השיפור במכירות לא התגלגל לשורה התחתונה - ירידה של 22% ברווחי טיב טעם
השיפור במכירות לא התגלגל לשורה התחתונה - ירידה של 22% ברווחי טיב טעם
עליות מחירי המזון ומוצרי הצריכה סייעו לחברת המזון להציג בסיכום הרבעון השני צמיחה של 6.5% במכירות ל-436.7 מיליון שקל. עלייה בהוצאות המימון ושחיקה ברווחיות בזרוע התעשייה פגעו ברווח הנקי שירד ל-15.5 מיליון שקל
קבוצת טיב טעם בשליטת חגי שלום (46.7%) נהנתה מגל עליות המחירים של הספקים אך לא הצליחה לגלגל את העלייה בהכנסות לצמיחה בשורת הרווח. זאת בעיקר בשל שני גורמים - שחיקה שנרשמה ברווחיות זרוע התעשיה של החברה; עליות הריבית שהשפיעו לרעה על הוצאות המימון.
חברת המזון הלא כשר סיימה את הרבעון השני עם ירידה של 22% ברווח הנקי (בהשוואה למקביל) ל-15.5 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד של 4.6 מיליון שקל. הכנסות הקבוצה גדלו בשיעור של 6.5%, לסכום של 436.7 מיליון שקל.
המכירות בזרוע רשת המרכולים המונה 45 סניפים, צמחו ברבעון ב- 4.7% ל- 373.1 מיליון שקל, בזכות גל ההתייקרויות שביצעו הספקים וכן מפתיחת חנויות חדשות. מכירות החנויות הזהות (שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד), גדלו ב- 2.7%.
עליות המחירים שנרשמו ברשת והגדילו את המכירות, באו לידי ביטוי בשיעור גבוה יותר של 7.7% ברווח הגולמי שהסתכם ב-123.6 מיליון שקל. העלייה הובילה לשיפור הרווחיות הגולמית מ-31.2% מהמכירת ברבעון המקביל ל- 33.1% ברבעון המדווח.
רכישת חברת הבשר זילבר, חיזקה את מכירות זרוע התעשייה של טיב טעם, שגדלו ברבעון ב-12% ל- 93.3 מיליון שקל. בזרוע זו נותר שיעור הרווח הגולמי על 19.3%, בדומה לרבעון המקביל אשתקד, מה שהוביל לשחיקת הרווחיות הגולמית ל-20.7% מהמכירות, לעומת 24% ברבעון המקביל אשתקד. בסיכום הנתונים של שתי הזרועות, הרווחיות הגולמית בקבוצה כולה נותרה 32.8% מהמכירות, נתון זהה לרבעון המקביל.
החברה התמודדה עם עלייה של 11.8% בהוצאות, מה שהוביל לכך שהרווח התפעולי הסתכם ב-28 מיליון שקל והרווחיות התפעולית נשחקה ל- 6.4% מהמכירות. זאת לעומת שיעור רווח תפעולי של 7.7% ברבעון המקביל אשתקד. עליית הריבית הקפיצה את הוצאות המימון ב-37.6% ל-8.1 מיליון שקל והכבידו על שורת הרווח הנקי.