סגור
אלכס שניידר מישורים חדש
סקייליין נמצאת בשליטת מישורים של אלכס שניידר (בתמונה) והכשרת היישוב של עופר נמרודי

מימוש המלונות של סקייליין בארה"ב: תמכור עוד ארבעה מהם ב-114 מיליון שקל

החברה הקנדית של אלכס שניידר ועופר נמרודי, שהחזיקה 16 מלונות בארה"ב ונסחרת בת"א, התקשרה במאי בהסכמים למכירת 8 מלונות, וכעת מוסיפה עוד 4; תמורת המכירה נעשית בהנחה של 12% מהשווי הרשום בספרי החברה; השלמת מכירת 12 המלונות תאפשר לסקייליין לפרוע הלוואה בהיקף של 381 מיליון שקל; החברה מנהלת מגעים על 4 המלונות הנותרים

מימוש הפעילות המלונאית של סקייליין בארה"ב מתקדם שלב והיא התקשרה בהסכם למכירת ארבעה מלונות נוספים, לאחר הסכם קודם למכירת שמונה מהם בחודש מאי. לאחר השלמת העסקה יוותרו ברשותה ארבעה מלונות במדינה.
תמורת המכירה הנוכחית: 31.5 מיליון דולר (114 מיליון שקל) המהווה הנחה של 4.2 מיליון דולר, 12%, על השווי הרשום המצטבר של ארבעת בתי המלון בספרי החברה.
המלונות שנמכרים, בארקנסו, אוהיו, ואוקלהומה, הם ארבעה מ-14 מלונות Courtyard by Marriott שסקייליין מחזיקה, שמופעלים תחת הזיכיון של רשת Marriott בקטגורית שירות נבחר (Select Service - המספקים לאורחיהם שירותים שונים אך לא שירות מלא).
המכירה הנוכחית מצטרפת להתקשרות קודמת של סקייליין מחודש מאי, אז היא התקשרה כאמור בהסכם למכירת שמונה מ-14 מלונות Courtyard by Marriott בתמורה ל-92 מיליון דולר (337 מיליון שקל), שגם כן הייתה נמוכה ב-12% מהשווי המצטבר שלהם שרשום בספריה.
השלמתן של העסקאות למכירת 12 בתי המלון צפויה עד לסוף השנה. השלמתן תאפשר לחברה לפרוע את ההלוואות הקיימות על נכסים אלה (ש-11 מהמלונות משועבדים לטובת המלווה), שיתרתן כ-105.5 מיליון דולר (381 מיליון שקל), ושנושאות ריבית שנתית של 10.87%. במאי בחנה סקייליין את האפשרות לקחת הלוואת גישור של כ-20 מיליון דולר לטובת פירעון ההלוואות (ביחד עם תמורת המכירה הקודמת), אך כעת היא מעריכה כי בהינתן שהסכמי המכירה יושלמו במקביל, היא עשויה שלא להידרש לכך.
לאחר השלמת העסקה יוותרו ברשותה של סקייליין שני מלונות Courtyard by Marriott אחרונים באיתקה שבמדינת ניו יורק ובטוסון באריזונה, ושני מלונות נוספים בעיר קליבלנד: רנסאנס והיאט, שפועלים בקטגורית שירות מלא. בסקייליין דיווחו במאי על מגעים למכירתם מול רוכשים פוטנציאלים אחרים, אך אלה עדיין לא הגיעו למשא ומתן מתקדם.
סקייליין היא חברת נדל"ן מניב קנדית שנסחרת בתל אביב ומצויה בשליטת מישורים של אלכס שניידר והכשרת היישוב של עופר נמרודי. היא מנהלת מגעים למימוש נכסיה כבר מזה תקופה, ובספטמבר דיווחה על מזכר הבנות לא מחייב (LOL) למכירת 16 מ-17 נכסי המלונות שהחזיקה בארה"ב בתמורה ל-255 מיליון דולר (930 מיליון שקל). כמו גם על מגעים למכירת פעילותה המלונאית בקנדה ולמכירת המלון הנוסף בארה"ב. בשוק הוערך אז שתמורת המכירה תשמש לפירעון סדרת האג"ח שנותרה לחברה, וכדיבידנד לבעלי המניות.
בנובמבר הצליחה סקייליין לממש את הפעילות בקנדה ואת המלון הנוסף. אך בפברואר הודיעה על סיום המגעים למכירת 16 המלונות לאחר שלא הבשילו לכדי הסכם מחייב, ובהמשך כאמור התקשרה בהסכמים למכירת 12 מהם. במידה ותצליח למכור את המלונות הנותרים היא תיוותר ללא פעילות כחברת מעטפת.
שניידר מחזיק ב-60% ממניות מישורים שמחזיקה ב-53% מסקייליין. נמרודי מחזיק ב-24% ממניות הכשרת היישוב, ואביו יעקב שנפטר באוגוסט 2023 החזיק ב-25% נוספים. הכשרת היישוב מחזיקה ב-26% ממניות סקייליין.
את סדרת האג"ח (סדרה ב') פדתה סקייליין בחודש יוני בפדיון מוקדם ב-146 מיליון שקל. היא נעזרה לפירעונה בהלוואות בעלים של 55 מיליון שקל ו-27 מיליון שקל ממישורים ומהכשרת היישוב, בריבית שנתית של 6% שפירעונן יחול באפריל 2025.
שווי השוק הנוכחי של סקייליין הוא 272 מיליון שקל. מתחילת השנה ירדה מניית החברה ב-27%, לעומת ירידה של 4.5% שירד מדד ת"א מניב חו"ל שבו היא נכללת.