סגור
סניף חנות גולף ו חנות הדגל שלהם ב הדר יוסף ב תל אביב

נסיגה במכירות גולף ברבעון השני - הרווח הנקי צנח ב-82%

המעבר לבעלות מלאה על עדיקה לא מנע ירידה בכל שורות הדוחות המסכמים של הרבעון. המכירות ירדו ב-10.6% ל-221 מיליון שקל, הרווח התפעולי צנח ב-58.7% ל-5.9 מיליון שקל, הרווח הנקי עמד על 2.8 מיליון שקל

קבוצת גולף חתמה את הרבעון השני עם נסיגה בתוצאות בכל המדדים. מכירות הקבוצה ירדו, הרווחיות הגולמית והתפעולית נשחקה והרווח הנקי צנח ב-82.1% ל-2.8 מיליון שקל.
עיתוי חג הפסח ומזג האוויר הקריר בתקופה, פגעו במכירות קולקציית הקיץ של גולף, שירדו ב-10.6% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-221 מיליון שקל. זאת על אף הוספת פעילות רשת עדיקה, שעברה בסוף השנה שעברה לבעלות מלאה של קבוצת גולף. מכירות החנויות הזהות ירדו ברבעון השני ב-5.7% ל-176.5 מיליון שקל.
הירידה במכירות התגלגלה בשיעור חד עוד יותר לשורת הרווח הגולמי, שנחלש ב-12.3% והסתכם ב-137 מיליון שקל. בהתאם נשחקה גם הרווחיות הגולמית ל-62% מהמכירות, לעומת 63.2% ברבעון המקביל. בגולף הסבירו את השחיקה האמורה בעלייה בשיעור ההנחות ובהשפעה השלילית של התחזקות הדולר ברבעון. אלה קוזזו חלקית בירידה בעלויות ההובלה ובשיפור משמעותי בשיעור הרווח של עדיקה, בעקבות מיזוגה לחברה.
הוצאות המכירה והשיווק ירדו ברבעון ב-4.7% ל-121.1 מיליון שקל - שיעורן מהמכירות גדל ל-54.9% לעומת 51.4% ברבעון המקביל. מיזוג עדיקה סייע לצמצם ב-20% את ההוצאות ההנהלה, ששיעורן מהמכירות ירד מ-5% ברבעון המקביל אשתקד ל-4.5% ברבעון המדווח. אלא שהדבר לא סייע לרווח התפעולי שצנח ב-58.7% ל-5.9 מיליון שקל. הירידה החדה ברווח התפעולי לוותה בשחיקת הרווחיות התפעולית ל-2.6% מהמכירות לעומת 5.8% ברבעון המקביל.
קבוצת גולף הפעילה ברבעון 321 חנויות בפריסה ארצית (חלקן במתכונת של "חנות בתוך חנות"), מהן 178 חנויות בתחום אופנת ההלבשה ו-143 חנויות בתחום אופנת הבית. בנוסף, הקבוצה מפעילה אתרי אונליין למותגים גולף, גולף קידס, גולף אנד קו, אינטימה, פולגת ועדיקה. במהלך הרבעון השני הקבוצה פתחה 6 חנויות וסגרה 5.