נפילה ברווחי ביטוח ישיר - הפסדים ברכב, חולשה בענפי החיים והבריאות
נפילה ברווחי ביטוח ישיר - הפסדים ברכב, חולשה בענפי החיים והבריאות
החברה סיימה את הרבעון השני עם רווח של 16.8 מיליון שקל בלבד, מול 52 מיליון שקל לפני שנה; הפעילות בביטוחי הרכב עברה להפסד של 27.7 מיליון שקל - ברבעון המקביל נרשם בסקטור רווח של 23.5 מיליון שקל
ביטוח ישיר ממשיכה לרשום צמצום ברווחיות ברוב תחומי הפעילות - עם הפסדים בתחום הרכב בסיכום הרבעון השני וירידה ברווחיות בתחום ביטוחי הבריאות וביטוחי החיים.
הרווח הנקי הרבעוני של ביטוח ישיר עמד על -16.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-52.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021. אשתקד. בביטוח רכב רכוש (ביטוחי צד ג' ומקיף) עברה החברה להפסד חיתומי של 27.7 מיליון שקל לעומת רווח של 23.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד של ביטוח ישיר בביטוחי החובה גדל ל-6 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הבשורות החיוביות עבור בעלי המניות היא שביטוח ישיר סיימה, ככל הנראה, את מהלך הטיוב של תיק ביטוחי הרכב, לאחר שלוש שנים.
שורה של התפתחויות בשנים האחרונות פגעה בביטוח ישיר - בהן עלייה חדה בכמות גניבות הרכבים והחלקים, שמגדילים את התביעות הביטוחיות נגד החברה. גם העלייה בשכיחות התאונות והתייקרות עלות החלפים משפיעה לרעה על התוצאות. בנוסף התחרות הגבוהה בענף ביטוחי הרכב והסתמכותן של שאר חברות הביטוח על שיווק ישיר, כפי שנוהגת ביטוח ישיר, לוחצת גם התעריפים וגם היא משפיעה לרעה.
בענף ביטוח החיים וחיסכון לטווח ארוך ירד הרווח ל-16.7 מיליון שקל לעומת רווח של 17.2 מיליון שקל לפני שנה - זאת בעקבות הירידות בשוק ההון במהלך הרבעון השני של 2022. פוליסות ביטוחי החיים של המבוטחים מושקעים בשוק ההון, על פי נתוני ביטוח ישיר, רשמו בתקופה הפסד כולל של 8.7 מיליון שקל.
בתחום הבריאות החברה נרשמה גם כן ירידה ברווח, ל-5.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 9.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מייחסת את הנסיגה להרעה ביחס התביעות, אשר קוזזה בחלקה על ידי ירידה בהוצאות.
בשורת ההכנסות בסיכום הרבעון נרשמה עלייה של 4.1% ל548 מיליון שקל, לעומת 526 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות מצביעה על כך שכמות הלקוחות המצטרפים לביטוח ישיר עלתה על זו שהחברה נפרדה מהם - כחלק ממהלך של המנכ"ל קובי הבר, שלא לבטח לקוחות בעייתייים. מתחילת השנה ביטוח ישיר ירדה 5.5% ונסחרת בשווי של 1.5 מיליארד שקל. בחמש השנים האחרונות ירדה המניה ב-30%.