סגור
סניף רמי לוי בצומת גוש עציון
סניף רמי לוי בצומת גוש עציון (צילום: אוהד צויגנברג)

רשת המזון של רמי לוי רשמה קיפאון במכירות במחצית הראשונה

קבוצת רמי לוי סיכמה את המחצית עם עלייה של 12.4% במכירות ל-3.6 מיליארד שקל, מתוכם 2.9 מיליארד שקל של רשת המזון שמכירותיה לא צמחו למרות פתיחת סניפים חדשים; הרווח הנקי עלה ב-9% ל-117.6 מיליון שקל

קיפאון במכירות המזון, למרות פתיחת חנויות חדשות, הוביל את רשת שיווק השקמה, שבשליטת רמי לוי, לשחיקת הרווחיות הגולמית והתפעולית במחצית הראשונה של השנה. זינוק בפעילות הסיטונאית של חברת הפארם איפשר לקבוצה של לוי לחתום את התקופה עם עלייה של 12.4% במכירות ושל 9% ברווח הנקי, שהסתכם ב-117.6 מיליון שקל.
בשל עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני בעוד אשתקד חל ברבעון הראשון, בחינת תוצאות המחצית כולה מנטרלת את ההשפעה של החג על הרבעון ומציגה תמונה נכונה יותר בנוגע לתוצאות החברה.
מכירות רמי לוי שיווק השקמה, שליבת פעילותה (81% מהמכירות) ברשת הסופרמרקטים המונה 56 סניפים, רשמו במחצית הראשונה עלייה של 12.4% ל-3.6 מיליארד שקל. אלא שדווקא רשת המזון הציגה קיפאון במכירות, שהסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל. זאת למרות פתיחת סניפים חדשים.
מכירות החנויות הזהות, אלו שפעלו גם בתקופה המקבילה אשתקד שמשמשות להשוואה, ירדו במחצית ב-2.4%, והמכירות למ"ר ירדו ל-29.5 אלף שקל, לעומת 30.1 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה במכירות הקבוצה הושגה ממכירות גוד פארם, שזינקו במחצית ל-345.5 מיליון שקל, לעומת 19.8 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד. זאת בשל עלייה במכירת בדיקות קורונה וזכייה במכרז משרד הבריאות ליבוא ואספקת בדיקות קורונה שהמדינה חילקה.
העלייה במכירות הקבוצה לא חלחלה במלואה לשורת הרווח הגולמי, שצמח ב-8.7% בלבד ל-815 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית נשחקה ל-22.6% מהמכירות לעומת 23.4% בתקופה המקבילה אשתקד.
למרות צמצום בשיעור ההוצאות ל-17.6% מהמכירות לעומת 18.4% בתקופה המקבילה אשתקד, לא הדביקה הרווח התפעולי את קצב הצמיחה במכירות, כך שהרווחיות התפעולית של החברה נשחקה במעט לכ-4.95% לעומת כ-5% במחצית הראשונה אשתקד.
זאת למרות התרומה החריגה של הפעילות הסיטונאית של גוד פארם, שכמעט ולא התקיימה ב-2021, ורשמה במחצית הראשונה השנה רווח תפעולי של 49 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית של רשת המזון נשחקה במחצית ל-3.5% מהמכירות, לעומת 4.7% בתקופה המקבילה אשתקד.
מכירות החברות הנוספות בקבוצה, ובהן רשת גוד פארם, קופיקס, פעילות הסלולר ומועדון הלקוחות, צמחו במחצית ב-36% ל-369 מיליון שקל, בעיקר בזכות התרחבות רשת הפארם, המונה 48 סניפים. אולם רווחיותן התפעולית נשחקה ל-7.1%, לעומת 7.6% במחצית הראשונה אשתקד.