סגור
קרן שתוי מנכלית הולמס פלייס
קרן שתוי מנכ"לית הולמס פלייס (צילום: יוני רייף)

הישראלים חוזרים למועדוני הכושר - ומעדיפים את הרשת המוזלת של הולמס פלייס

הולמס פלייס דיווחה על צמיחה של 19.5% בהכנסות הרבעון הראשון ל-122 מיליון שקל - ההכנסות באייקון, המותג המוזל של הרשת, קפצו ב-37% ל-32.6 מיליון שקל; מספר המנויים הממוצע של הולמס פלייס גדל ב-7% ל-102 אלף שקל, מספרם באייקון ניתר ב-33% ל-67.7 אלף

הריבית שצפויה לעלות היום פעם נוספת מכבידה על משקי הבית בצורה הולכת וגוברת. כשהמחירים בסופרמרקט רק עולים, וכשההחזר החודשי של משכנתא ממוצעת זינק בכאלף שקל בתוך שנה, רבים בישראל כבר מצמצמים הוצאות. ואולם נדמה שלכל הפחות בתחום אחד הישראלים לא מקצצים – ספורט. והדבר בא לידי ביטוי בתוצאות של רשת חדרי הכושר הולמס פלייס שבשליטת קרן גרין לנטרן (21%) של רי'צי האנטר שפורסמו הבוקר.
הרשת, שמנוהלת על ידי קרן שתוי, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 122 מיליון שקל. מדובר על זינוק של 19.5% בהשוואה להכנסות של הרבעון המקביל ב-2022, שעמדו על 102 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון הראשון של השנה דומות למדי לאלו שנרשמו ברבעון הרביעי והאחרון של 2022 (123 מיליון שקל) וזה שקדם לו, השלישי של אותה שנה (121.8 מיליון שקל).
העלייה בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל היא תוצאה של פתיחת מועדונים נוספים, צמיחה במספר המנויים של הרשת וכן בהכנסה הממוצעת מכל מנוי. נכון לסוף הרבעון הראשון, להולמס פלייס יש 60 מועדונים פעילים. בסוף 2022 היו לה 58 מועדונים פעילים ובסוף הרבעון הראשון בשנה שעברה היו לה 53 מועדונים פעילים.
מספר המנויים בסוף הרבעון הראשון של השנה עמד על 173.2 אלף, עלייה של 3.2% לעומת סוף 2022, אז היו לרשת 167.8 אלף מנויים. הולמס פלייס לא פרסמה את הנתון לרבעון המקביל, לכן ניתן רק להשוות את מספר המנויים הממוצע לשתי התקופות, שם נרשמה עלייה של 15.9%% ממספר מנויים ממוצע של 146.6 אלף ברבעון הראשון של 2022 למספר מנויים ממוצע של 170 אלף ברבעון הראשון של השנה הנוכחית.
ההכנסה החודשית הממוצעת מכל מנוי עמדה על 239.3 שקל, בדומה לשנת 2022 כולה ועלייה של 3% בהשוואה לרבעון המקביל, אז נתון זה הסתכם ב-232.1 שקל. העלייה בהכנסה הממוצעת ברבעון היא תוצאה של חזרה לפעילות מלאה, בניגוד למה שהתרחש ברבעון הראשון של 2022 שעוד היה נתון להגבלות שונות של מגיפת הקורונה, וכן בחזרה לפעילות של מנויים שהקפיאו את המנוי שלהם.
את הצמיחה הוביל המותג המוזל של הולמס פלייס, אייקון, הן בכל הנוגע למספר מנויים והן בכל הנוגע להכנסות. בה בעת, המותג הולמס פלייס עדיין אחראי למירב ההכנסות ויש לו יותר מנויים - גם שיעור הנטישה שלו נמוך יותר. ההכנסות של אייקון זינקו ב-36.8% ברבעון, בעוד אלו של המותג הוותיק והיוקרתי יותר הולמס פלייס עלו ב-15% - ל-32.6 מיליון שקל ו-90.6 מיליון שקל בהתאמה. מספר המנויים הממוצע של אייקון ניתר ב-31.9% והסתכם ב-67.7 אלף, בעוד שמספר המנויים הממוצע של הולמס פלייס עלה ב-7.2% והסתכם ב-102.2 אלף.
