הירידות בשווקים הובילו את דור אלון להפסד ברבעון הרביעי
הירידות בשווקים הובילו את דור אלון להפסד ברבעון הרביעי
חברת הדלק והקמעונאות הפסידה 18 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2022 - לעומת רווח של 93 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. בשנה שעברה הכניסה דור אלון יותר משיווק דלקים ישיר מאשר ממתחמי התדלוק
על אף זינוק של עשרות אחוזים בהכנסות החברה – הנפילות בבורסות בעולם והיחלשות השקל חתכו ברווח הנקי של חברת הדלק והקמעונאות דור אלון. במקביל – חזרת הטיסות לאחר משבר הקורונה והגדלת מכירות הדלקים לרשות הפלסטינית הובילו את הכנסות מגזר שיווק הדלקים הישיר ברבעון האחרון של 2022 אל מעל הכנסות החברה מ-215 מתחמי התדלוק שבבעלותה.
סך ההכנסות של דור אלון בשנת 2022 עמדו על 8.1 מיליארד שקל – 72% יותר מהכנסות החברה בשנת 2021. גם ברבעון האחרון של השנה זינקו הכנסות החברה, ועמדו על 2 מיליארד שקל, 51% יותר מהרבעון האחרון של שנת 2021. הירידות בבורסת תל אביב בשנת 2022, שם משקיעה דור אלון כ-85% מתיק המניות של החברה (מדד תל אביב 125 ירד בכ-12% במהלך 2022). הובילו לירידה של כ-39 מיליון שקל בשווי תיק ניירות הערך של דור אלון, זאת לעומת עלייה של 84 מיליון שקל בשווי התיק במהלך 2021. היחלשות השקל הובילה להפסד נוסף בהשקעות החברה של 35 מיליון שקל. ירידות אלו הורגשו מאוד בשורת הרווח הנקי של דור אלון – שירדו בשנת 2022 ב-88%, לסכום של 26 מיליון שקל בלבד. הירידות הובילו את דור אלון להפסד של 18 מיליון שקל ברבעון האחרון של 2022, לעומת רווח של 93 מיליון שקל ברבעון המקביל שנה לפני כן.
שינוי נוסף בפעילות החברה הוא הגידול במגזר המכירות הישירות של דלקים, שעקף (מבחינת הכנסות) את פעילות תחנות הדלק וחנויות הנוחות של החברה – בעיקר בשל הכפלת ההכנסות ממכירת דלקים לרשות הפלסטינית ל-516 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה. בתקופה זו גם גדלו ב-220% ההכנסות ממכירת דלק סילונים של החברה - בשל הפסקת מגבלות הקורונה וחזרת ענף התעופה לשגרה. כל אלו הובילו את הכנסות מגזר השיווק הישיר לצמוח ב-95% ברבעון האחרון של 2022, ל-982 מיליון שקל, בעוד שהכנסות החברה ממתחמי התדלוק וחנויות הנוחות (תחנות דלק של דור אלון וחנויות אלונית) הסתכמו ברבעון האחרון של 2022 ב-938 מיליון שקל – 26% יותר מהכנסות החברה במגזר זה ברבעון האחרון של שנת 2021.
בהסתכלות שנתית, תחנות הדלק נותרו המגזר הרווחי ביותר של דור אלון עם הכנסות של 3.86 מיליארד שקל (47% יותר משנת 2021), אך בפער קטן מהכנסות השיווק הישיר של הדלקים שעמדו בשנת 2022 על 3.83 מיליארד שקל – 132% יותר מהכנסות המגזר בשנת 2021.
תחום קמעונאות המזון של החברה ממשיך לצמוח – בעיקר הודות לרשת AM:PM שהייתה אחראית לכ-70% מהכנסות דור אלון בתחום קמעונאות המזון ברבעון הרביעי של שנת 2022. סך ההכנסות במגזר הקמעונאות עמדו על 185 מיליון שקל – 8.8% יותר מהרבעון האחרון של שנת 2021. הכנסות רשת AM:PM עלו ב-6.6% ברבעון האחרון של 2022 והסתכמו ב-128 מיליון שקל. סך הכנסות דור אלון בתחום קמעונאות המזון, הכולל גם את רשתות ההמבורגרים BBB ומוזס, עמדו על 719 מיליון שקל, 2.8% יותר מההכנסות בשנת 2021.