סגור
מימין הראל ויזל מנכ"ל קבוצת פוקס ו ניר הורביץ מנכ" טרמינל איקס
מימין: הראל ויזל, מנכ"ל קבוצת פוקס, וניר הורביץ, מנכ"ל טרמינל איקס (אוראל כהן)

טרמינל איקס: ההפסד הצטמצם ל-7.7 מיליון שקל ב-2022

אתר הסחר סיים את השנה שחלפה עם עלייה של 12% בהכנסות; מספר הלקוחות הפעילים עלה ל-584 אלף; הרווח התפעולי צנח ב-84%

אתר הסחר טרמינל איקס, מקבוצת פוקס, סיים את שנת 2022 עם עלייה של 12% בהכנסות, לצד ירידה ברווח התפעולי והפסד בשורה התחתונה.
במהלך הרבעון הראשון קטנו מכירות החברה ב-3% ביחס לרבעון המקביל ב-2021, שבו היה סגר שנמשך מעל 50 יום וחיזק את המכירות באונליין. אך מהרבעון השני עד הרביעי צמחו מכירות טרמינל איקס ב-18% בשל עלייה במספר הלקוחות החוזרים ובסל הקנייה הממוצע ומכירות החברה הסתכמו ב-383 מיליון שקל.
מספר הלקוחות הפעילים באתר עלה ב-2022 ל-584 אלף, לעומת 540 אלף בשנה שקדמה לה. סל ההזמנות הממוצע עמד על 342 שקל, לעומת 327 שקל ב-2021. מספר העסקאות שבוצעו באתר עמד על 1.6 מיליון עסקאות, לעומת 1.5 מיליון ב-2021.
העלייה במכירות השפיעה על הרווח הגולמי שצמח אף הוא ב-12%, ועמד על 172 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות נותר כשהיה ואף ירד מעט ב-0.2% ל-45%.
החברה הציגה עלייה של 22% בהוצאות המכירה והשיווק, שהסתכמו ב-164 מיליון שקל, על רקע עלייה בהוצאות פרסום ושיווק בניסיון לרכוש לקוחות חדשים, עלייה בהוצאות שכר עבודה ובעיקר בעקבות הוצאות להקמת פעילות של אתר סחר ביוון. באוקטובר 2022 השיקה החברה את אתר הסחר ביוון, שמשווק כ-40 מותגי אופנה בינלאומיים. לשם השוואה, טרמינל איקס בישראל משווק למעלה מ-200 מותגים מקומיים ובינלאומיים, כולל המותג הפרטי טרמינל איקס.
הרווח התפעולי לפני תשלום מבוסס מניות עמד על 2.2 מיליון שקל – ירידה של 84% ביחס לשנת 2021, אשר גם בה עלות תשלום המניות של החברה הייתה זהה ל-2022, ועמדה על כ-12 מיליון שקל.
בשורה תחתונה גם השנה רשמה החברה הפסד של 7.7 מיליון שקל, לאחר שבשנת 2021 הפסידה 8.6 מיליון שקל.