קורנית, יצרנית מדפסות מתקדמות לבגדים, חנכה מפעל חדש בקריית גת
קורנית, יצרנית מדפסות מתקדמות לבגדים, חנכה מפעל חדש בקריית גת
בהקמת המפעל השקיעה החברה, שנסחרת בנאסד"ק, כ-80 מיליון שקל ותקלוט עשרות עובדים חדשים. בין לקוחותיה, אמזון, אדידס, אסוס ונקסט. המנכ"ל רונן סמואל: "המפעל החדש ישרת את היעד שלנו להגיע להכנסות של מיליארד דולר ב-2026"
חברת קורנית דיגיטל, שנסחרת בנאסד"ק (KRNT), השלימה את בניית מפעל הדיו החדש שלה בפארק התעשייה בקריית גת, בהשקעה כוללת של כ-80 מיליון שקל.
קורנית, שמנוהלת בידי רונן סמואל, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מדפסות מתקדמות לבגדים ולבדים מסוגים שונים. בין לקוחותיה אמזון, אדידס, אסוס ונקסט.
המפעל נבנה על שטח של 11 דונם ובנוסף לשטחי הייצור כולל גם מעבדות פיתוח, מרכז שילוח לוגיסטי ומשרדים. החברה מעסיקה בקריית גת כ-100 עובדים והיא צפויה לקלוט לשורותיה עשרות עובדים נוספים.
מנכ"ל קורנית, רונן סמואל אמר לכלכליסט, כי "המפעל החדש יחליף את מפעל הדיו הישן של החברה בקריית גת ובו היא מייצרת דיו למדפסות הדיגיטליות שלה. למפעל החדש כושר ייצור גדול פי עשרה מהמפעל הנוכחי וההחלטה על הקמתו התקבלה לפני כ-3 שנים, בעקבות השינויים העולמיים שחלים בתעשיית הטקסטיל. במפעל הישן עבדנו 3 משמרות ביממה כדי לעמוד בתפוקה הנדרשת ובמפעל החדש, לפחות בשלב הראשון, נסתפק במשמרת אחת בלבד. עד סוף השנה נסגור את המפעל הישן. במתחם החדש יושם דגש על קיימות וסביבת ייצור ירוקה".
מוצרי הדיו של קורנית מותאמים למדפסות שמתוצרתה, המאפשרות הדפסות דיגיטליות בהיקפים מצומצמים יותר לעומת שיטות ההדפסה המסורתיות בתעשיית הטקסטיל. מאות מכונות שייצרה נרכשו בידי הענקית אמזון שנחשבת ללקוח הגדול ביותר שלה, ואחראית לכ-20% מהכנסותיה. זאת, כשברקע התייקרות עלויות השינוע של סחורות בעולם בעקבות מגפת הקורונה ומגמת היערכות של חברות לקיים תהליכי ייצור בסמוך לשווקים שבהן הן פועלות.
לדברי סמואל המפעל החדש מהווה אבן דרך משמעותית בתוכניות הצמיחה של קורנית בשנים הקרובות, תוך הגעה ליעד להכנסות של מיליארד דולר ב 2026. "זה מפעל מהותי מאד עבורנו, שיאפשר את הגידול בפעילותנו בהתאם למגמות בענף הטקסטיל העולמי שעובר שינויים מהותיים ומתאפיין במעבר של לקוחות לעולם הדיגיטלי, שבו הם בוחרים כל עיצוב שבו הם חפצים ורק לאחר ביצוע ההזמנה היצרן מוציא את הפריט לייצור. זאת מגמה שמחוללת מהפכה אדירה בתעשיית הטקסטיל, שכן חברות אופנה לא יזדקקו עוד להחזקת מלאים גדולים והייצור ייעשה בלי מגבלה לכמות מינימלית. המודל דומה לזה של אמזון בתחום הספרים, אין צורך להחזיק בעותקים מודפסים של ספרים אלא רק בגרסה הדיגיטלית שלהם ורק עם קבלת הזמנה מהלקוח, להוציא את הספר להדפסה", אמר סמואל.
לדבריו, השימוש הממוקד בהדפסות הדיגיטליות של קורנית מעורר עניין בעולם, בין השאר בשל הייצור ההמוני של פריטי ביגוד במזרח הרחוק, שעל פי הערכות חלק גדול מהם לא נמכר כלל. "הייצור ההמוני הפך את תעשיית הטקסטיל לאחת המזהמות בעולם. המעבר לעולם הדיגיטלי והמשבר הלוגיסטי בעולם שבאו בעקבות הקורונה הם מאיץ משמעותי לענף ולחברות שפועלות בו", ציין סמואל.