תוצאות מעורבות לרמי לוי ברבעון הראשון: ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווח הנקי
תוצאות מעורבות לרמי לוי ברבעון הראשון: ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווח הנקי
מכירות קבוצת שיווק השקמה ירדו ב-5.6% ל-1.75 מיליארד שקל, כשברקע צניחה של 51.6% במכירות הסיטונאיות של רשת הפארם שלה; למרות זינוק של 147% בהוצאות מימון בעיקר משערוך ניירות ערך, הרווח הנקי עלה ב-6.8% ל-66.9 מיליון שקל
מכירות קבוצת שיווק השקמה כולה (שכוללת גם את גוד פארם, קופיקס, פעילות התקשורת ומועדון הלקוחות) ירדו ברבעון ב-5.6% ל-1.75 מיליארד שקל. את הרבעון חתמה החברה בעלייה של 6.8% ברווח הנקי שהסתכם ב-66.9 מיליון שקל. זאת, למרות זינוק של 147% בהוצאות מימון, בעיקר משערוך ניירות ערך. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 51 מיליון שקל.
עליות המחירים ועיתוי חג הפסח, הזניקו את מכירות רשת המזון כאמור ב-8.8% ל-1.55 מיליארד שקל. הפדיון בחנויות הזהות, אשר פעלו גם ברבעון הראשון אשתקד, צמח ב-9.37%.
למרות הירידה במכירות, שיפרה הקבוצה בחדות את הרווחיות התפעולית שלה מ-22.23% ל-25.13% מהמכירות. בחברה הסבירו את הזינוק ברווחיות התפעולית (המשקפת את הפער בין מחיר הקניה מהספקים למחיר המכירה לצרכן) בהתייעלות בהפצה דרך המרכז הלוגיסטי, מעלייה בייבוא עצמי וכן משיפור בתנאי הסחר שמקבלת הרשת מהספקים.
למרות עלייה בשיעור הוצאות המכירה, השיווק, הנהלה וכלליות מ-16.6% מהמכירות ל-18.9% ברבעון הראשון השנה, שהוסבר בירידה בפעילות הסיטונאית של גוד פארם ועלייה בהוצאות שכר, שכר דירה ועוד, שמרה החברה על היקף הרווח התפעולי בגובה -103.5 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית עלתה ל-5.9% מהמכירות. הרווחיות התפעולית ברשת המזון זינקה בשיעור חד יותר ל-6.5% מהמכירות, לעומת 3.2% ברבעון המקביל אשתקד.
מכירות המותג הפרטי של הרשת צמחו ל-25.26% ממכירות החברה ופעילות האונליין, ירדה מ-12.45% ל-12% מהמכירות.