סגור

מניבים ריט עם רבעון נוסף של צמיחה, העלתה שוב תחזית לשנה כולה

קרן הריט לנדל"ן מניב מסתמכת בעיקר על נכסי לוגיסטיקה ותעשייה, ופחות חשופה להאטה בהייטק; נכסים שנרכשו אחראים לעיקר השיפור בתוצאות; ההכנסות התפעוליות ברבעון השני עלו ב-19% ל-54 מיליון שקל והרווח התזרימי עלה ב-21% ל-41.5 מיליון שקל

מניבים ריט עם רבעון נוסף של צמיחה במדדים התפעוליים, ומעלה שוב את התחזית לשנה המלאה. הרווח הנקי החשבונאי נפגע בשל עלייה בהוצאות המימון וירידה בשיערוכים.
קרן הריט לנדל"ן מניב שמנוהלת על ידי המנכ"ל עופר אברם, היו"ר שרון שוופי וסגן היו"ר איתי מל, מחזיקה ב-25 נכסים בשווי של 3.2 מיליארד שקל.
את הרבעון השני של 2024 היא סיימה עם NOI (הכנסות תפעוליות נטו) של 54 מיליון שקל, שיפור של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
עיקר העלייה נרשמה מארבעה נכסים חדשים שהקרן רכשה בשנה החולפת ושהניבו עבורה NOI של 6 מיליון שקל: מבנה תעשייתי ביבנה, מפעל זנלכל באלון תבור, נכס לוגיסטי בראש העין ו-50% ממגדל משרדים ומסחר בחיפה שמרבית שטחו מושכר למנהל הדיור הממשלתי ולקופות חולים.
בנכסים הזהים, משמע כאלו שהושכרו לאורך שתי התקופות, נרשמה עלייה של 6% ב-NOI ל-48 מיליון שקל. זו מיוחסת לתוספת אכלוס במגדל המשרדים מניבים בכפר סבא (84% תפוסה לעומת 76% ברבעון המקביל) ולעלייה בהכנסות משכירות בהשפעת המדד.
מניבים מסתמכת בעיקר על נכסי הלוגיסטיקה שלה שהיו אחראים ל-48% מה-NOI, בעוד נכסי המשרדים אחראים ל-40% ממנו. התפוסה בנכסיה מגיעה ל-97% והסתמכותה על שוכרים מתחום ההייטק שבו מורגשת האטה נמוכה ומגיעה לכ-10% משטחי המשרדים.
ה-FFO הרבעוני (תזרים המזומנים מפעילות ריאלית), שהוא המדד המקובל לבחינת רווחיותן של חברות נדל"ן מניב מכיוון שמנטרל משתנים חד פעמיים כדוגמת שיערוכים, עלה, בהשפעת ה-NOI, ב-21% ל-41.5 מיליון שקל.
סה"כ במחצית הראשונה הגיע ה-NOI של מניבים ל-106 מיליון שקל, שיפור של 20% ביחס למחצית המקבילה, וה-FFO עלה ב-19% ל-80 מיליון שקל.
השיערוכים ברבעון הסתכמו ב-7 מיליון שקל, ירידה של 77% ביחס לרבעון המקביל, כאשר משיערוכים חיוביים בהשפעת המדד ובנכס שנרכש ביבנה קוזזו נזקים של 10.5 מיליון שקל במרלו"ג בבית שמש.
הוצאות המימון זינקו, בעיקר בהשפעת המדד, ב-54% ל-35 מיליון שקל. כתוצאה מכך הרווח הנקי החשבונאי צנח ב-57% ל-20 מיליון שקל.
מניבים העלתה שוב את תחזית ה-NOI וה-FFO השנתית שלה (כפי שעשתה ברבעון הקודם, וברבעונים השני והשלישי של 2023) בשיעור של פחות מ-1%, ל-NOI של 212 – 210 מיליון שקל ול-FFO של 157 – 155 מיליון שקל. ב-2023 אלה עמדו על 183 מיליון שקל ו-138 מיליון שקל בהתאמה.
בהיותה קרן ריט מניבים מחויבת לרמת מינוף שנמוכה מ-60%, נכון לסוף יוני זו הייתה 46.7%, ובכך מותירה לה מרחב גמישות לביצוע רכישות נוספות.
ביולי היא התקשרה עם קרן מרתון למכירת שטח מפעל להבים בנהריה ושהשוכר בו הודיע על סיום השכירות בו בעוד חמש שנים. זאת בתמורה ל-155 מיליון שקל ולתמורה עתידית מרווחיה של הקרן שמכוונת לשנות את ייעוד הקרקע למגורים.
בהמשך החודש תחלק הקרן דיבידנד של 23 מיליון שקל, ובמקביל הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 30 מיליון שקל.
מניבים נסחרת בשווי של 1.2 מיליארד שקל. ב-12 החודשים האחרונים עלתה מנית הקרן ב-8%, תשואה עודפת על ביצועי הקרנות המקבילות והוותיקות יותר, ריט 1 וסלע נדל"ן (שירדו ב-2% וב-4% בהתאמה) ואף לעומת מדד ת"א מניב ישראל שבו היא נכללת שעלה ב-3%.