סגור
שדה התעופה שדה דב ב תל אביב לאחר הפינוי
שדה התעופה שדה דב בתל אביב לאחר הפינוי (צילום: משרד הביטחון)

בלעדי
המתווה המתגבש מול נושי שדה דב: חנן מור יירד ל-11% ויפסיק לנהל את החברה

לפי ההצעה שנידונה בפני בנק דיסקונט, הפניקס ומיטב, אם חברת הנדל"ן לא תפרע עד סוף השבוע ריבית של 28 מיליון שקל, יקבלו הנושים 80% ממניות החברה ובעלי המניות הנוכחיים ידוללו - חנן מור עצמו יישאר עם כ-20% מהיקף המניות שהוא מחזיק כיום; עדיין אין הסכמות על המתווה, ובנק לאומי לא מסכים לעיקריו

המתווה שבו דן השבוע הקונסורציום של המלווים בפרויקט שדה דב של חנן מור נחשף כאן לראשונה.
לכלכליסט נודע כי על פי ההצעה שנידונה בפני בנק דיסקונט, הפניקס ומיטב, אם החברה לא תפרע את הריבית עבור ההלוואה בפרויקט שדה דב עד ל-18 בנובמבר, שבת הקרובה, יקבלו הנושים 80% ממניות החברה ובעלי המניות הנוכחיים ידוללו. חברת הנדל"ן קיבלה עבור רכישת שדה דב הלוואה בהיקף של 1.3 מיליארד שקל, והריבית שאותה היא נדרשת לשלם עד סוף השבוע היא בסכום של 28 מיליון שקל.
לפי המתווה, חנן מור עצמו יישאר עם 11% ממניות החברה, שהם כ-20% מהיקף המניות שבו הוא מחזיק כיום שעומד על כ-55%.
הציבור שמחזיק ב-45% הנותרים וכולל את המוסדיים יישאר עם 9% מהמניות של החברה שנסחרת לפי שווי 77 מיליון שקל.
מור עצמו לא יהיה צד בניהול החברה, אלא בעל מניות פסיבי. הוא יחדל לכהן גם כמנכ"ל והחברה תנוהל בידי גורם חיצוני כשהמדובר כאמור בדודו זבידה מנכ"ל קבוצת מבנה לשעבר.
אין הסכמות על המתווה שכולל הרבה סעיפים נוספים לגביהם קיימת מחלוקת גם בין שלושת הנושים "הרכים" יותר, דיסקונט, הפניקס ומיטב, ולא רק מול בנק לאומי שלא הסכים לעיקרי המתווה.
בשעה זו נפתחת אסיפת מחזיקי האג"ח של החברה.