום הרווחיים של סיב אופטי ודור 5, גם על חשבון אובדן לקוחות.
ההכנסות של חברת התקשורת (בניכוי קש"ג) טיפסו ב-1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-752 מיליון שקל. קש"ג - דמי קישוריות - הם תעריף בגובה כמה אגורות לדקה שמעבירות חברות התקשורת ביניהן עבור שיחות נכנסות. כיוון שהסכום פחות או יותר מתאזן בין החברות, לדמי הקישוריות אין השפעה על הרווחיות של חברות התקשורת אך הם מגדילים את שורת ההכנסות. בשנים האחרונות מקדם משרד התקשורת את ביטול דמי הקש"ג במספר פעימות, כשהאחרונה שבהן תיכנס ביוני 2025.
ההכנסות של חברות התקשורת מחולקות להכנסות משירותים – כלומר מנויי הטלוויזיה, אינטרנט וסלולר, והכנסות ממכירת ציוד קצה, כמו מכשירים סלולריים. סך ההכנסות של פרטנר משירותים, בניכוי קש"ג, ירדו ב-1% ל-612 מיליון שקל כשחלק מההיחלשות היא בעקבות ירידה בכמות חבילות הגלישה בחו"ל שנמכרו, עקב הירידה בכמות הנוסעים הישראלים.
בפרטנר מעריכים את ההשפעה של הירידה מכירות חבילות הנדידה באובדן רווח לפני מס של כחמישה מיליון שקל בחודש. על אף הירידה בהכנסות משירותים, במכירות הציוד עלו ההכנסות של פרטנר ברבעון בכ-9% והסתכמו ב-140 מיליון שקל, שנבעה בעיקר מעלייה במכירות מכשירי סלולרי.
במגזר הסלולר סיימה פרטנר את הרבעון השני של השנה עם 2.6 מיליון מנויים, ירידה של 8,000 מנויים לעומת סוף הרבעון שעבר. הירידה במנויים היא חלק מהאסטרטגיה של פרטנר להתמקד בלקוחות עם שירותי פרימיום, למשל דור 5, גם במחיר של אובדן לקוחות פחות רווחיים. שיעור הנטישה של לקוחות עמד על 4.7% ברבעון החולף, לעומת 6.1% ברבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, השפעת המלחמה על הכנסות מגזר הסלולר הובילו את ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח, בניכוי קש"ג) להסתכם ב-42 שקל, לעומת 43 שקל ברבעון המקביל של שנה שעברה.
במקביל, החברה ממשיכה לרשום מגמת ירידה משמעותית בחוב הפיננסי נטו שהסתכם ב-502 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, 19% פחות מהרבעון המקביל בשנה שעברה ו-7.5% פחות מהחוב הפיננסי בסוף הרבעון שעבר. הירידה בחוב הובילה את חברת הדירוג מעלות S&P להעלות את הדירוג החברה לרמת -illAA.
בימים אלה מקדמת פרטנר את העסקה עם yes, שאם תקבל את אישור רשות התחרות תשנה לחלוטין את המודל העסקי של פעילות הטלוויזיה של החברה.
נכון לסוף הרבעון הקודם, לפרטנר יש כ-205 אלף מנויים בטלוויזיה, כאשר בחברה רואים בשירות הטלוויזיה יותר כמוצר משלים לשירותים הרווחיים – ובראשם האינטרנט בדגש על מנויי סיבים האופטיים.
על פי העסקה, yes תפתח לפרטנר אפליקציה המתבססת על תכני Sting+, שירות הטלוויזיה המוזל של yes. פרטנר תשלם ל-yes עבור השירות תשלום לפי לקוח ולא תידרש בהשקעה שבפיתוח אפליקציה ובענייני תוכן. האפליקציה תהיה ממותגת תחת פרטנר – והצרכן לא אמור להרגיש הבדל מבחינת שירות הלקוחות.
באינטרנט יש לפרטנר כ-455 אלף לקוחות, 89% מתוכם מנויים לסיב אופטי. לפרטנר יש קהל משקי בית רחב מבחינת פרישת הסיבים האופטיים – הסיבה לכך היא שלפרטנר יש גישה לכל רשתות הסיב האופטי הפרושות בישראל (בזק, IBC והרשת של פרטנר עצמה), בניגוד לחברות האחרות.
מניית פרטנר ירדה ב-8.5% מאז שהשליטה בה נרכשה על ידי קבוצת המשקיעים של אבי גבאי (המנכ"ל הנוכחי), שלמה רודב והפניקס באפריל 2022.