סגור
הנפקת סלינה ב נאסדק המייסדים רפי מוסרי ו דניאל רודסבסקי
ידעו ימים יפים יותר: מייסדי סלינה רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי בהנפקה בנאסד"ק (Nasdaq)

עשתה צ'ק אאוט: סלינה נושלה מכל נכסיה, שנתיים אחרי שהונפקה בוול סטריט

אחרי שהמניה התרסקה ב-99%, מאה ההוסטלים שלה נמכרו ע"י נאמנים לחברת האירוח Collective Hospitality; סלינה נוסדה ב־2014, רשמה הפסד בכל שנה, ובשנה האחרונה סגרה בתי מלון, עצרה פתיחתם של חדשים ופיטרה מעל ל-350 עובדים; בימיה הראשונים למסחר זינקה המניה ב-400% ושווי החברה נסק ל־1.2 מיליארד דולר

סופה של סלינה נראה לעין. חברת האירוח שנכנסה לוול סטריט בסערה רק לפני שנתיים ונסקה לשווי של כ-1.2 מיליארד דולר בימי המסחר הראשונים שלה, נושלה עתה מכל נכסיה על ידי נאמנים.
כל 100 ההוסטלים של סלינה על פני 22 מדינות נמכרו לחברת האירוח Collective Hospitality. העסקה ופרטיה טרם דווחו ולא ידוע איזה עתיד מייעדת החברה הרוכשת לנכסי סלינה.
החברה, שהוקמה ב-2015 על ידי דניאל רודסבסקי ורפי מוסרי, ידעה שנתיים קשות מאז הונפקה באוקטובר 2022. היא דיווחה באופן שלם רק פעם אחת על ביצועיה, ומנייתה נחתכה בתקופה קצרה במעל ל-99%.
לאורך השנה האחרונה ניסתה החברה להיכנס להסכמים שונים שיאפשרו לה המשך פעילות, כמו כן לצאת במהלכי התייעלות נרחבים כמו פיטורים וסגירת מתקנים.
ההסכם האחרון עליה חתמה סלינה עם חברת אוספריי בדצמבר 2023 כלל הזרמה של 68 מיליון דולר והנפקת חוב חדש. ההסכם הפך למעשה את אוספריי לבעלת השליטה החדשה של החברה כשמוסרי ורוסבסקי נותרים עם אחוזים בודדים של מניות.
מאז הסכם זה ועד יולי האחרון לא הצליחה סלינה לפרסם דו"חות, והיא עמדה מול דרישה חוזרת ונשנית מצד נאסד"ק למחוק את מניותיה, בשל אי עמידה בתנאים סף. ביולי דירקטוריון החברה הודיע כי אין לסלינה סיכוי להימנע מחדלות פירעון ועסקיה עברו לנאמנים שלקחו את נכסיה למכרז.
בזמן תקופת הפריחה במגזר ההייטק ניצלה סלינה את עליות השווי החדות בשוק ואת טרנד מיזוגי הספאק, ובשלהי 2022 השלימה מיזוג לספאק.
בימיה הראשונים למסחר זינק מחיר מנייתה מ־10 דולר ל־40.9 דולר ושוויה של סלינה נסק ל־1.2 מיליארד דולר, אך זו היתה תקופה קצרה. אך עם עליות הריבית והתפכחות ממודל הספאק, סלינה כמו חברות ממוזגות אחרות, נפלה בחדות ונסחרה בשפל של סנטים בודדים.
מחירה שיקף את חוסר אמון המשקיעים במודל של החברה שכלל שכירת שטחי מלונות כושלים, עיצובם מחדש בשיתוף ומימון שותפים מקומיים ופתיחה מהירה במטרה לתת מענה לתופעת ה"נוודים הדיגיטליים".
בשנים 2018 ו־2019 פתחה החברה 24 אתרים חדשים בכל שנה, ב־2020 היא פתחה 17 אתרים, ב־2021 נפתחו 20 אתרים וב־2022 פתחה 18 אתרים חדשים - ממוצע של מלון חדש כל 17 ימים בחמש השנים האחרונות.
לאורך השנים סלינה משכה כמה משקיעים בולטים לרבות אדם נוימן מייסד WeWork. סלינה עצמה הושוותה לא אחת לחברת שיתוף המשרדים של נוימן, גם היא התרסקה בשל המודל העסקי המורכב שלה. מי שחשוף לצרותיה של סלינה בישראל היא קבוצת הנדל"ן חג'ג', שחתמה על שיתוף פעולה עימה באתרי אירוח בישראל ב-2021 וכבר הכירה בירידת ערך של הסכם זה.
סלינה, שנוסדה ב־2014, רשמה הפסדים בכל אחת מהשנים מאז הקמתה, ואלו כוללים הפסד של 198 מיליון דולר ב־2022, הפסד של 186 מיליון דולר ב־2021 והפסד של 139 מיליון דולר ב־2020. בדו"חותיה למחצית הראשונה של 2023 דיווחה סלינה על הפסד של 46 מיליון דולר, צמצום של כ־50% לעומת התקופה המקבילה. בשנה החולפת החברה סגרה בתי מלון, עצרה פתיחתם של חדשים ופיטרה מעל ל-350 עובדים ברחבי העולם.