יוחננוף: המכירות בחנויות זהות ירדו ב- 9.1%, העגלות החכמות חתכו הרווח ב-64%
יוחננוף: המכירות בחנויות זהות ירדו ב- 9.1%, העגלות החכמות חתכו הרווח ב-64%
עם זאת רשת השיווק רשמה עלייה של 9% בסך המכירות ברבעון הראשון - עקב פתיחת חנויות חדשות ורכישת זול סטוק; הרווחיות הגולמית עלתה ל-27.4% מהמכירות
פתיחת 8 חנויות חדשות ורכישת השליטה (50.1%) ברשת זול סטוק, הצילו את השורה העליונה של יוחננוף ברבעון הראשון, אך לא בלמו צניחה של 64% ברווח הנקי של החברה.
מכירות החנויות הזהות, אלו שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד, ירדו ב-9.1% ברבעון הראשון. 8 החנויות שהתווספו במהלך התקופה, תרמו למכירות כ-132 מיליון שקל ויחד עם תרומת רשת הסטוק זול סטוק, הציגה יוחננוף צמיחה של 9.7% במכירות ברבעון, שהסתכמו ב-896.5 מיליון שקל.
העלייה במכירות באה לידי ביטוי בשיעור חד יותר בשורת הרווח הגולמי שצמח ב-14.8% ל-245.8 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית עלתה ל-27.4% מהמכירות, לעומת 26.2% ברבעון המקביל אשתקד.
ביוחננוף הסבירו את השיפור ברווחיות בכך ששיעור הרווחיות של זול סטוק שאוחדה לראשונה גבוה יותר מזה של רשת המזון וכן משיפור בתנאי הסחר של החברה, בשל הגדלת כח הקנייה של הרשת. משמעות שיפור תנאי הסחר היא שהרשת קיבלה מהספקים הטבות שלא הגיעו במלואן לצרכן. בהקשר זה יש לציין, כי עליות המחירים שביצעו ספקים שונים לאורך החודשים האחרונים, מהווים עבור קמעונאים הזדמנות להגדלת רווחיות.
אלא שהגדלת הרווחיות הגולמית לא סייעה ליוחננוף, שהתמודדה ברבעון עם עלייה של 23.1% בהוצאות המכירה והשיווק בעקבות פתיחת חנויות חדשות ועם זינוק של 35.5% בהוצאות הנהלה וכלליות, בעיקר בשל עלייה בהוצאות שכר ואיחוד רשת הסטוק. אלו הובילה לירידה של 5% ברווח התפעולי, כך שהרווחיות התפעולית נשחקה ל-7.3% מהמכירות לעומת 8.5% אשתקד.
הפגיעה הקשה ברווח הנקי שהסתכם בכ-23.8 מיליון שקל, נרשמה מהפסד פיננסי בגובה 20 מיליון שקל, כתוצאה מהשקעת יוחננוף במיזם העגלות החכמות של חברת A2Z.
יוחננוף מפעילה 36 חנויות מזון המשתרעות על שטח של 81 אלפי מ"ר נטו, ו-76 חנויות זול סטוק, ש-20 מהן בבעלותה והשאר בזכיינות. בפברואר פתחה החברה חנות מזון וחנות סטוק - והיא פועלת לפתיחתן של 9 סניפי יוחננוף וחנויות סטוק נוספות, שחלקן יהיו בתוך חנויות המזון.
החברה ממשיכה באסטרטגיית רכישת קרקעות וכפי שפורסם - החודש זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל לרכישת 10 דונמים באשדוד, המיועדים למסחר ותעסוקה, בעלות של כ-40 מיליון שקל, בתוספת היטלי פיתוח בגובה של כ-30.7 מיליון שקל.
בחודש שעבר זכתה החברה במכרז רשות מקרקעי ישראל לרכישת כ-31.5 דונם באור יהודה, המיועדים למסחר, תעסוקה ולוגיסטיקה, בעלות של כ- 300 מיליון שקל, בתוספת היטלי פיתוח בגובה של כ-85 מיליון שקל. החברה מתכננת להקים על הקרקע באור יהודה מרכז לוגיסטי, שיאפשר לה להרחיב את יכולות השינוע שלה ולהתרחב לאזורים חדשים. בנוסף, ולמרות הירידה בפעילות האונליין בשוק אחרי התאוששות המשק ממשבר הקורונה, תבחן יוחננוף הקמת מרכז לאספקת הזמנות מקוונות.