הרווח הגולמי של הרשת כולה ניתר ב-38% והסתכם ב-24.2 מיליון שקל, אולם הוא נמוך מזה שנרשם בכל אחד משלושת הרבעונים האחרונים של 2022. הרווח הכולל המיוחס לבעלי המניות, לפי כללי החשבונאות המקובלים, עמד על 10 מיליון שקל, קפיצה של 51.5% בהשוואה לרבעון המקביל. שלא על פי הכללים עמד הרווח על 13.6 מיליון שקל, זינוק 45.2%. מדובר על נתון גבוה משל כל אחד מהרבעונים בשנת 2022. ה-EBITDA (רווח תפעולי-תזרימי), בנטרול תקן IFRS16 החשבונאי שמזניק את התוצאות האלו, הסתכמה ב-20.3 מיליון שקל, זינוק של 35.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
לגישת הולמס פלייס, הדרך הנכונה למדוד את שורת הרווח שלה היא באמצעות מה שהיא מכנה רווח נקי תזרימי, שהוא ה-EBITDA בניכוי הוצאות מימון, הוצאות מס תזרימיות והוצאות לשמירה על הקיים, "מאחר שזהו התזרים בפועל אשר המועדונים הקיימים מייצרים ואשר משמש לפיתוח עסקי של החברה, לפירעון התחייבויות ולחלוקת דיבידנדים". נתון זה הסתכם ב-14.8 מיליון שקל, זינוק של 66.1% בהשוואה ל-8.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. ברבעון הקודם, הרווח הנקי תזרימי הסתכם ב-16.6 מיליון שקל, כך שבהשוואה לרבעון זה מדובר על ירידה, אולם היא סולידית למדי.
כאמור, ניכר מהתוצאות שהישראלים לא מוותרים על המנוי שלהם לחדר כושר, אולם הולמס פלייס כותבת בדו"חות שלה ש"ככל שהאינפלציה בישראל תמשיך להיות גבוהה ובנק ישראל יתקשה להשתלט עליה, החברה מעריכה כי בנק ישראל ימשיך במהלך העלאות הריבית, וכתוצאה מכך, יתכן שהמשק הישראלי יגיע למיתון ולהאטה כלכלית. להערכת החברה, מיתון והאטה כלכלית כאמור עלולים להביא לפגיעה במצבם הכלכלי של לקוחות החברה, ובהתאם לצמצום בביקוש לשירותי החברה ולפגיעה בתוצאות פעילותה של החברה. נכון למועד הדו"ח החברה אינה רואה השפעה מהותית של הריבית על הביקוש לשירותיה ועל תוצאות פעילותה".
על רקע התוצאות האלו, ועל רקע הצפי להמשך תוכנית הצמיחה שתביא את החברה ב-2027 ל-EBITDA של 146-136 מיליון שקל - כתוצאה מניהולם של 80 מועדונים, ש-5 מהם צפויים להיפתח השנה - הולמס פלייס החליטה על חלוקת דיבידנד של 40 מיליון שקל ואימוץ מדיניות דיבידנד של 50% מהרווח הנקי. זו הפעם הראשונה שבה החברה מחלקת דיבידנד מאז הנפקתה ב-2017.
המשקיעים אהבו את היציבות ששידרו הדו"חות, ואת הדיבידנד, ושלחו את מניית הולמס פלייס לעלייה חזקה בבוהס בת"א, שדוחפת את המניה לעלייה של 14% מתחילת השנה לשווי שוק של 436 מיליון שקל. מדובר על שווי שגבוה בכ-30% מזה שלפיו החלה להיסחר (336 מיליון שקל) וגבוה ב-84% מזה שלפיו הנפיקה (236 מיליון שקל, שלפיו גייסה 100 מיליון שקל).