הכנסות ריטיילורס צמחו ב-20% - הזינוק בהוצאות פגע בשורת הרווח
הכנסות ריטיילורס צמחו ב-20% - הזינוק בהוצאות פגע בשורת הרווח
חברת מותגי הספורט של קבוצת פוקס דיווחה על ירידה של 20% ברווח הנקי ל-25.5 מיליון שקל; ההתרחבות הגדילה את הוצאות השיווק וההנהלה, הוצאות המימון זינקו ב-145%; מכירות החנויות הזהות של נייקי ופוט לוקר טיפסו ב-7% ו-8.6% בהתאמה
מכירות ריטיילורס מתחילת השנה חצו כבר את מיליארד השקלים - בין היתר בזכות צמיחה של 18% בהכנסות הרבעון השלישי. עלייה רבעונית חדה בהוצאות המימון, בשיעור של 145%, לצד הפסקת הטבות הקורונה, פגעו בשורה הרווח בסיכום התקופה - ריטיילרס סיימה את הרבעון השלישי עם ירידה של 20% ברווח הנקי ל-25.5 מיליון שקל.
חברת מותגי הספורט של קבוצת פוקס, בניהולו של דובי שניידמן, דיווחה כי מכירות החנויות הזהות של נייקי ופוט לוקר רשמו עלייה של 7% ו-8.6% בהתאמה, ותרמו להכנסות 403.5 מיליון שקל בהשוואה ל-342 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות צמחו גם הודות להתרחבות רשת נייקי באירופה - בין הרבעון השני לשלישי פתחה ריטיילורס שתי חנויות למותג באירופה וחנות נוספת בישראל, בעזריאלי שרונה. בנוסף פתחה הקבוצה שתי חנויות של דרים ספורט, ומספר הסניפים של המותג עומד עתה על 10.
מכירות חנויות נייקי ברבעון צמחו ב-20% ל-238 מיליון שקל אך הצמיחה במכירות לא תורגמה לעליה ברווח. ברבעון המקביל אשתקד נהנתה ריטיילורס מהוצאות ההפעלה נמוכות בתקופות הסגר ואחריו באירופה וקנדה וממענקי סיוע מהמדינות בחו"ל. אלה נפקדו כידו מהרבעון הנוכחי ופעילות נייקי רשמה ירידה של 6% ברווח התפעולי ל-42 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי ירד ב-5% ל-17.6%.
ריטיילורס פיתחה בשנים האחרונות בעיקר את הפעילות מחוץ לישראל ומספר חנויות נייקי שהיא מפעילה באירופה כבר זהה לזה בישראל ועומד על 24 חנויות, נכון לסוף ספטמבר 2022. בנוסף היא מפעילה 9 חנויות בקנדה וצפויה להתפתח גם לשוויץ ולוקסמבורג. סה"כ מונה הרשת נייקי 57 חנויות. זאת ביחס ל- 50 חנויות בתקופה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021. היעד של החברה עומד על 100-80 חנויות נייקי פעילות באירופה עד לסוף שנת 2025 .
גם רשת פוט לוקר נהנתה מעלייה של 16% במכירות שהגיעו ל-145 מיליון שקל, בזכות השיפור האמור במכירות הזהות וכן מהגדלת שטחי המסחר של הרשת בישראל. נתוני הרשת באירופה מוצגים עד לסוף יולי 2022 , שכן החברה יצאה מהפעילות של המותג באירופה. בסיכום הרבעון הוכפל הרווח התפעולי של פו טלוקר ל-14 מיליון של ושיעורו מהמכירות עלה ב-3.7% , בין היתר כתומאה משיפור של 18.4% ברווחיות הגולמית.
במותג דרים ספורט ריטיילורס פחות חוגגת. לעומת נייקי ופוטלוקר, רשת המולטי ברנד הישראלית רשמה סטגנציה במכירות הרבעון והן הסתכמו ב-27 מיליון שקל. לצד זאת, ההפסד הצטמק מ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-444 אלף שקל בשלישי של 2022. ברבעון הנוכחי כוללות תוצאות המגזר גם את פעילות המותג הבינלאומי קונברס, אשר ריטיילורס החלה להפיץ ביולי האחרון לאחר שקיבלה בדצמבר 2021 את הזכיון עליו למשך 4.5 שנים.
העלייה במכירות נייקי ופוטלוקר השתרשה לרווח הגולמי של ריטיילורס שצמח ב-21.7% ל-213 מיליון שקל ברבעון ושיעורו מהמכירות עמד על 52.8% לעומת 51.3% ברבעון מקביל. הרווח התפעולי של ריטיילורס גדל ב-4.8% ועמד על 52 מיליון שקל אך שיעורו מהמכירות ירד ב-1.6%. לכך תרמו צמצום הוצאות התפעול העיקריות בתקופת הסגר ברבעון מקביל אשתקד, בעיקר בקנדה והגדלת שטחי המסחר ברבעון הנוכחי. שני הפרמטרים הללו העלו את הוצאות המכירה והשיווק של החברה ב-26% ל-153 מיליון שקל (38% מהמחזור) . במקביל, זינקו גם הוצאות ההנהלה וכלליות ב-71% ל-5 מיליון שקל, כתוצאה מעלייה בהוצאות שכר והנפקת מניות חסומות לבכירים בחברה.
ריטיילורס רשמה ברבעון הוצאות מימון נטו של 15.3 מיליון שקל ברבעון לעומת 6.3 מיליון שקל ברבעון מקביל (שנבעו מהוצאות מימון מהתחייבות בגין חכירה בסך של כ-6.8 מיליון שקל, ומהפסד של כ-10 מיליון שקל משערוך ניירות ערך ומט"ח). ההפסד קוזז עם הכנסות ריבית של 1.6 מיליון שקל מפקדונות. בשורה תחתונה ירד הרווח הנקי של ריטיילורס ב-20% ועמד על 25.5 מיליון שקל.