מכוונת לחלונות הגבוהים: ג'ט בלו הסכימה לרכוש את ספיריט איירליינס תמורת 3.8 מיליארד דולר
מכוונת לחלונות הגבוהים: ג'ט בלו הסכימה לרכוש את ספיריט איירליינס תמורת 3.8 מיליארד דולר
לחברת התעופה המאוחדת יהיה צי של 458 מטוסים והיא צפויה להפוך לחמישית בגודלה בארה"ב; קודם לכן, חברות התעופה פרונטיר וספיריט הודיעו על פירוק המיזוג המתוכנן לאחר שההצעה האחרונה הייתה נמוכה במיליון דולר מזו של ג'ט בלו; העסקה צריכה לזכות באישור הרגולטור
חברת התעופה ג'ט בלו (JetBlue) הודיעה כי בכוונתה לרכוש את היריבה ספיריט איירליינס (Spirit Airlines) עבור 3.8 מיליארד דולר. המיזוג ייצור את חברת התעופה החמישית בגודלה בארה"ב, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
העסקה שהוכרזה היום (ה') מגיעה לאחר מלחמת מחירים שנמשכה חודשים בין ג'ט בלו ופרונטיר גרופ הולדינגס. לפי הדיווח, ג'ט בלו תשלם 33.50 דולר במזומן על כל מניה של ספיריט, כולל תשלום מראש של 2.50 דולר למניה שיועבר לאחר שהעסקה תאושר על ידי בעלי המניות של ספיריט. העסקה כוללת גם תשלום של 10 סנט בחודש החל מינואר ועד להשלמתה. לחברת התעופה המאוחדת יהיה צי של 458 מטוסים.
חברת הלואו קוסט פרונטיר הגישה גם כן הצעה לרכישת ספיריט, שהתקבלה במקור. ג'ט בלו הגישה הצעה מתחרה שנדחתה בתחילה בטענה שיהיה קל יותר לזכות באישור הרגולטורים למיזוג עם פרונטיר, שגם תטיב יותר עם המשקיעים בטווח הארוך. אולם, בג'ט בלו המשיכו להגיש הצעות משופרות ואתמול הודיעו פרונטיר וספיריט על פירוק המיזוג המתוכנן לאחר שההצעה האחרונה שהוגשה הייתה נמוכה במיליון דולר מזו של ג'ט בלו, כך שנסללה הדרך לעסקה עם ג'טבלו.
בג'ט בלו מסרו כי רכישת ספיריט תהפוך אותה למתחרה חזקה יותר לארבע חברות התעופה השולטות בשוק האמריקאי: אמריקן איירליינס, דלתא איירליינס, יונייטד איירליינס וסאות'ווסט איירליינס.
עם זאת, העסקה עוד צריכה לזכות באישור הרגולטורים בארה"ב, יעד שעלול להתגלות כמסובך להשיג. במשרד המשפטים הביעו בשנים האחרונות דאגה לגבי צמצום התחרות בסקטור התעופה לנוכח מיזוגים רבים בשנים האחרונות. יתרה מכך, בממשל ביידן נקטו עד כה בעמדה מחמירה בנוגע לאכיפת חוקי ההגבלים העסקיים ומיזוגים באופן כללי. בכל זאת בג'ט בלו מסרו כי הם בטוחים שיוכלו לנווט בהליך הרגולטורי, וכי רכישת ספיריט תאיץ את הצמיחה שלה במספר שנים.
מפרונטיר נמסר כי הם מאוכזבים מהתוצאה, אך הוסיפו כי ימשיכו לצמוח כחברה. בשל ביטול העסקה ספיריט נדרשים לשלם לפרונטיר 25 מיליון דולר לכיסוי הוצאות הקשורות למיזוג הכושל, וייתכן וידרשו לשלם 69 מיליון דולר נוספים אם יסכימו להצעת רכש אחרת בשנה הקרובה שאכן תצא לפועל.