סגור
חילופי אש בגבול הצפון לבנון שוק המט"ח דולר שקל מט"ח
מט"ח; חילופי אש בגבול הצפון (צילום: AFP, shutterstock)

הדולר מתחת ל-3.8 שקלים, היורו נסחר ב-4.15 שקלים

אחרי בוקר של התחזקות המטבע הישראלי, הדולר מטפס ב-0.3% לעומת שערו היציג שנקבע היום בצהריים, והיורו עולה בשיעור דומה; ברקע הרגיעה בשווקים שהגיעה גם לשוק המט"ח המקומי - הדיווחים לפיהם איראן שוקלת מחדש את התגובה נגד ישראל מחזקים את השקל מול המטבעות המובילים בעולם


המטבע הישראלי התחזק היום (ד'), אחרי דיווח בוושינגטון פוסט שלפיו איראן שוקלת מחדש את התגובה לחיסול בכיר חמאס איסמעיל הנייה. עוד נכתב כי גורמים בבית הלבן טענו שמאמציו של ביידן נשאו פרי.
הדולר מטפס ב-0.3% ביחס לשערו היציג שנקבע היום בצהריים ונסחר ברמה של 3.795 שקלים, היורו עולה ב-0.3% ונסחר תמורת 4.146 שקלים.
בקביעת השערים היציגים לפני שעות ספורות - הדולר ירד ב-1.5% ושערו היציג נקבע על 3.784 שקלים, היורו נסוג ב-1.4% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.133 שקלים.
בשוק המט"ח המקומי ממתינים כבר כמעט שבוע לתגובת איראן וחיזבאללה לחיסולים האסטרטגיים שאירעו בשבוע שעבר - בכיר חמאס איסמעיל הנייה חוסל בטהרן, שעות ספורות לאחר שמטוס קרב חיסל בלב ביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר.
בשווקים הבינלאומיים - הדולר והיורו נסחרים ביציבות בסביבת 1.09 דולר ליורו, הדולר קופץ ב-1.8% מול הין היפני לכמעט 147 ין לדולר.
אמש תשואת אג"ח ארה"ב ל-10 שנים זינקה ב-10 נקודות בסיס ל-3.89%, כשהשוק כבר לא מתמחר הורדת ריבית דחופה. תשואת האיגרת מטפסת גם היום, בחמש נקודות בסיס, ועומדת על 3.935%.
בסקירה של הבנק השוויצרי לומברד אודייר שפרסמו מייקל סטרובק, מנהל ההשקעות הגלובלי הראשי של הבנק וד"ר ננט הכלר פיידהרב, ראש תחום אסטרטגיית ההשקעות בבנק נכתב כי "בהיבט המטבעות אנו צופים שהין היפני ימשיך במסלול לעבר שווי הוגן, למרות שהתיקון החד עשוי להאט, היות והמטבע סבל מרוחות נגד חזקות בימים האחרונים כתוצאה מפוזיציית משקיעים שעשויה לא לחזור על עצמה".
עוד כתבו בלומברד אודייר כי "נתוני שוק העבודה המאכזבים בארה"ב בסוף השבוע שעבר סימנו שינוי סנטימנט בשוק שכבר החל להיבנות לאורך הקיץ. דאגות מהיחלשות שוק העבודה האמריקאי הגבירו סנטימנט שלילי קיים מצד המשקיעים אשר חווה דחיפה נוספת בעקבות פוזיציית המשקיעים, נזילות נמוכה ועלייה בסיכון הגיאו פוליטי".
לומברד אודייר מצפים ש"הפד יחתוך את שער הריבית בכל אחת מהפגישות הנותרות עד לסוף השנה, בספטמבר, נובמבר ודצמבר. דו"ח העבודה של אוגוסט צפוי לתת אותותיו בהורדה של ספטמבר ולהשפיע על הורדה בשיעור של 25 נקודות בסיס או 50 נקודות בסיס. הדאגות של הפד נראות כרגע משמעותיות יותר בהקשר לחולשת שוק העבודה מאשר לאינפלציה".
בלומברד אודייר מציינים כי "הפד יוכל להוריד את הריבית בספטמבר בשיעור של 50 נקודות בסיס, כתחליף להחלטה שלו ביולי להשאיר את הריבית על כנה. תרחיש נוסף הוא הורדה של 25 נקודות בסיס והצהרה חזקה על מסלול ירידות ריבית עתידי.
"למרות ההיחלשות המסוימת בשוק העבודה, הכלכלה האמריקאית והצריכה נמצאות במצב בריא יחסית. התמונה הכוללת של נתוני תמ"ג, גידול בהכנסה, מאזן החוב של הסקטור הפרטי ונתוני התעסוקה מלמדת על כך. לאור זאת, אנו רואים סיכון מוגבל למיתון ומעריכים אותו כרגע ב-20% או פחות".