צמיחת הסטרימינג של דיסני נבלמה - המניה איבדה 4.6% במסחר המאוחר
צמיחת הסטרימינג של דיסני נבלמה - המניה איבדה 4.6% במסחר המאוחר
ענקית המדיה האמריקאית דיווחה על תוספת רבעונית של 2.1 מיליון מנויים בלבד לדיסני+, עלייה של 1.8%, לאחר צמיחה של 9.2% ברבעון הקודם; מספר המנויים הכולל עמד על 118.1 מיליון, בשעה שהתחזיות עמדו על 125 מיליון
דיסני איכזבה את המשקיעים הלילה, כשדיווחה על האטה בקצב הצמיחה של דיסני+, פלטפורמת הסטרימינג של ענקית המדיה האמריקאית – השירות עליו בונה החברה כמנוע צמיחה מרכזי בשנים הבאות.
גם נתוני הדוחות האחרים לא ממש סיפקו את הסחורה ומניית דיסני איבדה 4.6% במסחר המאוחר.
נכון לתום הרבעון הפיסקאלי הרביעי היו לדיסני+ 118.1 מיליון מנויים, תוספת של 2.1 מיליון או של 1.8% בהשוואה לרבעון שקדם לו. זאת לאחר צמיחה של 9.2% ברבעון השני ושל 8.6% ברבעון הראשון.
המנכ"ל בוב צ'אפק הזהיר כבר בספטמבר כי התוספת תהיה נמוכה יותר (שיעור של אחוזים בודדים) אך גם לאחר הודעה זו ציפיות האנליסטים שהתעדכנו היו למספר גבוה משמעותית, של כ-125 מיליון מנויים.
החברה לא מצליחה מזה זמן לעמוד ביעדי הפקת התוכן החדשים עליהם הצהירה, בעיקר בשל הקשיים בהפקה בתקופת הקורונה. אתמול ציינה דיסני במסגרת פרסום הדוחות כי תצליח להדביק את הפער ולעמוד ביעדים רק סביב הקיץ הבא.
הכנסות הסטרימינג ברבעון הפיסקאלי הרביעי הסתכמו ב-4.56 מיליארד דולר, בשעה שהאנליסטים ציפו להכנסות של 4.58 מיליארד דולר. הכנסות חטיבת שידורי הטלוויזיה הסתכמו ב-6.7 מיליארד דולר – בשוק ציפו ל-7.89 מיליארד דולר.
הכנסות אולפני הסרטים עמדו על 2.05 מיליארד דולר, גם כאן מעט מתחת לציפיות שעמדו על 2.15 מיליארד דולר. חטיבת הפארקים של דיסני הניבה הכנסות רבעוניות של 5.45 מיליארד דולר, לעומת 2.7 מיליארד דולר בתקופה המקבילה ב-2020 ובדומה לתחזיות השוק.
בסיכום כולל סיימה דיסני את הרבעון עם רווח נקי של 159 מיליון דולר או 9 סנט למניה, לעומת הפסד של 39 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה.
הרווח המתואם עמד על 37 סנט למניה – האנליסטים ציפו לרווח גבוה משמעותית של 52 סנט למניה. ההכנסות צמחו ל-18.53 מיליארד דולר, מול 17.47 מיליארד דולר ברבעון המקביל – בשוק ציפו להכנסות של 18.8 מיליארד דולר.