הביקושים הגבוהים למצלמות המזל"טים הקפיצו את רווחי נקסט ויז'ן
הביקושים הגבוהים למצלמות המזל"טים הקפיצו את רווחי נקסט ויז'ן
מלחמת חרבות ברזל העלתה בחדות את הביקושים למצלמות הזעירות של נקסט ויז'ן, בנוסף לזינוק במכירות באירופה ובארה"ב בעקבות המלחמה באוקראינה; החברה סיימה את 2023 עם קפיצה של 150% ברווח הנקי ל-27.5 מיליון דולר; מניית נקסט ויז'ן קפצה ב-302% בשנה שעברה
הביקושים הגוברים למוצרי נקסט ויז'ן הקפיצו את מניית החברה ב-302% בשנת 2023 - בפסגת המניות של בורסת תל אביב. הדוחות השנתיים שפרסמה היום משקפים את הרקע לראלי במניה בשנה שחלפה, שממשיך גם ב-2024 (קפיצה של 60% מתחילת השנה).
נקסט ויז'ן מייצרת ומשווקת מצלמות יום ובלילה לכלים קרקעיים ואוויריים, בין היתר למיקרו ומיני מזל"טים ורחפנים (סה"כ 11 סוגי מצלמות). המלחמה באוקראינה, המתיחות בין ארה"ב וסין וכמובן המלחמה בישראל הקפיצו את ההזמנות למצלמות של החברה, ובהתאם גם את הכנסותיה.
החברה סיכמה את 2023 עם הכפלת ההכנסות ל-52 מיליון דולר, בהשוואה ל-26 מיליון דולר ב-2022. מספר הלקוחות של החברה בחו"ל זינק בשנה שחלפה ל-152, לעומת 138 לקוחות זרים ב-2022. ההכנסות מהמכירות ללקוחות בחו"ל צמחו בהתאמה, ל-38.6 מיליון דולר, לעומת 18.6 מיליון דולר ב-2022.
לנקסט ויז'ן יש לקוחות בשורה ארוכה של מדינות, כולל יפן, דרום קוריאה, סינגפור והודו באסיה. בין הלקוחות באירופה: גרמניה, הולנד, בלגיה, סלובניה, צרפת, שוויץ, איטליה, הונגריה, פינלנד, צ'כיה, ליטא, מולדובה ובריטניה. כך גם קנדה וארה"ב ובדרום אמריקה ברזיל, מקסיקו וצ'ילה.
מספר הלקוחות של החברה בישראל עלה בשיעור מתון יותר, אולם ההכנסות מישראל קפצו בשיעור חד יותר, בשל פרוץ המלחמה בעזה ברבעון הרביעי של השנה.
לחברה היו בשנת הדוח 31 לקוחות בישראל, מול 28 לקוחות ב-2022. ההכנסות מלקוחות ישראלים קפצו ב-2023 ל-13.67 מיליון דולר, כמעט כפול מההכנסות בשנה שקדמה לה – ב-2022 הן עמדו על 7.4 מיליון דולר.
המכירות בישראל הניבו 26.3% מההכנסות השנתיות הכוללות של נקסט ויז'ן, המכירות בארה"ב היו אחראיות על 15%, הלקוחות באירופה אחראים על מירב ההכנסות, שיעור של 52.7% בשנת הדוח, מול 37% ב-2022. המכירות ללקוחות במקומות אחרים בעולם הניבו לחברה 6% מההכנסות.
"מלחמת רוסיה ואוקראינה, כמו גם 'ההתחממות' השוק הבטחוני בעולם הביאו למספר לא מבוטל של ממשלות להצהיר על כוונתן להגדיל את תקציבי הביטחון וההצטיידות הצבאית שלהן באופן משמעותי. המלחמה באוקראינה, כמו מלחמת חרבות ברזל, הבליטה את ההאצה שקיימת בשימוש במזל"טים ורחפני תצפית קטנים לשימוש הכוחות בשטח. לאור מגמה זו, החברה חווה בפועל עלייה בביקושים לפתרון אותו היא מספקת ללקוחותיה בכל התחומים ואף צופה המשך בהתעניינות למוצריה", מציינת החברה בדוח שלה.
נקסט ויז'ן סיימה את 2023 עם רווח תפעולי של 28.7 מיליון דולר (55% מההכנסות), לעומת 12.8 מיליון דולר ב-2022 (49%) - קפיצה של 130%. הרווח הנקי קפץ ל-27.5 מיליון דולר (52%), מול 11.1 מיליון דולר ב-2022 (43%) - שיפור של 150%. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד של 13.7 מיליון דולר לבעלי המניות (49.7 מיליון שקל).
"אנו גאים לסכם שנת שיא נוספת עם צמיחה משמעותית בכלל הפרמטרים ואף מעבר ליעד המכירות האגרסיבי שהצבנו. הישגי החברה הם תוצאה של עבודה קשה, ביקוש גובר למוצרי החברה ויכולתה לספק פתרונות צילום טכנולוגיים איכותיים ומתקדמים התואמים לדרישת הלקוחות", אמר חן גולן, יו"ר ומייסד נקסט ויז'ן. בראיון למוסף כלכליסט בדצמבר 2023, אמר גולן: "מלחמות גורמות לנו למכור יותר מצלמות. זה מצער, אבל נכון, כי יש כאן צורך אמיתי שאנחנו נותנים לו מענה".