סגור
חיילים צה"ל ב שג'אעיה 27.12.23 מלחמת עזה
חיילי צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)

שלחי לי תחתונים וגופיות: תוצאות שיא לדלתא ברבעון המלחמה

חברת ההלבשה התחתונה סיכמה את הרבעון הרביעי של 2023 עם זינוק של 77% ברווח הנקי ל-65 מיליון שקל, וצמיחה של 9% בהכנסות - בין היתר הודות למכירות חזקות של מוצרים לחיילים; מועד השקת חנויות ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body works נדחה בעקבות המלחמה

מלחמת חרבות ברזל סייעה לדלתא לסיים את הרבעון הרביעי של 2023 כרבעון הטוב ביותר שלה עד כה ואת שנת 2023 כולה עם תוצאות חזקות. מניית החברה מזנקת ביותר מ-12% היום בצהריים בבורסה התל אביבית.
ההכנסות של חברת ההלבשה התחתונה צמחו ברבעון ב-9% ל-317 מיליון שקל והרווח הנקי זינק ב-77% ל-65 מיליון שקל. דלתא הכריזה על דיבידנד בסך 32 מיליון שקל בגין תוצאות הרבעון הרביעי.
דלתא מותגים נמצאת בשליטת חברת דלתא גליל של אייזיק דבח ומנוהלת על ידי ענת בוגנר.
המכירות בחנויות הזהות - סניפים שהיו פתוחים הן ברבעון הרביעי של 2023 והן ברבעון המקביל ב-2022, המשמש להשוואה - צמחו ב-12.3%. המכירות באתרי האינטרנט של הקבוצה, שכוללים את דלתא, פיקס, ופנטה ריי עלו ב-9.8%. ביחד עם אתר ויקטוריה סיקרט שהושק בסוף שנת 2022 עלו מכירות האונליין ב-17.4% ברבעון.
עם פרוץ המלחמה בחודש אוקטובר רשמה דלתא מכירות חזקות של מוצרים לחיילים ומילואימניקים, בין היתר גרביים, תחתונים וחולצות טרמיות. בנוסף, החברה גם תרמה מוצרים לחיילים ובסיכום השנה הציגה עלייה של 7% במכירות מוצרי גברים שהסתכמו ב-218.3 מיליון שקל והיוו 23% מסך מכירות החברה. גם מכירות מוצרי נשים נהנו מעליה אך מינורית יותר, של 4% בסוף השנה ועמדו על 490.5 מיליון שקל שהיוו 52% מכלל המכירות.
הרווח הגולמי ברבעון צמח ב-18% ל-198 מיליון שקל, הודות למזג האויר החורפי יותר ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל ב-2022, שתרם לעלייה במכירות פריטי עונת החורף.
בנוסף, עלויות השילוח ירדו ב-2023 לעומת 2022 ותרמו גם הן לשיעור הרווח הגולמי. החל מחודש נובמבר ובעיקר בדצמבר ובינואר 2024 החלו המחירים לעלות על רקע המלחמה וזמן השילוח מהמזרח התארך בעד 14 יום. ההתייקרות הזו עשויה להשפיע על תוצאות החברה ברבעון הראשון של השנה.
בעקבות המלחמה הורידה דלתא את הוצאות הפרסום והשיווק ושיעורן מהמכירות עמד על 35.3% לעומת 38.7%. השיפור בשיעור ההוצאות לצד עלייה במכירות ושיפור הרווח הגולמי הצמיחו את הרווח התפעולי ברבעון ב-60% והוא הסתכם ב-81 מיליון שקל.
דלתא מפעילה נכון לסוף שנה שעברה 210 חנויות (מתוכן שתי חנויות בקריית שמונה עדיין סגורות בהוראת פיקוד העורף) והצפי שלה הוא להגיע לסוף 2026 עם 270 חנויות.
40 מתוך 60 החנויות הנוספות המתוכננות משויכות למותגים הבינלאומיים ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body works שדלתא קיבלה את הזיכיון עליהם כבר בשנת 2023 ודחתה את השקתם בשל המלחמה.
בוויקטוריה סיקרט החברה חתומה על חוזים לפתיחת חמש חנויות ואמורה הייתה להשיק שתי חנויות ראשונות כבר בחודש אוקטובר 2023 בפתח תקווה ובגרנד קניון חיפה. אלא שרגע לפני ההשקה החגיגית, פרצה המלחמה ובעקבותיה דחתה החברה את חגיגות הפתיחה. בשלב ראשון נדחתה הפתיחה בשלושה חודשים וכעת ציינה החברה כי ארבע מתוך חמש החנויות הראשונות של ויקטוריה סיקרט ייפתחו רק בחודש אפריל 2024.
בנוסף, גם פתיחת חנויות המותג Bath & Body works שתוכננה לנובמבר נדחתה לרבעון השני של שנת 2024. בשני המקרים הסכימו החברות העולמיות לסייע לדלתא בעלויות הדחייה ובעלויות שימור העובדים שמיועדים להפעיל את חנויות המותג עד לפתיחה המיועדת. במהלך השנה עתידה דלתא לפתוח שמונה חנויות למותג.
בנוגע לפתיחה של שני המותגים הבינלאומיים, דלתא מסייגת כי התוכניות עשויות להשתנות בהתאם להשפעה של המלחמה ו"החלטות של צדדים שלישיים עימם קשורה החברה הנובעות מהמלחמה והשלכותיה". במילים אחרות, שכמובן דלתא אינה אומרת באופן מפורש, החברות האמריקאיות הן אלה שקובעות מתי תהיה הפתיחה ועשויים להטיל וטו על פתיחת חנויות על רקע המשך המלחמה.
בהסתכלות שנתית, הציגה דלתא גם כן עלייה בכל הפרמטרים. הכנסות החברה צמחו ב-3% ל-946 מיליון שקל כתוצאה מעליה של 3.6% במכירות החנויות הזהות, ומצמיחה אורגנית באתרי האונליין ותוספת של אתר אונליין למותג ויקטוריה סיקרט. העלייה בהכנסות ערוצים אלו קוזזה בירידה ממכירות סיטונאיות.
הרווח הגולמי השנתי השתפר ב-6% ושיעורו מהמכירות עמד על 59.9% לעומת 58% בשנת 2022. הוצאות המכירה ושיווק של החברה גדלו ב-4% ל-394 מיליון שקל כתוצאה מהעלייה במכירות, מהתרחבות רשתות החנויות ומתוספת אתר האונליין של המותג ויקטוריה סיקרט וכן כתוצאה מהעלייה במדד המחירים לצרכן. דלתא התמודדה עם העלייה בהוצאות הללו באמצעות קיטון הוצאות הפרסום והשיווק. הרווח התפעולי השנתי עלה ב-7% ל-156.5 מיליון שקל.
בשורה תחתונה סיימה החברה את שנת 2023 עם עלייה של 20% ברווח הנקי ל-116 מיליון שקל.